Samettiruusu kokemuksia

eka kertalainen

Kevättalvella minuun iski "kokeilukärpänen", ostin ,samettiruusun siemeniä pussin. Kylvin ne maaliskuulla , koulin ne yksittäisiin purkkeihin pääsiäisen aikoihin. Mutta nyt alkaa tulemaan uskonpuute, kerkeävätkö kukkimaan koko kesänä ovat niin pieniä vielä. Jos jollakin olis kokemuksia, niin lukisin niistä mielelläni.

8

7518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lamppu40

että samettiruusu kerää ampiaisia...

• jostain muusta

Minulla on joka vuosi ollut noin 250 samenttikukkaa ei ampiaisia ole näkynyt. Ei ole paljon mehiläisiäkään ollut samenttikukissa on varmaan parempia mesikasveja ovat töyhtöangervot ja köynnöshortensiat, niisä on suorastaan pörriäisten juhlat, mitä on todella hauska katsella.

• menettää uskoa.

Olet ihan oikeassa vaiheessa. Pian taimesi kasvavat ihan silmissä. Kesäkuun puolella kun istuttelet ne kukkamaahasi, saat kesällä nauttia kauniista samettiruusuista. Kasvattelin niitä viime kesänä kuten sinäkin nyt. Syksyllä otin siemeniä talteen ja panin itämään huhtikuussa. Ovat nyt n, 3cm korkuisia terhakoita ja elinvoimaisia. Nauttikaamme yhdessä samettiruusuista. Kiva katsella kun mehiläiset pörräilevät niissä.

• eka kertalainen

Kiitos kannustuksesta. Kyllä noi taimet ihan terhakoilta näyttää.Meillä on kyllä kesällä samettiruusuja aika paljon, jos ei mitään mokaa satu ennen kesää noitten taimien kanssa. Ei pörriäiset minua haittaa. ;)

• kukkaan

Kylvin 22. maaliskuuta ja nyt näyttää olevan nuput tulossa. Tavallisesti olen kylvänyt vasta huhtikuun puolella ja joka vuosi ovat ehtineet kukkaan ennen ulos vientiä.

• irmeliina

Kyllä olet hyvissä ajoin laittanut siemenet itämään ja ehtivät varmasti kesäksi. Itse kasvatan joka vuosi samettiruusuja ja kylvän siemenet suoraan potteihin joista istutan ne sitten ulos, tämä on helppoa koska siemenet ovat niin isoja. Olen kokeillut myös isoja samettiruusuja ja nekin onnistuivat.

• eka kertalainen

Kiitos kaikille kannustuksesta. Nyt ensimmäisissä samettiruusuissa näkyy nuput. Täytyy varmaan ensi keväänä kokeilla niitä isoja samettiruusuja. Ainakin nämä pienet oli helppoja kasvattaa.

• ippu
        eka kertalainen kirjoitti:

Kiitos kaikille kannustuksesta. Nyt ensimmäisissä samettiruusuissa näkyy nuput. Täytyy varmaan ensi keväänä kokeilla niitä isoja samettiruusuja. Ainakin nämä pienet oli helppoja kasvattaa.

Minunkin samettiruusuni lykkäävät nuppuja mutta olen ne nitistänyt poikki. Näyttäisi haarovan taimet paremmin. Ulkonahan ne kasvavat ihan silmissä sitten kun maalle pääsevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7615
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      64
      2541
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51