Koodi piiloon

IrWin_2

Eli jollaillakin nettisivulla on vaan JavaScript koodinpätkä eikä muuta mites se tehään?
Olen kopioinnut ko. koodinpätkän mutta ei se oikein tunnu auttavan aina vaan sivuston koodi näkyy..

4

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peeter.
      • Irwin_2

Käy katsomassa tuolla, kiitos!

• TRRY

Kaikkea sitä näkee. Nuo eivät ole mitään kryptaajia, vaikka niitä sillä nimellä myytäisiinkin. Ne vain vaihtavat HTML:n enkoodauksen tekstistä pakotusmerkkeihin.

Kuka tahansa voi muuttaa dokumentin takaisin HTML:ksi erittäin helposti. Python-tulkissa vaikka näin:

>>> c="%3C%41%20%68%72%65%66" # tähän sivun koodi
        >>> print "".join([chr(eval('0x' s)) for s in c.split("%")[1:]])

tai JavaScript tulkilla (esim. ngs-js) suoraan komentoriviltä:

% ngs-js -e 'print(unescape("%3C%41%20%68%72..."));'

HTML:n piilottaja olisi mahdollista tehdä paljon fiksummin kuin mitä linkin päästä löytämäni ohjelmat tekevät. Täysin luotettavasti HTML:ää ei saada piiloon mitenkään, koska selaimen on pystyttävä näyttämään sivu. Jos jotakuta oikeasti HTML:n sisältö kiinnostaa, hän voi aina puukottaa selainta sen verran, että Javascriptin tuottama HTML-koodi saadaan näkyviin.

Tuollaisten kryptaajien olemassa oloakin enemmän minua ihmetyttää se, miksi joku edes haluaa piilottaa HTML-koodin.

• Hohoo
        TRRY kirjoitti:

Kaikkea sitä näkee. Nuo eivät ole mitään kryptaajia, vaikka niitä sillä nimellä myytäisiinkin. Ne vain vaihtavat HTML:n enkoodauksen tekstistä pakotusmerkkeihin.

Kuka tahansa voi muuttaa dokumentin takaisin HTML:ksi erittäin helposti. Python-tulkissa vaikka näin:

>>> c="%3C%41%20%68%72%65%66" # tähän sivun koodi
        >>> print "".join([chr(eval('0x' s)) for s in c.split("%")[1:]])

tai JavaScript tulkilla (esim. ngs-js) suoraan komentoriviltä:

% ngs-js -e 'print(unescape("%3C%41%20%68%72..."));'

HTML:n piilottaja olisi mahdollista tehdä paljon fiksummin kuin mitä linkin päästä löytämäni ohjelmat tekevät. Täysin luotettavasti HTML:ää ei saada piiloon mitenkään, koska selaimen on pystyttävä näyttämään sivu. Jos jotakuta oikeasti HTML:n sisältö kiinnostaa, hän voi aina puukottaa selainta sen verran, että Javascriptin tuottama HTML-koodi saadaan näkyviin.

Tuollaisten kryptaajien olemassa oloakin enemmän minua ihmetyttää se, miksi joku edes haluaa piilottaa HTML-koodin.

"Tuollaisten kryptaajien olemassa oloakin enemmän minua ihmetyttää se, miksi joku edes haluaa piilottaa HTML-koodin."

Ehkä tää ketjun alottaja on niin guru koodari, että se ei halua jakaa hienoja html-kikkojaan kenellekään. Koskaan ei voi tietää, milloin salaliitto iskee... Spooky! ;-D

Serveripuolen ohjelmointikielistä ei saa tietoa selaimen kautta (tai saattaa saadakin, mutta ne estetään muunlaisilla tietoturva-jutuilla) ja html on niin perushöttöä, että siinä ei ole mitään salattaa. Ihmettelen kanssa, miks kukaan haluaa laittaa jonkun "kryptaajan" sivuilleeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      40
      5161
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1740
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe