Missä täällä Kuopiossa olisi mielenkiintoisia hylättyjä rakennuksia/tehtaita yms muuten vain mielenkiintoisia paikkoja?
Tiedän nämä peruspaikat, kuten Itkonniemen tehtaan, Petosen ABC-huoltoaseman viereisen tehtaan yms.
10 km säteellä Kuopiosta tai lähiympäristöstä.
Kuopion hylätysrakennukset/tehtaat yms
26
10824
Vastaukset
- Tutkimusmatkaaja
Käy kävelemässä esimerkiksi Puijonrinteentietä pesäpallostadionin takana, joku autiotalo, ja paikalla on ollut muitakin rakenteita. Joku asuttukin on.
Pirttiniemessä on hyppyrimäki, sen historiasta en tiedä tarkemmin.
Aika iso osa vanhoista rakennuksista lienee purettu.- jo aika vanha
Isä oli kaveriporukkansa (Itkonniemeltä) mukana tuota mäkeä talkoilla rakentamassa, varmaan joskus 60-luvulla.
Meidän isä kävi vielä 70-luvulla hyppäämässä tuosta mäestä. Itse olin mukana ja hypättiin lumi-hyppyristä siitä vierestä.
Isä hyppäsi omatekemillä suksilla, ja kaatui joka hypyn, mutta sitkeesti vain jaksoi yrittää.
Hauskoja muistoja lapsuudesta...
En ole pitkään pitkään aikaan tuota mäkeä nähnyt, liekö mitenkään kunnossa pidetty, vain onko jo romahtamassa? - Paikalla käynyt
jo aika vanha kirjoitti:
Isä oli kaveriporukkansa (Itkonniemeltä) mukana tuota mäkeä talkoilla rakentamassa, varmaan joskus 60-luvulla.
Meidän isä kävi vielä 70-luvulla hyppäämässä tuosta mäestä. Itse olin mukana ja hypättiin lumi-hyppyristä siitä vierestä.
Isä hyppäsi omatekemillä suksilla, ja kaatui joka hypyn, mutta sitkeesti vain jaksoi yrittää.
Hauskoja muistoja lapsuudesta...
En ole pitkään pitkään aikaan tuota mäkeä nähnyt, liekö mitenkään kunnossa pidetty, vain onko jo romahtamassa?Näytti siltä, että siitä olisi hypätty tänäkin talvena. Joku lankku oli hyppyrissä esteenä, rappuset veivät ylös. Alastulorinne näytti siltä tosiaan, että hypitty olisi, eikä ollut puitakaan kasvanut tielle.
- asffghj
Paikalla käynyt kirjoitti:
Näytti siltä, että siitä olisi hypätty tänäkin talvena. Joku lankku oli hyppyrissä esteenä, rappuset veivät ylös. Alastulorinne näytti siltä tosiaan, että hypitty olisi, eikä ollut puitakaan kasvanut tielle.
Missä kohdin pirttiniemeä tämä hyppyrimäki sijaitsee?
- hyppyrjmäki
asffghj kirjoitti:
Missä kohdin pirttiniemeä tämä hyppyrimäki sijaitsee?
RAY:n vierestä kääntyy tie pursiseuralle, siitä ja kohta vasemmalla rinteessä. Taitaa näkyä tielle, jos ei niin vasemmalle polkua pitkin.
- omaisuus rauhaan
mietin vaan sitä, että mitähän sinä teet näillä tiedoilla?
jos haluat sotkea ja särkeä paikkoja, niin teeppä se mieluiten kotonasi.
eikä se, että joku rakennus sattuu olemaan nyt tyhjillään, tarkoita sitä, että se olisi sosialisoitu kaikenmaailman joutoporukoitten vapaaksi oleskelu- ja remuamispaikaksi.
ja se ABC:n viereinen vanha tehdas muuten EI ole tyhjillään. jos siis tarkoitat sitä järven rannassa olevaa.- urban_exploration
jaa, minä ainakin harrastan autiotalojen valokuvaamista.
- texas-pete
...menossa vaklaamaan sinne. mäkin käyn lepuuttamassa hermojani tyhjissä rakennuksissa.
Siinä avohoitopotilaan mieli lepää, kun saa väijyä jännissä paikoissa.
tuu mukaan, niin vaanitaan kimpassa?
ps. kaksi aina salamyhkäisempi! -trad. - Mullikka-bladet
Itkonniemen tehtaasta kirjoitti yleisönosastolla kaveri, joka on ainoana töissä siellä. Kertoili, että ainoa järkevä homma on purkaa tehdas, koska on niin huonossa kunnossa.
Lähellä VR:n varikolla näyttää olevan tyhjiäkin rakennuksia, osassa taas on on yritystoimintaa yms.- eekö.passanna.uskoo
Olisivat uskoneet jo tuolloin 2007 ja purkaneet sen paskan pois niin ei olisi se yksi tyttökään voinut pudota monta kerrosta kun laho lattia petti siellä.
- Entinen teini
Autiotaloja on siellä täällä, mutta nekin ovat yleensä jonkun omaisuutta, joten murtautua/särkeä ei saa! Vaajasalon vastaanottokeskus oli ennen tyhjillään ei enää. T.Entinen rälli nyk. Pyhimys
- Kysyjälle vastaus
Mikäs sairaala on tien varressa, kun ajetaan Vaajasalon lossilta etelään kohti Vehmeriä?
- kylakauppias
Kysyjälle vastaus kirjoitti:
Mikäs sairaala on tien varressa, kun ajetaan Vaajasalon lossilta etelään kohti Vehmeriä?
No jos se on aivotutkimus- ja kuntoutuskeskus Neuron Kortejoella. Ei kyllä ole tyhjillään!!
Vaajasalossa oli ennen epilepsiasairaala tms. "kaatumatautipaikka" josta nyttemmin tuli pakolaisten vastaanottokeskus. - vanha liitto
kylakauppias kirjoitti:
No jos se on aivotutkimus- ja kuntoutuskeskus Neuron Kortejoella. Ei kyllä ole tyhjillään!!
Vaajasalossa oli ennen epilepsiasairaala tms. "kaatumatautipaikka" josta nyttemmin tuli pakolaisten vastaanottokeskus.ilmeisesti olet tutustun netissä pyörivään sivuun,mutta yleensä kaikki vanhat ja toimimattomat puretaan.sääli sinänsä,ne on oikeastaan kauniita ja historiaa.minäkin nuori(40) haluasin vielä nähdä vanhan ajan tehtaita jonkun ajan päästä.ne on nyky ajan museoita.vissiin tampereella ja hesassa säilytetty muutama mm.(kaapelitehdas).ABC vieressä joku vanha saha,ja niin niuvanniemi ois loistava paikka jollekkin grynderille,jammu ja muranen vaan pihalle ;( kallan silloille varmaan kohta high teknologiaa tulee(ehkä tarpeeseen)ja siinä vieressä vanhempaa mökkiä(ex-koulu mm.)no onneks ne ei uskalla enää koskettaa keskustaa,vai uskaltaako ? vankila,ruma mutta historiaa,ratapihan alue rakennuksineen.nyt rupee jo sit olut sen verran vaikuuttaa et puretaan nää,poliisitalo(ruma).jäähalli(näyttää kauheelta)anttilaan oon jo tottunu ;(sokos on aika perseestä.tässä muutamia mun ajatuksia.jos jollain on tiedossa purku uhan alaisia mestoja,niin tänne tietoo.prö kyöpiö pystyyn.tehdään ennen, niin ei tarvi kysellä missä oli ?
- Ihmetelijä
Pienineulamäki Kuopion keskustasta 10 - 13 km etelään päin pitkälahden abc : n lähellä missä on nää lihaniekat siellä on kulma tapahtunut ihmeitä en itse ole nähnyt mitään mut kuulut hirritäytymisestä sillalta alas hyppimisiä pilkottuja ruumiita ihan sairaan sairaita tapahtumia.
- keskiyön.olut
Ilmankos etelä-Kuopiossa kuuluu joskus öisin outoja ääniä "mu-mu-mu" ikäänkuin joku koputtelisi maan alta peruskalliota tms., levottomat sielut siellä riehuu...
- kaisa1256
voitteko kerto onko niitä paikkoja nyt vuonna 2018
- kenen_luvalla
Kerromme että tyhmien vanhempien jälkeläisten on paras pysytellä autiotaloista tms poissa ettei käy kuten Itkonniemen tehtaalla!
Se tytön putoaminen ei ollut rakennuksen vaan tytön itsensä vika! - Hylätyt_talot
Kuulin, että torin alla on sellainen hylätty paikka kuin Apaja.
No voe mahotonta! Omppaa joku huumorläjjäättelijä tiälläe:D:D Ja on siellä Apajassa aennae muutama hyvä etnine ravintola:D:D
- huono.huumorläjjääs
Hyviä entisiä ravintoloeta...
- Anonyymi
Onko kuopiossa enään mitää hyviä hylättyjä paikkoja? Oon kiinnostunut niitten valokuvaamisesta niin haluisin tietää jotain uusia. Oon jo käynyt valkeisen sairaalalla, vaneritehtaalla ja niillä vr rakennuksilla. Kiitän jos kerrot jotain paikkoja!
- Anonyymi
Toivalan ’kauhukartano’, kelloniemen kukkakauppa (talo tosin hajotettu sisältä), vaajasalo (sisälle pääsemiseen pitää käyttää mielikuvitusta ja voimaa)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivalan ’kauhukartano’, kelloniemen kukkakauppa (talo tosin hajotettu sisältä), vaajasalo (sisälle pääsemiseen pitää käyttää mielikuvitusta ja voimaa)
Missä on Toivalan kauhukartano?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on Toivalan kauhukartano?
Toivala ei ole KUOPIOSSA!
- Anonyymi
Ritoniemi. Tosin sieltä jo osin purettu... Mahtava aikakone ja ulkoilmamuseo.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533432
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253394No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281994Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141396Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens731005