mistä johtuu että mun silmät ei rasitu yhtään kun käytän kannettavaa mutta pöytäkoneen näyttö saa aina päänsäryn. Liiasta kirkkaudesta ei oo kysymys koska oon säätäny näytön himmeeks
Kannettavien näyttö
2
286
Vastaukset
- maybe maybe
Alhainen näytön virkistystaajuus voi aiheuttaa päänsärkyä, jos pöytäkoneesi näyttö on vanhaa mallia eli kuvaputkitekniikkaa. Uudet litteät lcd:t ei välky.
Itse ainakin huomaan erittäin herkästi jos kuva välkkyy, tämän takia piti ostaa 100Hz:n kuvaputkitelevisio (nykyään perinteisiä 50Hz:n malleja katsoessa tuntuu että laatta lentää.)
Toinen mahdollisuus on, että työergonomiassa on jotain häikkää jos päänsärkyä tulee..- yrjö
juu samahomma oli tuossa tovi sitten. uusi työ ja olin hetken vanhalla, n.10v, putkella. päivän toljotin ja 2-3pv silmät kipeet, polla ja maha sekasin. omalla koneella/läppärillä ei mitään. heivasin samantien mäkeen sen vanhan.
Nyt uus litteenäytö, ajurit vielä laittamatta ja meinaa silmissä tuntua puolpäivää katellu. taajuus 60hz. nostan kunhan saa noi ajurit laitettuu.
ergonomia p:stä ainakin kotona, muttei oo ikinä ollu vastaavia ongelmia, joten se VIRKISTYSTAAJUUS aika kova juttu. Tsekkaa se!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090