Jetta 1.4 TSI DSG vai Audi A3 1.6 atm?

Uusi auto

Uusi auto olisi tarkoitus ostaa pikapuolin, ja hintaa saisi olla reilut 30 tonnia. Automaatti on vaatimus. Tässä mietin, että mitenköhän paljon Jetta ja A3 eroavat toisistaan laadultaan ja ajettavuudeltaan, ja kannattaisiko nyt ostaa kerralla tehokas Volkswagen vaiko "maltillisempi" mutta hienostuneempi Audi?

17

15353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joka ratkaisee

Paljonko mahdat ajaa vuodessa?

• Ajan

noin 20 - 25 tkm vuodessa.

• katsomaan muitakin merkkejä

Saisithan tuohon rahaan ihan oikean autonkin:

Chrysler Sebring 2.7 V6 A4 Signature Edition

• ...

Olen itse asiassa miettinyt kolmantena vaihtoehtona uutta Dodge Avengeria, joka tullee myyntiin kesäkuussa. Mietityttää vaan jenkkiautojen laatuvaikutelma sekä kulutus, en nimittäin välttämättä tarvitse Avengerin/Sebringin kokoista autoa, joten kokonaisuudessaan Jetta/A3 olisi kannattavampi vaihtoehto minulle.

• vain Hrysleriä

erehy laittamaan. Ai miksikö? Tässä pieni lista: Jälleenmyyntiarvo, kulutus, viat, käyttökustannukset. Nuo isot bensa/dieselmoottorit on sitäpaitsi jo historiaa, tiedäthän miten kävi dinosauruksillekkin ;)

• Ei kaikki ihan noinkaan
        vain Hrysleriä kirjoitti:

erehy laittamaan. Ai miksikö? Tässä pieni lista: Jälleenmyyntiarvo, kulutus, viat, käyttökustannukset. Nuo isot bensa/dieselmoottorit on sitäpaitsi jo historiaa, tiedäthän miten kävi dinosauruksillekkin ;)

Kulutus ei ole sen suurempi kuin muissakaan tuon kokoluokan autoissa. Vikoja, ei niitä ole sen enempää kuin muissakaan, ennakkoluuloja ehkä on, näemmä.

Erittäin miellyttäviä autoja.

• kokemusta löytyy

Et varmaan ole käynyt koeajolla, kun tommosia kyselet. Nimittäin kun olet kerran ajanut TSI:llä et varmasti enää mieti ahtamatonta vaihtoehtoa sen jälkeen. Ennemminkin vaihtoehtona heittäisin Jetta/Golf TSI tai A3 1.8TFSI.

• Canditatit

Onks Jetta ja A3 oikee vaihtoehtoja toisilleen, en siis mitää laatua epäile yms...

Mut eiks Jetan vaihtoehto oo A4 ja A3 on Golf.

Onks A3/A4 saatavana TSI?

• ...

Jetta lienee kooltaan jossain A3:n ja A4:n välimaastossa, mutta hintansa puolesta ainakin asettuu juuri A3:n vaihtoehdoksi. A4 ja Passat sen sijaan kilpailevat omassa luokassaan keskenään, vaikka A4 onkin Passatia jonkin verran pienempi ja A6 taasen selvästi suurempi.

• ja kulutuskin isohko

Älä edes harkitse tuota vanhaa 1.6 konetta, jos rahat riittää TSI:hin. Varsinkin automaatin kanssa kulutus nousee ja menohalut laskee. TSI DSG on ihan eri planeetalta.

Vähän käytettynä (alle vuosi) tuohon hintaan voi löytyä myös 2.0 TDI DSG autoja (Jetta, Octavia).

• 1.4 tsi

Tosiaan älä vain ota tuota 1.6:sta, jos vaihtoehtona on bensatekniikan huippua, ja viäläpä samaan hintaan. Jetta on hyvän näköinen ja saat kaupan päälle takaovetkin ;)

• mihinkään

Älä nyt mihinkään meksikolaiseen Jettaan sotkeennu, kun tarjolla on ihan Eurooppalaista tavaraa.

• siinä

on vielä se Tee Se Itse- moottorikin. ( TSI)

• Golffin
        siinä kirjoitti:

on vielä se Tee Se Itse- moottorikin. ( TSI)

saa ainakin Saksassa kasattuna/valmistettuna jos niin välttämättä haluat

• dööner
        Golffin kirjoitti:

saa ainakin Saksassa kasattuna/valmistettuna jos niin välttämättä haluat

suomessa ne kasaajat myy kebabbeja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4704
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3825
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2494
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2241
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2064
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1888
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1758
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1527
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1411
    Aihe