Onko kyseinen pyörä helppo polttamaan mäntiä?On meinaan toinen tulppa valkoinen toinen aivan vähän ruskehtava,vaihdettiin talvenaikaan suutinsarja ja neulaputket.Säädetäänkö seos neulaa nostamalla rikkaammalle, vai seosta isommalleen kääntämällä?
TDM 850 Tulppien väri
5
940
Vastaukset
- viedä mopotin
jonnekin asiansa osaavan säädettäväksi. Vaatii seosmittarin. Jos haluat rikkaampaa seosta niin neulaa nostetaan. Pilot screw taas vaikuttaa tyhjäkäynnin seoksiin. Se puolestaan voi vaikuttaa ilmamäärään tai polttoainemäärään. Useimmissa kaasuttimissa se vaikuttaa seoksen määrään, eli ilman ja polttonesteen seosmäärään. Kun avaat saat rikkaampaa seosta, eli enemmän tuota ilma/polttoaine yhdistelmää. Jos ruuvi vaikuttaa vain ilmaan, avaamalla seos laihtuu ja jos taas pelkkään polttoaineeseen, seos rikastuu. Siis avaamalla tuota pilot screwiä. Jos taas molempiin saat sitä enemmän, jolloin periaatteessa seos "rikastuu" vaikka ei sitä teekään. Sen määrä vaan suhteessa moottoriin imettyyn ilmaan kasvaa. Näin siis tyhjäkäynnillä.
Lisäksi sun kannattaa synkronoida kaasuläpät. Siis että molemmissa kurkuissa on sama alipaine tyhjäkäynnillä ja siirtymävaiheen aikana tehoalueelle, jolloin luisti alkaa mukanaan nostamaan neulaa. Tehoalueen seos on säädettävissä suutin koolla, neulan asennolla kuin myös bensapinnan korkeudella. Ehkä tämä näin pienenä alustuksena kaasuttimen oikean säädön suorittamiseksi. Kaasuttimessa on lisäksi pienet poraukset kurkussa, kaasuläpän kohdalla, joiden puhtaus kannattaa tarkastaa. Ovat ns. by-bass poraukset joiden kautta seos alkaa virtaamaan jotta siirtymävaihe tyhjäkäynniltä tehoalueelle olisi tasaisempi. Myös kalvot kannattaa tarkastaa, että ovat ehjät ja puhtaat, ja että luisti liikkuu vapaasti. Yleensä näiden kotiviritysten jälkeen jokin, tai kaikki on PÄIN PERSETTÄ. Olen sen liian monta kertaa joutunut toteamaan mutta ei viitti kaverille suoraan päin näköä sanoa. Säätelemisiin..- tdmm
Joo tätä attelinkin että menee vaikeeks ite säätää,siis pyörä säätöön jonnekkin osaavalle,kiitos
- karppa7272
onko kellään kokemusta semmosesta kun tuo tdm polttaa tulppia.onko joku tyyppivika vai pitääkö ruveta ite tekemään salapoliisityötä.kaasarit on säädätetty merkkiliikkeessä pari vuotta sitten,sitä ennen teki samaa.luistin neulat ja neulaputket vaihettiin samalla.voisko esim puola olla jollakinlaila sökö.ku vaihtaa uuvet tulpat ni pääsee apaut 1000 km ja sit pimenöö toinen tulppa....
- Säätäjä...
Jos on säädetty pari vuotta sitten, niin eihän se mopeti oo tikissä maailman loppuun saakka. Kaasari vehkeet ei pysy kauaa säädöissä. Toki ne pää-suuttimet on kohdillaan jos imu ja pakopuolille ei kosketa. Muuten joutuu pikku säätöä tekemään kerran kaudessa.
Tulppien pimenemiseen voi olla monenlaista ongelmaa. Mm. mainitsemasi puolat, eli heikko kipinä pimentää tulpat. Kaasareiden imuvuodot. Öljyn kulutus. ym. ym. Kaivele kuukkelilla tietoa "fouled spark plug" niin saata päästä tulppavikojen jäljille. - make366
mistä löytäsin tdm 850c käyttöohjekirjan viellä suomenkielisen.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323928
- 453310
- 402919
- 172696
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010