Miten perhosten värit voi säilyttää kun ne haalistuvat muuten aika pian? Jollakin suihkeella? Mistä sitä saa?
Miten värit säilytetään?
4
1186
Vastaukset
Auringonvalo haalistaa perhoset vääjäämättä.Ainoa oikea tapa on säilyttää kokoelma valolta suojassa,ei seinällä valossa.
- *Nilla
Varsinkin vihreä väri haalistuu nopeasti valossa. Pimeyskään ei auta, vaan ajan mittaan otukset muuttuvat vaalean ruskeiksi.
Itse en ainakaan tiedä mitään suihketta tms tököttiä, jolla prosessin saisi loppumaan. - jopoppo
*Nilla kirjoitti:
Varsinkin vihreä väri haalistuu nopeasti valossa. Pimeyskään ei auta, vaan ajan mittaan otukset muuttuvat vaalean ruskeiksi.
Itse en ainakaan tiedä mitään suihketta tms tököttiä, jolla prosessin saisi loppumaan.eikös sitä voi säilöä vaikka spraylakalla? joskus olen moisesta kuullut...esim. jotain hiilipiirrosten lakkaa.
- *Nilla
jopoppo kirjoitti:
eikös sitä voi säilöä vaikka spraylakalla? joskus olen moisesta kuullut...esim. jotain hiilipiirrosten lakkaa.
siiven pintaan, mutta värin haalistuminen on siiven kemiassa tapahtuva muutos. Enpä usko lakan kääntävän sitä prosessia. Vaan kokeile - ja kerro, jos toimii! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058