Omenapuun alle kukkapenkki?

Kikka

Hei, voiko vanhan omenapuun alle luoda kukkapenkin? Miten pinnassa ne omenapuun juuret kulkee eli uskaltaako sitä maata kääntää? Nyt omenapuun alla on nurmea. Ajattelin kylvää siihen yksi tai useampi vuotisia kukkia.

7

1551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä...

Meillä on sipulikukkia omenapuun alla,tulppania ja narsissia siis.Ei kannata kovin syvään kääntää tietenkään, krookuksethan vissiinkin kasvaa vaikka nurmikolla.

• Kikka

Kiitos vastauksestasi.

Joo, olen ostanut jo muutaman siemenpussin esim. päivänkakkaraa. Tänään olis tarkoitus aloittaa kaivuuhommat. Ainakin yks tälläinen isompi esim. kukkapenkin luonti on kiva toteuttaa per kesä. Puutarhanhoidossa on just toi ihanaa, ku puutarha ei tuu koskaan valmiiks!

• Sena
        Kikka kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi.

Joo, olen ostanut jo muutaman siemenpussin esim. päivänkakkaraa. Tänään olis tarkoitus aloittaa kaivuuhommat. Ainakin yks tälläinen isompi esim. kukkapenkin luonti on kiva toteuttaa per kesä. Puutarhanhoidossa on just toi ihanaa, ku puutarha ei tuu koskaan valmiiks!

Esim. Pensaskrasseja voi hyvin istutella. Kiitollisia kasvatettavia ja houkuttelevat ötököitä pois omenapuun kimpusta.

• Kikka
        Sena kirjoitti:

Esim. Pensaskrasseja voi hyvin istutella. Kiitollisia kasvatettavia ja houkuttelevat ötököitä pois omenapuun kimpusta.

joo, kylvin päivänkakkaraa, lemmikkiä, ruiskukkaa, malvaa, kehäkukkaa, kesäleimua, idänunikkoa, leijonankitaa. Päivänsinin taimet laitan kuhan lämpenee.

Saa nähdä mitkä niistä nousee... Entäs siementääkö niistä nuo 1-vuotiset eli nouseeko ne seuraavanaki kesänä?

Taitaa muuten omenapuukin tykätä, ku laitoin sinne maahan kompostiakin reilusti kalkkia varmuudeks vähän keinolannoitetta :)

• fghy
        Kikka kirjoitti:

joo, kylvin päivänkakkaraa, lemmikkiä, ruiskukkaa, malvaa, kehäkukkaa, kesäleimua, idänunikkoa, leijonankitaa. Päivänsinin taimet laitan kuhan lämpenee.

Saa nähdä mitkä niistä nousee... Entäs siementääkö niistä nuo 1-vuotiset eli nouseeko ne seuraavanaki kesänä?

Taitaa muuten omenapuukin tykätä, ku laitoin sinne maahan kompostiakin reilusti kalkkia varmuudeks vähän keinolannoitetta :)

Idänunikko on minun lempikukka, se on monivuotinen , ihana, kaunis ,komea, se on kaikkea mitä kukalta voi odotta...

• unikko unikot

Minulla kasvaa vuodesta toiseen unikot. Monenlaisia kerrattuja ja yksinkertaisia . Syksyllä siemenkodat ja siementävät näköjään seuraavaa vuotta varten. Pitää vain sitten harventaa että kasvavat vahvoiksi ne muutamat yksilöt.

• sedr

Siirrän aina ylimääräiset unikot villiniitylleni ja kaikki muut mitkä ei mahdu penkkiin, sitten vanhana saan ihailla niitä.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7044
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3384
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe