Mikä on paras katto materiaali huopa, pelti vai tiili?? Mulla olis tarkoitus uusia vesikatto ja nyt olis hyvä saada vinkkejä että mikä olisi paras.Kyselin vähän hintoja asennettuna ja wecmanin pelti oli noin 10000e ja huopakaton noin 5000-8000e. Tosin huopakatosta sain tarjouksen yksityiseltä tekijältä, joten työn laatu arveluttaa.Peltikatosta tarjous on isosta firmasta jolla on 15 vuoden takuu yms.Hinta on tietty kovempi, mutta aina ei varmaan kantsi ottaa halvinta.
mikä katto?
6
1309
Vastaukset
- ei ole vielä
keksitty tai se on liian kallis kuten paanukatto.
Siis pitää keksiä joku muu valintakriteeri>? Vaikka raha. - vaikuttaa
yleensä moni asia. Kaavamääräykset (jos on), talo itsessään onko ulkovuoraus tiili, puu, rapattu, hirsi jne., kattokaltevuus on aika ratkaiseva tekijä samoin sen muoto (monimuotoinen tai yksinkertainen. Hintakin tietty ratkaisee (joskus?)
Kannattaa selailla netissä eri vaihtoehtoja ja samoin lähitalojen kattoihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Mikä on paras...sitä ei varmaant tiedä kukaan.
Onnea valinnalle. - julicus
Huopa kestää ehkä n 20-25 vuotta
Pelti kestää n. 30-40 vuotta
tiili kestää n. 40-50 vuotta
ja savitiili toden näköisesti pisimpään ehkä n.50-80
Nämä arviot perustuu nykyisiin saataviin materiaaleihin ..
Olen myynyt ja asentanut omakotitalo kattoja jo kohta 20 vuotta.
Joten tämä on vain minun arvioni kattojen kestävyydestä.
vinkki... eräs tiilen valmistaja myöntää betoni tiilelle jopa 30 vuoden takuun. - ovat
rosvoja jos tuollaisia hintoja pyytävät peltikatosta. Naapuriin vaihtovat uudet tiilet pellittivät piipun ym. hinta oli siinä 7000 hujakoilla. Minä ajattelin laittaa ite niin säästän tuosta hinnasta puolet ja ylikin. Mikä on nykyinen kate materiaali? Jos nyt joku muu kuin tiili ja jos tiilen laitat varmistu rakenteiden kestävyydestä (painaa 10 kertaa enemmän kuin pelti). Bitumikate vaatii alleen tasaisen alustan joko ponttilaudoituksen tai pontatun levyn hinta kaksin tai kolmin kertaistuu. Joka asialla on hyvät ja huonot puolensa myös kattomateriaaleilla tiili ja huopa äänettömiä oli sitten tuuli tai sade pelti nopea laittaa mutta onko järkee vasaroidä älytön määrä nauloja vesikaton lävitse?.
- Piipariini
kuitenkin tiilikatteen kanssa se vaara, että ne murtuu ja hajoaa. ..
- Anonyymi
Täällä kirjottelee firman omistajat, ketkä eivät osaa tehdä konesaumakattoa. Ja kun sen tekemisessä kestää vähän kauemmin. Näille firmoille on tärkeintä saada rahat nopeasti pois ja tehdä katto kiireellä , paska katoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010