BMW on noussut muutamassa vuodessa uusköyhien tunnusmerkiksi. Noin 90% Suomen teillä tavattavista Bemareista on vanhoja romuja joiden rahallinen arvo on parhaimmilaankin vain uudehkon pikkuauton luokkaa.
Ei muuta kuin dupleekello ranteeseen ja 80-luvun raybanit päähän ja näytät lopuunajetussa tuonti-BMW:ssäsi jo melkein aidolta miljonääriltä ;)
BMW ja uusköyhät
22
5124
Vastaukset
- Sanna P
sähän ny totuuden kerroit? siis onko mun Make muka köyhäilijä? Mähän nimenomaan ihastun Maken bemariin, sekun on niin iiihana.
Make aina kehuu kuinka Bemarilla saa misua. Tosin ei enää ku sehä on nyt munkaa... - Bemarin kuljettaja
Ennen Bemari oli merkki elintasosta, valitettavasti nykyään finninaamaiset lippalakkiteinit kuskaavat vanhoja bemuja. Vaikka BMW:stä tykkäänkin, niin ärsyttää kun merkin statusarvo on romahtanut muiden premiummerkkien alapuolelle.
- statusarvo ?
En tarvitse autoa mihinkään statukseen. Minä vain ajelen sillä, koska se sattuu olemaan niin hemmetin hyvä.
Koeta sinäkin ryhdistäytyä. Jos itsetunto ja muutkin eväät ovat tuota luokkaa, niin kyllä sinä jonkun muun merkkisen auton löydät. Joka siis antaa sinulle sitä kadonnutta statusta.
Et taida olla ainakaan meiltä päin etkä minulle sukua... - ite perkele
statusarvo ? kirjoitti:
En tarvitse autoa mihinkään statukseen. Minä vain ajelen sillä, koska se sattuu olemaan niin hemmetin hyvä.
Koeta sinäkin ryhdistäytyä. Jos itsetunto ja muutkin eväät ovat tuota luokkaa, niin kyllä sinä jonkun muun merkkisen auton löydät. Joka siis antaa sinulle sitä kadonnutta statusta.
Et taida olla ainakaan meiltä päin etkä minulle sukua...Nää on näitä itsetunnon kadottaneita idiootteja jotka yrittää pönkittää statustaan autolla!?!?!?! Miten sellainen edes on mahdollista?
Samaa mieltä sinun kanssa... ajan bemarilla siksi koska se on vaan niin helvetin hyvä auto. Totta on että nuoret ostavat yhä useammin vanhan BMW:en.Ei haittaa itseäni ollenkaan toisaalta parempi että ostavat Bemarin kuin saman ikäisen vaikka tojotan.Uskoisin Bemarin olevan aikapaljon turvallisempi auto ajaa kuin tojota,kunhan vain muistavat pitää jären päässä kun ajellaan.
Ja mitä statusarvoon tulee niin harvalla on varaa ostella uusia Bemareita.Eli aikapitkälle on merkki varakkuudesta.- Bemarin kuljettaja
ite perkele kirjoitti:
Nää on näitä itsetunnon kadottaneita idiootteja jotka yrittää pönkittää statustaan autolla!?!?!?! Miten sellainen edes on mahdollista?
Samaa mieltä sinun kanssa... ajan bemarilla siksi koska se on vaan niin helvetin hyvä auto.Älä nyt hyvä mies valehtele itsellesi. Vanha raatoko on muka hyvä? Eikö ole melkoista itsetunnon kohottamista ostaa sellainen bemarinraato, mikä ei enää saksalaisille kelpaa, ja sitten vielä uskotella itselleen että se on hemmetin hyvä? Hanki sinä kloppi koulutus ja työpaikka, niin ehkä saat vielä jonain päivänä vähän uudemmankin Bemarin.
- ite perkele
Bemarin kuljettaja kirjoitti:
Älä nyt hyvä mies valehtele itsellesi. Vanha raatoko on muka hyvä? Eikö ole melkoista itsetunnon kohottamista ostaa sellainen bemarinraato, mikä ei enää saksalaisille kelpaa, ja sitten vielä uskotella itselleen että se on hemmetin hyvä? Hanki sinä kloppi koulutus ja työpaikka, niin ehkä saat vielä jonain päivänä vähän uudemmankin Bemarin.
Mistäs sinä tiedät millä minä ajelen? Toisaalta 90-luvun bemarikin on taatusti parempi ajaa kuin saman ikäinen japsi,jopa uudempikin. Japsi autothan joutuu paalaamolle jo 10-vuoden ikäisinä. Minun ei tarvitse kohotella mitään jollain tietyllä automerkillä. Kuten edellä mainitsin bemari on vain minun mieleen ja sillä siisti. Miksi se sinun persettäsi kutittaa kun olen mieltynyt ko. merkkiin? Kaikki ei halua ajaa Nissanilla.
- dssdffdsdfs
ite perkele kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät millä minä ajelen? Toisaalta 90-luvun bemarikin on taatusti parempi ajaa kuin saman ikäinen japsi,jopa uudempikin. Japsi autothan joutuu paalaamolle jo 10-vuoden ikäisinä. Minun ei tarvitse kohotella mitään jollain tietyllä automerkillä. Kuten edellä mainitsin bemari on vain minun mieleen ja sillä siisti. Miksi se sinun persettäsi kutittaa kun olen mieltynyt ko. merkkiin? Kaikki ei halua ajaa Nissanilla.
japsejakin on katsos erilaisia. Väität siis että 10 vanha 316 pemari on yhtä hyvä ajaa kuin esimerkiksi honda nsx.
- ite perkele
dssdffdsdfs kirjoitti:
japsejakin on katsos erilaisia. Väität siis että 10 vanha 316 pemari on yhtä hyvä ajaa kuin esimerkiksi honda nsx.
Tottakai sitä kannattaa verrata... Helvetin idiootti! 316 on bmw:n kauppakassi malli ja toi riisikippo on Hondan ns. superauto!
- chevrolet
Hoidata sinä transsu pääsi kuntoon ja aja ajokortti. EHKÄ joskus pääset työelämään ja voit hankkia ensimmäisen autosikin.
- mitä...
...sitten? Häh?
- vaan että
olet ymmärtänyt homman vähän väärin.
Itse ajattelen näin:
Miksi ostaa 15 tonnilla pieni, uusi ahdas tehoton kirppu, kun samalla rahalla voi ostaa käytetyn auton, jolla on todella mukava ajaa?
Harva varmaan yrittää näyttää mitään muuta kuin on. Miksi minun pitäisi näyttää että onko minulla rahaa vai ei, kun naapurilla on samanlainen vieressä, niin kai meillä nyt "suunnilleen saman verran" sitä rahaa on, ajoin uudella puntolla tai vanhalla bemarilla.
Ehkä kanssa-autoilijat kokevat että bemaristi yrittää näyttää jotain, mutta useimmat yrittävät vain nauttia siitä työmatkasta kärsimisen sijaan.
Ja huom. toki arvo tippuu nopeasti käytetyissäkin, mutta missään ei tipu niin nopeasti kuin uudessa. - laatuautoista
Mitä rahalla on asian kanssa tekemistä?
Jos haluaa nopean auton laatu ajo-ominaisuuksilla niin mikä ettei.
Joku itä auto ei edes uutena anna mitään... - paljastavat
Amisviiksillä ei ole varaa uuteen bemuun. Vanha kori = köyhimys. Uusi malli jne.
- dsffdsdf
tarkoittaa normaalia hetero duunaria, kun taas uusi kori tarkoittaa vanhaa nysväriä joka on hankkinut helvetin ruman auton.
- bemufobia on sairaus
dsffdsdf kirjoitti:
tarkoittaa normaalia hetero duunaria, kun taas uusi kori tarkoittaa vanhaa nysväriä joka on hankkinut helvetin ruman auton.
Jos jollakulla on heittää 60,000 euroa uuteen autoon, ja sulla raukalla tekee tuskaa 600 euroa käytettyyn,NIIN MIETIPÄ SITÄ HOMPPELIPOJU.
- 740
niin.. sinä sen sanoit "joiden rahallinen arvo on parhaimmilaankin vain uudehkon pikkuauton luokkaa." mieluummin ajan tolla bemarillani, kuin jollain uudella hyndailla. ja kyyti vanhassa autossa huomattavasti parempi. eikä ole "pikkuauto" jotkut arvostavat vain uusia autoja, minä hyviä. kiitos ja moroo
- aina kun nään
Tunnen syvää sääliä aina kun nään jonkun teinin ajavan vanhalla 700-bemarin raadolla. Auto on auttamatta yhtä vanhentunut, kuin sen keskikonsoliin sijoitettu "radiopuhelinkin". Joka pitää tuollaista autoa hyvänä, niin ei ole hyvällä autolla ajanutkaan. Tämä kirjoitus ei tietenkään koske uutta 700 -sarjaa, joka on nykypäivän vaatimuksia vastaava laatuauto. Nämä vanhat puhkiajetut raadot ovat asia erikseen...
aina kun nään kirjoitti:
Tunnen syvää sääliä aina kun nään jonkun teinin ajavan vanhalla 700-bemarin raadolla. Auto on auttamatta yhtä vanhentunut, kuin sen keskikonsoliin sijoitettu "radiopuhelinkin". Joka pitää tuollaista autoa hyvänä, niin ei ole hyvällä autolla ajanutkaan. Tämä kirjoitus ei tietenkään koske uutta 700 -sarjaa, joka on nykypäivän vaatimuksia vastaava laatuauto. Nämä vanhat puhkiajetut raadot ovat asia erikseen...
Moi!
Tavoistani poiketen tartun tähän koukkuun. Ensimmäinen asia, joka tulee mieleeni "aina kun nään" -nimimerkin tekstiä lukiessani, on syvä ihmetys. Millainen ihminen tuntee sääliä toista ihmistä kohtaan tämän autovalinnan perusteella? Ei mennä kuitenkaan siihen.
Toisekseen, kommentti "ei ole hyvällä autolla ajanutkaan" paljastaa kirjottajan "tietotaidon." Toki mielipide-eroja voi ja pitää olla, mutta henkilö joka tosissaan väittää vanhemman 7-sarjan olevan niin huono auto, että sellaisella ajavia pitää sääliä, niin huh huh. Perustelen väittämäni seuraavasti; Eräällä kaverillani on E38 -mallia oleva 740iA. Sillä ajaessa on helppo uskoa, että kyseinen auto kyseisillä varusteilla on Suomessa uutena maksanut noin miljoona markkaa. Vaikka en omaa menopeliäni pidä mitenkään huonona autona, päinvastoin, niin silti tämä n. kymmenvuotias "isoveli" on kaikessa (no joo, käyttökustannukset poisluettuna) parempi. Näin se vaan on. Yksikään tämän päivän ns. keskiluokan autoista, pikkuautoista puhumattakaan, ei kykene tarjoamaan samankaltaista matkustusmukavuutta, sanan kaikissa merkityksissä.
Tällä palstalla vierailevista "tähdistä" tuskin kukaan on kokeillut bemaria sen kummemmin, kuin tutuntutuntutun E36 -mallin takapenkiltä 1,7 promillen kännistä käsin. Mutta ei sen väliä, ehkä he joskus keksivät itsellensä kehittävämmän harrastuksen kuin toisten elämän / hankintojen ruotimisen tai säälimisen.
-Masa-
Ex. E36 Coupe, E39 Touring, nyk. E46 Touring- 740
aina kun nään kirjoitti:
Mikä vuosi saat kortin(kenties jo 2010?), ja minkä auton isäsi aikoo ostaa sinulle?
-88 civic olisi tyyliäsi!
kukin ajaa sillä millä voi.
- puhut:
Yllättävän paljon kaikki persaukiset tuovat noita Bemmuja ottaen huomioon kuinka paska auto se on ainakin sen perusteella mitä tällä palstalla kilpaa todistellaan. Ehkä se ei sitten olekaan ihan niin huono, ehkä juntti sittenkin haluaa juuri BMW:n. Kateellisia paskoja ketkä ostavat heti BMW:n kun mahdollisuus tulee. Vaikka sitten vähän vanhemmankin. Sellaista se on kun ei ole mitään tyylitajua mutta senhän huomaa jo puheista. Se vanha Bemmu ei kuitenkaan ole ihan sama kuin se uusi millä minäkin ajan.
Nimim. Rassatkaa köyhät Ladojanne - kateellisuutta...
carina sannalla taitaa olla "ne" päivät. maailmassa taitaa olla vain yksi oikea merkki jonka sannakin on valinnut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197546Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista786604- 955264
- 524615
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494266- 2304159
- 444095
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283948- 583080
- 482576