Luumupuumme (Kuokkalan luumupuu) on jo kukassa Helsingissä!
Aamuisin ja melko myöhään iltapäivään se saa paljon aurinkoa. Kasvupaikka on suojaisa. Kukkia noin 70, viime kesänä niitä oli yksi ja se ei tehnyt hedelmää.
Onko normaalia, että nyt jo kukassa?
Huijaako se vaan ja kohta kukat kuolee eikä tule hedelmää?
Ei näy mehiläisiä lahettyillä, muurahaisia kylläkin kiipeilee puussa vähän.
Puu ostettiin 3-5 vuotta vanhasa ja ollut maassa 2 kesää. Kokonaisikä siis 5-7 vuotta. Pituus vähän yli ihmisen korkuinen.
luumupuu
5
1208
Vastaukset
- Laivat
Hienoa että kukkii, mutta ehkä tämä on harjoituskukinta eikä tule satoa vielä tänä vuonna. Mehiläisiä pitäisi olla eikä saisi olla yöpakkasia niin sitten voisi tulla luumuja. Minun kokemukseni mukaan luumupuu ei ensimmäisenä kukkimisvuonna tee juurikaan hedelmiä jostakin syystä, mutta sitten niitä alkaa tulla ämpärikaupalla. Sinikka -luumupuuni kukki ensmmäisen kerran 6 -vuotiaana ja antoi satoa 7 -vuotiaana. Mutta kyllä kannatti odottaa:D
- vastauksesta
Kiitos vastauksesta!
Huomasin juuri sen jälkeen, kun olin kysymyksen laittanut tänne, että naapurin pihallakin luumu kukkii jo. Sillä tarkoitan, että ei luumumme ole outoon aikaan kukkimassa ainakaan. (Outoa aikaa ihmettelen vain sillä, että omena ei vielä ole aukaissut nuppujaan.)
Joo, voi olla, että ei tule hedelmiä vielä. On sen verran heikko ja lyhyt. Odottavan aika on pitkä!! :)
Olemme pari vuotta sitten muuttaneet tähän asuntoon ja ekaa kertaa ollaan laittamassa puita kasvamaan, siksi olen niin ymmälläni kukkimisten ym. kanssa. - sdre
vastauksesta kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Huomasin juuri sen jälkeen, kun olin kysymyksen laittanut tänne, että naapurin pihallakin luumu kukkii jo. Sillä tarkoitan, että ei luumumme ole outoon aikaan kukkimassa ainakaan. (Outoa aikaa ihmettelen vain sillä, että omena ei vielä ole aukaissut nuppujaan.)
Joo, voi olla, että ei tule hedelmiä vielä. On sen verran heikko ja lyhyt. Odottavan aika on pitkä!! :)
Olemme pari vuotta sitten muuttaneet tähän asuntoon ja ekaa kertaa ollaan laittamassa puita kasvamaan, siksi olen niin ymmälläni kukkimisten ym. kanssa.Minun luumupuuni sinikka antoi heti sadon , jos kukkii niin pitäisi tulla hedelmiä
- hyvä puu
Meillä Kuokkala on 9-10v, satoa tullut n 15-20 litraa parina viime kesänä. Todella hyvän makuisia. Meillä ei vielä kuki, asutaan Lahden seudulla, nuppuja näkyy jo.
Sinikka saman ikäinen, kukkii niukasti, pari luumua tehnyt toissa kesänä. Saas nähdä miten käy tänä kesänä.
Molemmat ovat kasvaneet hyvin, rungot jo ainakin käsivarren paksuiset. - kukassa
Kiva kuulla muidenkin luumuista!
Nyt Helsingissä kukat kukkineet ja varisseet pois. Kun katson kukan sisään, niin näen pienen vihreän palleron (halkaisija 2 mm). Saa nähdä tuleeko hedlemiä. Luumupuun varsi tosiaan kohtalaisen pieni vaikkakin luumu hieman yli ihmisen mitan.
Voinko tässä vaiheessa antaa mitään ravinnetta, jotta vihreät pallerot kasvaisivat?
Onko parempi olla antamatta mitään ja odottaa vaan?
Tietysti vettä annan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748