Hjelppiä herrasmiehet!

Suzanni

Mulla on kotisivujen layoutin pääosa 820px leveä(taulukoidut taustakuvat photoshopissa), ja haluaisin tähän taulukoida vierekkäin esim. tekstiosa 500 ja kuva jossa tekstiä 300. En saa pysymään noita mittasuhteita oikein ja vakiona, vaan selaimet ilmeisesti tuosta tekstipuolen tekstistä riippuen tuota kuvaa leventää/kaventaa. Ja se näyttää sitten hölmöltä kun sen boksin taustakuva alkaa vierestä uudestaan. Miten se oikeanpuoleinen pysyis aina samanlaisena??

OTSIKKO

3

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos kuvat ovat tärkeitä, miksi ne ovat taustakuvina? Koko sivun rakenne vaikuttaa aika epäonnistuneelta ja kokovaatimukset suhteettomilta. Teknisesti on kuitenkin selvää, että normaalisti selain käsittelee sarakkeiden leveyksiä melko vapaasti, sisällön mukaan, joten ei todellakaan kannata luottaa siihen, että _taustakuvana_ oleva kuva on määrälevyinen.

On kyllä mahdollista "pakottaa" taulukon taitto kiinteäksi, mutta tässä tapauksessa sillä lähinnä pakotettaisiin sivun ongelmat kiinteiksi.

Onko sivulla ihan oikeasti sellaista sisältöä, jota ei voi järkevästi esittää niin, että sivu toimisi myös vaikkapa 500 pikselin levyisessä ikkunassa?

Kuten yleensäkin, URL olisi kertonut, mistä kenkä varsinaisesti puristaa.

• Suzanni

Kuvat ovat taustakuvina koska en osaa tehdä layouttia muuten. Siis olen piirtänyt photarissa layoutin jonka siellä pilkkonut osiin.. photari tekee tästä suoraan taulukkokoodin, pitää vain muuttaa ne kuvat taustakuviksi ja homma toimii. Painonapit ovat kuvia ja toimii moitteettomasti, samoin tuo päätekstialue. Mutta halutessani jakaa sen vielä kahteen osaan siten että toinen on tyhjä tekstialue ja toisessa esim pieni inforuutu ei homma suju oikein. Linkkiä ei ole kun ne ei ole vielä netissäkään.

• Poro1

ainakin 1 ongelma:
      , lienetkö tarkoittanut: ?

Olet jo määrittänyt tauluko leveydeksi 820. Määritä sitten vasemmalle ja oikealle sarakkeelle (td) tuo leveys esim. vasen 310 ja oikea 510. Noissa tageissa on turhaan tuo valign, jne.

Käypäs opiskelemassa: http://www.w3schools.com paikassa.
      En itsekään tiedä mitään, mutta sieltä se lähtee..

:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe