OS/2?

Eli kannattasko laittaa OS/2 tuohon IBM Thinkpad 390 X koneeseen, löytyykö ajurit ym.? Ja saako tuossa messengerin toimimaan? Itselläni ei ole siis asennuslevyä, mutta ajattelin hankkia.

6

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän IBM:n käyttis uppoa IBM:n koneeseen kuin vanhaan ihmiseen. ;)

Onko sen korppuasema tallessa? OS/2-CD ei ole boottaava ja muistaakseni ilman korppuasemaa asentelu oli rupista kikkailua, jota en suosittele kenellekään. Lisäksi, jos koneessa on enemmän kuin 64 MB muistia, sinun on aktivoitava BIOS:in asetuksista löytyvä OS/2 >64 MB -optio.

• Okei no jos asennan Windows Me:n C-asemalle niin voiko sitten tuon os/2:n asentaa d:lle? molempien asemien koko on jotain 5 Gt, jos c on fat 32-asema. Mutta tukeeko tuo Warp 3 Fat 32 asemia, entä Warp 4 ? Entä miten saan C-aseman muutettua Fat 16-muotoon ilman että tiedot häviää D-asemalta? Tällä hetkellä koneessa W98 se. Pitääkö myös d-asema olla Fat 16 vai alustaako asennusohjelma sen HPFS muotoon?

• Woni kirjoitti:

Okei no jos asennan Windows Me:n C-asemalle niin voiko sitten tuon os/2:n asentaa d:lle? molempien asemien koko on jotain 5 Gt, jos c on fat 32-asema. Mutta tukeeko tuo Warp 3 Fat 32 asemia, entä Warp 4 ? Entä miten saan C-aseman muutettua Fat 16-muotoon ilman että tiedot häviää D-asemalta? Tällä hetkellä koneessa W98 se. Pitääkö myös d-asema olla Fat 16 vai alustaako asennusohjelma sen HPFS muotoon?

Jep, suosittelen, että annat C: -aseman olla kuin se on ja asennat OS/2:n D:lle omana kokonaisuutenaan. Ainakaan Warp 3 ei tue Fat-32:ta. Warp 4:kin julkaistiin tietääkseni ennen FAT-32:n julkistamista, mutta tarkista tuo Warp 4:n dokumenteista.

Alusta D: HPFS:lle. Mielestäni tässä tilanteessa on parasta jos kumpikaan asennettu käyttöjärjestelmä ei näe toistaan.

Olin aikoinani jonninmoinen OS/2-guru, mutta ymmärsin luovuttaa Warp 4:n julkistuksen aikoihin huomatessani, että IBM on luovuttamassa käyttöjärjestelmäsodan ja lisännyt Warp 4:ään vain tarpeettomia uudistuksia, jättäen oleelliset pois. :(

• puusilima_
        Kollimaattori kirjoitti:

Jep, suosittelen, että annat C: -aseman olla kuin se on ja asennat OS/2:n D:lle omana kokonaisuutenaan. Ainakaan Warp 3 ei tue Fat-32:ta. Warp 4:kin julkaistiin tietääkseni ennen FAT-32:n julkistamista, mutta tarkista tuo Warp 4:n dokumenteista.

Alusta D: HPFS:lle. Mielestäni tässä tilanteessa on parasta jos kumpikaan asennettu käyttöjärjestelmä ei näe toistaan.

Olin aikoinani jonninmoinen OS/2-guru, mutta ymmärsin luovuttaa Warp 4:n julkistuksen aikoihin huomatessani, että IBM on luovuttamassa käyttöjärjestelmäsodan ja lisännyt Warp 4:ään vain tarpeettomia uudistuksia, jättäen oleelliset pois. :(

"IBM on luovuttamassa käyttöjärjestelmäsodan"

harmillista. jotenkin omastamielestäni os oli paljon mukavampi/toimivampi käyttää.:(

• suunnittelin
        puusilima_ kirjoitti:

"IBM on luovuttamassa käyttöjärjestelmäsodan"

harmillista. jotenkin omastamielestäni os oli paljon mukavampi/toimivampi käyttää.:(

Laittaa vanhaan läppäriin os/2 warp 3:sen..
        Katsoa jos se pyörii paremmin kuin damn small linux. Mulla on disketti ja cd versiot. Diskettiversion boxi on avaamaton, pitää kaivaa se romujen seasta ensi viikolla.. Tai jos löydän cd:t.

• innostus
        suunnittelin kirjoitti:

Laittaa vanhaan läppäriin os/2 warp 3:sen..
        Katsoa jos se pyörii paremmin kuin damn small linux. Mulla on disketti ja cd versiot. Diskettiversion boxi on avaamaton, pitää kaivaa se romujen seasta ensi viikolla.. Tai jos löydän cd:t.

nyt on Warpia kohtaan oikein heränny?

Se oli aikoinaan teknisesti edistyksellisin käyttis, mutt kyll se nyt on jo yli 10 v ajastaan jälessä ajuriensa, ym osalta.

Minäkin luovuin siitä varmasti ihan viimeisten joukossa viime vuosituhannen lopussa ~98 - 99 ja siirryin Linuxiin, koska tunnen windowsit...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43