NAT ja palomuurin tarve

I'm NAT aware of this

Minulla on kotiverkko kytkettynä Internetiin NAT:in avulla siten, että koko verkko näkyy ulospäin yhdellä julkisella IP:llä ja verkon sisällä käytetään privaattialueen IP-osoitteita. Kysymys kuuluu: mihin itse asiassa tarvitsen palomuuria?

Ainakaan minun järkeni mukaan ulkopuolelta ei mitenkään voi lähettää dataa privaatti-IP-alueen koneisiin. Vai voiko? Onko esim. Windows-jakoihin mahdollista päästä jotenkin käsiksi ulkopuolelta?

5

858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En lähde veikkaamaan

Firewall test on niin helppo tehdä netissä, ettei kannata turhaan miettiä asiaa sen enempää.

• mmmH.

Et sinä ulkoapäin tulevaan tarttekkaan.
      Kunhan vaa pidät sitte sen huolen ettet TIETÄMÄTTÄSIKÄÄN imuroi tai muuten sillai hommaa koneellesi paskaa,joka sitte lähettää ULOSPÄIN.
      Vai kontrolloiko sulla joku lähtevää liikennettä???????

• I'm NAT aware of this

...eikös virus- ja spywaretorjunta huolehdi noiden estämisestä?

• eiei
        I'm NAT aware of this kirjoitti:

...eikös virus- ja spywaretorjunta huolehdi noiden estämisestä?

Nuo torjunnat ei mitenkään estä ulospäin menevää liikennettä

• pentti viitonen

Mikäli joku ulkopuolelta lähettää dataa tai tekee tunnusteluja niin nyt riippuu ihan modeemin asetuksista, lähettääkö se broadcastin sisäverkkoon vai ei.

Mikäli lähettää niin silloin saattaa jokin sisäverkon kone vastatakkin, riippuen mitä portteja ja palveluja niissä on käynnissä.

Windows-jako on turvassa niin kauan kun se ei vastaa epämääräisiin kyselyihin, kuten ovat muutkin palvelut ellet ylläpidä webbipalvelua.

Tämän pystyy testaamaan ilmaisilla palveluilla, kuten jo joku aikaisemmin mainitsi.

Omakohtaisia kokemuksia on kiertynyt sen vertaa, että kun asetin modeemin palomuurin päälle niin työkoneen windows nopeutui silminnähden. Modeemissa oli natti silloin myös päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4644
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3785
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2474
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2201
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2054
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1858
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1738
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1517
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1391
    Aihe