Millaisia kärryjä ovat?
Onko laatu ja hinta kohdillaan?
Esim lehtijouset 3.2m lava ja kuomu.
Pitäiskö olla telillinen, jolloin kantavuus kärsii?
Tuplabonusviikot!
JC-trailer
7
16628
Vastaukset
- ihan
hyviltä kärryiltä, mitä olen kaupassa katsonut. Itselläni on Alucarry, siihenkin olen ollut ihan tyytyväinen. Kärryissä ei loppujen lopuksi kovin suuria eroja ole, kyse on lähinnä siitä paljonko kantavuutta haluat ja montako akselia. Lehtijouset ja iskarit löydyttävä, jos meinaat kunnon vaunua.
Mielestäni jarruttomassa kärryssä ei telillä tee yhtään mitään, koska;
-yksi akseli jaksaa kantaa 750 kg kuorman mukisematta
-yksiakselinen kääntyy pienemmällä vastuksella
-rengashuoltokustannukset ovat pienemmät
-vaunun kantavuus lisääntyy
-akselirakenne pysyy yksinkertaisena
-telin luoma ajomukavuus on niin pientä verrattuna yhteen akseliin, ettei käytännössä eroa juuri huomaa. ja jos kärry pomppii, niin silloinhan lasketaan ajonopeutta, eikä lisätä renkaiden määrää, eikö totta??- oll pitää
toisaalta itse kännyin telikärryyn. painavallakin kuormalla saa itse liikutettua, 1-aks. vaunuhan kippaa. Tasaisempi kulku ja hinta tulee nopeasti takaisin, jos paljon vetää. Auton takapää iskareineen ei kulu niin paljon!
- ja kippaa
oll pitää kirjoitti:
toisaalta itse kännyin telikärryyn. painavallakin kuormalla saa itse liikutettua, 1-aks. vaunuhan kippaa. Tasaisempi kulku ja hinta tulee nopeasti takaisin, jos paljon vetää. Auton takapää iskareineen ei kulu niin paljon!
Samalla tavalla se keinuteli kippaa, jos sen väärin kuormaat, ja kyllä se yksiakselinen on helpompi liikutella ja käännellä käsin. Auton peräänhän se tosin on tarkoitettu ja autolla liikuteltavaksi. Itse olen ehdottomasti yksiakselisen kannalla. Siinä on todellakin puolta pienemmät rengaskulut, ja polttoaineen kulutus vetoautossa myös jää pienemmäksi. Ajo ominaisuudet on varmasti yhtä hyvät ja kantavuudessa voittaa.
- "pikku rekkamies"
ja kippaa kirjoitti:
Samalla tavalla se keinuteli kippaa, jos sen väärin kuormaat, ja kyllä se yksiakselinen on helpompi liikutella ja käännellä käsin. Auton peräänhän se tosin on tarkoitettu ja autolla liikuteltavaksi. Itse olen ehdottomasti yksiakselisen kannalla. Siinä on todellakin puolta pienemmät rengaskulut, ja polttoaineen kulutus vetoautossa myös jää pienemmäksi. Ajo ominaisuudet on varmasti yhtä hyvät ja kantavuudessa voittaa.
Olen vetänyt JC-28L kuomullisella kärryllä lasteja länsirannikon ja järvisuomen väliä viimeiset 8 vuotta.
Hyvä kärry, kulkee kevyesti, aerodynaaminen kansi. Kuten kippaa kommentoi; kulut pysyvät minimissä. Nokkapyörä ja yksi akseli on se oikea vaihtoehto.
Ainoa miinus on etulevyn poisto, joka ei onnistu ilman kannen poistoa, tai ainakin kaasujousien irrottamista edellyttävää pystyssä-pitoa. Uudessa mallissa tämäkin on kuulemma kunnossa.
Huomenna lähtee kuorma jälleen liikkeelle, nyt mukana uusi kiuas, 200 kg kiuaskiviä sekä uudet varaston ovet. - jcccc
"pikku rekkamies" kirjoitti:
Olen vetänyt JC-28L kuomullisella kärryllä lasteja länsirannikon ja järvisuomen väliä viimeiset 8 vuotta.
Hyvä kärry, kulkee kevyesti, aerodynaaminen kansi. Kuten kippaa kommentoi; kulut pysyvät minimissä. Nokkapyörä ja yksi akseli on se oikea vaihtoehto.
Ainoa miinus on etulevyn poisto, joka ei onnistu ilman kannen poistoa, tai ainakin kaasujousien irrottamista edellyttävää pystyssä-pitoa. Uudessa mallissa tämäkin on kuulemma kunnossa.
Huomenna lähtee kuorma jälleen liikkeelle, nyt mukana uusi kiuas, 200 kg kiuaskiviä sekä uudet varaston ovet.itse olen ko.ongelman ratkaissut siten että etulevyn saranatapit pois niin etulevy tulee "ala" kautta pois :)
ekoilla kerroilla meinasi hermo mennä kun ei kääntynyt suoraan eteen kun kuomu auki - kolmatta vuotta 28L
"pikku rekkamies" kirjoitti:
Olen vetänyt JC-28L kuomullisella kärryllä lasteja länsirannikon ja järvisuomen väliä viimeiset 8 vuotta.
Hyvä kärry, kulkee kevyesti, aerodynaaminen kansi. Kuten kippaa kommentoi; kulut pysyvät minimissä. Nokkapyörä ja yksi akseli on se oikea vaihtoehto.
Ainoa miinus on etulevyn poisto, joka ei onnistu ilman kannen poistoa, tai ainakin kaasujousien irrottamista edellyttävää pystyssä-pitoa. Uudessa mallissa tämäkin on kuulemma kunnossa.
Huomenna lähtee kuorma jälleen liikkeelle, nyt mukana uusi kiuas, 200 kg kiuaskiviä sekä uudet varaston ovet.Minäkin tykkään, mainio jokapaikankärry, jollei sitten tarvitse enempi kantavuutta. Kulkee perässä äänettömästi, ja on helppo käsitellä. Nokkapyörän kansssa ketterä yksin siirrellä. Rakennuslevyt mahtuvat kyytiin ja tavara kulkee.
- traileri
Valaisimien kotelot heikkolaatuisia, polttimoiden kiinnikkeet irtoilevat ja polttimot myös tippuvat kiinnikkeistään, usein saa olla niitä laittamassa paikoilleen tai ainakin liikuttelemassa kun ei ole oikein kontaktia eikä polttimo toimi.
Kerran vaihdatin aisan takuuseen kun repesi 6cm hitsaussaumaa ( joita on vain 2 kpl) palkissa joka on hitsattu jatkoksi aisaan ja jonka päähän tulee lukistuslasite millä kiinnitetään koukkuun.
Ei oltu vedetty mitään painavaa, tarkastelivat kärryä altapäin kärryn ollessa nosturilla.
Repesi uudestaan samasta kohtaa muutaman kuukauden kuluttua.
On selvä suunnittelussa tapahtunut virhe, pienellä muutoksella tai edes lisäämällä kaksi saumaa palkin alapuolelle jo kestäisi paremmin.
Pienillä omilla parannuksilla asiat korjaantuneet. Kohtalaisen tyytyväinen olen kuitenkin kärryyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579