Krookukset

"ei viherpeukalo"

Mikähän mun istutuksessa meni vikaa kun krookukset ei kuki lainkaan? Vihreää "kiharaa" ja suoraa lehteä tulee, vaan ei lainkaan kukkia. Onhan ne lehtitupsutkin kivoja, mutta odottelin kyllä kukkiakin näkeväni. Nyt ne tupsut on noin 5-10 senttiä korkeita ja kukkasista ei tietoakaan, viereisessä talossa on kukat jo kohta loppuun kukkineet, joten ei se ilmoistakaan voi olla kiinni

4

2475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös tällä tontilla

Minulla ei ole noussut mitään maasta :( Mietin nyt, laitoinko sipulit liian myöhään maahan - jos jäätyivät tai jotain. Voiko joku auttaa?

• garlic*

kaksi mahdollista syytä. Ensmäisestä en ole aivan varma toimiiko kuin tulppaaneilla, mutta jos leikkaat kukinnot pois niin ei tee uutta kukintaa enää sen jälkeen...? taikka maa on liian typpipitoinen, jolloin kasvi kasvattaa paljon lehtivihreää, mutta saattaa jättää kukinnan väliin. Et kertonut oletko vasta istuttanut sipulit syksyllä vai ovatko ne kasvaneet pitkään samalla paikalla?
      Miten nirso krookus on, pitääkö sitä jakaa tietyn väliajoin? Jotkut perennat ainakin tekevät sitä että lopettavat kukkimasta tai kukinta vähenee jos kasvia ei jaeta tarpeeksi usein. Tähän voisin pyytää muita enemmän asiasta tietäviä vastaamaan.

• sahramisantra

yksi mahdollisuus on, että olet istuttanut syyssahrameita, jotka kukkivat syys-lokakuussa ja kasvattavat keväällä vain lehdet.

• Samoin

Minä istutin syksyllä myös krookuksia, mutta niille kävi samoin: eivät kukkineet. Aiemmin istutetut krookukset kyllä kukkivat komeasti, mutta uudet eivät. Syynä on mitä todennäköisemmin se, että uudet krookukset (olivat varmasti kevätkrookuksia)ehtivät hyvin lämpimän syksyn vuoksi kukkia jo syksyllä (taisipa jopa olla marras-joulukuun vaihde) ja siksi ne eivät nyt jaksaneet tehdä kukkaa näin keväällä vaan työnsivät vain "lehteä". Ehkä ensi vuonna!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3300
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2123
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe