Saatan olla ihan väärällä palstalla,mutta en tiedä mistä kysyisin tätä asiaa.Haluaisin tietää,että jos minulle,esim matkalla kotiin töistä sattuisi jotain,miten perheeni saisi tiedon?Laitanko kännykkään mieheni nimen perään että lähiomainen?tuntuu jotekin kammottavalta...
kysymys lähiomaisesta
5
2399
Vastaukset
- jdhs
Nykyään suositellaan, että lähimmän omaisen nimen perään laitetaan koodi ICE (in case of emergency). Pelastus-ja sairaalahenkilökunta osaavat ottaa yhteyttä oikeaan henkilöön.
Tämä koodi on kansainvälinen, joten homman pitäisi toimia myös ulkomailla, jos jotain sattuisi vaikka lomamatkalla.- lähimmäinen*
Eikö se ICE koodi laiteta nimen eteen? Siitä syystä, että hätätilanteissa se löytyy nopeasti kun on I-kirjaimen kohdalla. Jos se laitetaan perään niin hätätapauksissa pitää käydä koko henkilön osoitekirja läpi.
Näin ainakin minun mielestäni. - jdhs
lähimmäinen* kirjoitti:
Eikö se ICE koodi laiteta nimen eteen? Siitä syystä, että hätätilanteissa se löytyy nopeasti kun on I-kirjaimen kohdalla. Jos se laitetaan perään niin hätätapauksissa pitää käydä koko henkilön osoitekirja läpi.
Näin ainakin minun mielestäni.Totta, niin laitetaan. En tainnut ajatella loppuun asti, onneksi huomasit :)
- Skäri
Terveyskeskuksen asiaakkaksi tullessa täytetään yleensä kaavake, jossa kysytään lähimmäien omaisen nimi ja yhteystiedot.
- tavalla tai toisella
Jos ICE:tä ei kännykässä ole ja jos olet tajuton, niin toivottavasti sinulla on sitten henkkarit mukana. Näissä tilanteissa sitten sairaala ilmoittaa omaisille, mikäli tiedot ko. sairaalan papereissa on näkyvissä. Muussa tapauksessa sitten poliisit hoitavat tämän omaisten jäljittämisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197626Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857285- 955334
- 524875
- 2434393
- 444365
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494356Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284038- 593173
- 482616