Rattia pitää kääntää reilusti ja nopeasti että pyörät kääntyy - rauhallisella ohjaamisella mitään ei tapahdu - onko vika ratin akselin päässä olevassa orbitroolissa vai mikä se toosa lie ja mistä kannattaisi lähteä liikenteeseen ? On pikkuisen juonikas ajettava maantiellä tontilla touhutessa ei haittaa - pitäisi kuitenkin päästä 20 kilometrin päästä hakemaan kaivonrenkaita kärryllinen ja tuolla ei oikein tohi.
Valmet 702 ohjaus vikaa
6
6529
Vastaukset
- fhjsfjsfj
Ohan öljyä tarpeeksi?
- Vallu 702
On öljyä, eikä väljä ole etuakselin päässä.
- Vallu 702
Eli voiko tuota huoltaa vai onko mötikkä vaihdettava ?
- nokiotta
liekkö ohjaussylinterissä massiivinen oljyvuoto, jolloin ohjauksen öljy pakenee tiivisteen ohi aiheuttamatta haluttua ohjausliikettä. orbitroolissa vika on hyvin harvoin.
- ____________----
näin monta vuotta näin jälkikäteen. 702 mallisi on todennäköisesti ns. ensimmäistä mallia, jossa tehostajan sylinteri on vasemmalla puolella moottorin sivulla. sylinteri liikuttaa 2 olkavartta ylä- ja alapuolen kautta raidetankoja.
olkavarsissa on poorit/hammastastus vain kehän toisella puolella "jostain ihmeen syystä". ohjaus on väljystyessä hengenvaarallinen, eikä kiristys auta. uudemmassa 702 mallissa ohjaus on toteutettu fiksummalla tavalla jossa sylinteri/sylinterit makaa etu-akselin suuntaisesti, mutta on herkempi metsässä rikkoutumaan kannikossa ja puissa.
vaihtoehtona on 2 mahdollisuutta korjata. 1. malliin sai jälki-asennuksena uudemman mallin etuakselin=uudemmissa 702 mallssa oleva ohjaus.
2. hitsata molemmat olkavarret. tee kunnon seevit akseliin ylä-ja alapäähän mihin olka varret kiinnitetään. kiristä olkavarsien pultit normaalisti
huom! hitsaa "alempi" olka varsi isolla virralla ensin ja liitä raidetangot.
tähän tarvitsee 2 henkilöä toinen pyörittää rattia ja toinen katsoo, että renkaiden "rajoittimet" eivät ota vastaan ennen, kuin tehostajan liike sylinterissä päättyy. jos olka varret on kasattaessa mennyt eri asentoon on sylinterissä tarpeeksi voimaa rikkoa olkavarsi renkaan törmättyä ääri-rajoittimeen "nm.kokemusta on"! tarkasta, että olkavarret on oikeassa asennossa ja renkaat liikkuu yhtä paljon molempiin äärisuuntiin.
jos liikkeen ääri-rajoitin ottaa vastaan ensin ennen, kuin sylinteristä liike lakkaa tai jää vajaaksi. pidennä/lyhennä tarpeen mukaan iskunpituuttaa akselin päässä olevalla kierteellä ja kun saat ääri asennon iskun-pituuden säädettyä. tee viimeinen silaus halutessa säätämällä auraus kulmat. pidennys/lyhennys vaikuttaa ääri-äasentoon joten laita toinen katsomaan rajoittimia ja pyöritä rattia. tarvitteassa pidennä/lyhennä raide tankoja, sekä tehostaja iskunpituutta.
viimeinen vaihe hitsaa ylempi-olka varsi kiinni isolla virralla suojaamalla moottori jollain märällä kankaalla.
tee tämä etu-renkaat ilmassa, jotta renkaat pyörivät kevyesti. ja keula tietysti purettuna syyläristä. säädön voi tehdä myös yksin ilman koneen käyntiä renkaat ilmassa. suositellaan ensimmäiseksi!- Anonyymi
Vanha juttu mutta nyt minulle ajankohtainen. Mistähän noita muutososia löytyy? Ja onko tuosta hitsausohjeesta mitään kuvaa antaa? Mihin hitsataan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224234- 183236
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3982284- 271961
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 341854
- 321649
- 151528
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121251