Käythän allekirjoittamassa adressin, jolla pyritään saamaan suomalaisille Potter-faneille samat oikeudet kuin muillekin, eli uusin kirja myyntiin heti sen ilmestyttyä!
http://www.adressit.com/yomyynti
Adressi yömyynnin puolesta
39
5903
Vastaukset
- priii
Tuskin sinä kerkeät spoilaantua jos yömyynti on jossain 2.02 ja muualla kirjakaupat aukeavat 7.00. Ja jos olet sellaisessa kaupugissa jossa ei ole yömyyntiä niin kuinka joku olisi kerennyt sen kirjan lukea ja tulla sitten sinne missä sinä asut, huutelemaan juonipaljastuksia?
- S.L.L.
Niinpä. Kauhee huuto siitä ettei olis jotain yömyyntiä.
Kristus, jos ei jakseta odottaa pariatuntia.
En nyt jaksa enempiä haukkua yömyyntiä, mutta näin.
Yömyyntiävastaan:D
/Sorry, kirjoitusvirheet^^\\ - Jenzu
Kirja julkaistaan ympäri maailmaa klo 02.01 Suomen aikaa. Tämän jälkeen kestää aiempien kokemusten mukaan muutamia minuutteja, kun Internetiin alkaa tulvia juonipaljastuksia. Kuka tahansa suomalainen idiootti saa siis viisi tuntia aikaa surffailla netissä ja etsiä näitä. Sen jälkeen hän voi mennä rauhassa spoilaamaan kaikkia kirjakauppaan jonottavia ihmisiä. Tämä ei todellakaan olisi ensimmäisen kerta kun kirjakauppojen jonoihin tullaan spoilaamaan. Jotkut nimittäin todella nauttivat toisten ilon pilaamisesta.
Ja jos luit adressin, huomasit, ettei spoilausvaara ole ainoa syy. Tämä on myös merkittävä kulttuuritapahtuma ihan maailmanlaajuisesti, ja on täysin järjetöntä, jos Suomen lait syrjivät suomalaisia tässä asiassa.
Niin ja vielä, en ole ainoa, joka kannattaa yömyyntiä, jo yli sata allekirjoitusta ja lisää tulee :) - nimetön tyttö
Jenzu kirjoitti:
Kirja julkaistaan ympäri maailmaa klo 02.01 Suomen aikaa. Tämän jälkeen kestää aiempien kokemusten mukaan muutamia minuutteja, kun Internetiin alkaa tulvia juonipaljastuksia. Kuka tahansa suomalainen idiootti saa siis viisi tuntia aikaa surffailla netissä ja etsiä näitä. Sen jälkeen hän voi mennä rauhassa spoilaamaan kaikkia kirjakauppaan jonottavia ihmisiä. Tämä ei todellakaan olisi ensimmäisen kerta kun kirjakauppojen jonoihin tullaan spoilaamaan. Jotkut nimittäin todella nauttivat toisten ilon pilaamisesta.
Ja jos luit adressin, huomasit, ettei spoilausvaara ole ainoa syy. Tämä on myös merkittävä kulttuuritapahtuma ihan maailmanlaajuisesti, ja on täysin järjetöntä, jos Suomen lait syrjivät suomalaisia tässä asiassa.
Niin ja vielä, en ole ainoa, joka kannattaa yömyyntiä, jo yli sata allekirjoitusta ja lisää tulee :)Oon samaa mieltä, että on törkeetä, jos suomalaisilta faneilta riistetään ne oikeudet, jotka kaikilla muilla potterfaneilla on maailmassa. Yksi yö yömyyntiä tuskin tekee mitään pahaa kenellekään, päin vastoin, se saa satoja ellei tuhansia ihmisiä onnelliseksi, kun uunituore ja kauan odotettu viimeinen Potteri on vihdoinkin käsissä ja pääsee lukemaan sitä kaikessa rauhassa ILMAN ennalta kuultuja PALJASTUKSIA!!!
- Jenzu
nimetön tyttö kirjoitti:
Oon samaa mieltä, että on törkeetä, jos suomalaisilta faneilta riistetään ne oikeudet, jotka kaikilla muilla potterfaneilla on maailmassa. Yksi yö yömyyntiä tuskin tekee mitään pahaa kenellekään, päin vastoin, se saa satoja ellei tuhansia ihmisiä onnelliseksi, kun uunituore ja kauan odotettu viimeinen Potteri on vihdoinkin käsissä ja pääsee lukemaan sitä kaikessa rauhassa ILMAN ennalta kuultuja PALJASTUKSIA!!!
Nimenomaan, yömyynnistä on pelkästään hyötyä, ei haittaa. Jos joku ei halua kirjaansa yöllä, niin tuskin häntä yömyynnin järjestäminen haittaakaan. Voihan hän halutessaan hake kirjansa vasta aamulla. Sen sijaan kaikilla niillä, jotka haluavat kirjansa yöllä, tulisi olla siihen oikeus, myös täällä Suomessa kuten useimmissa muissa maissa on.
Ilta-sanomat uutisoi tänään http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1376688 - Hype80
Jenzu kirjoitti:
Nimenomaan, yömyynnistä on pelkästään hyötyä, ei haittaa. Jos joku ei halua kirjaansa yöllä, niin tuskin häntä yömyynnin järjestäminen haittaakaan. Voihan hän halutessaan hake kirjansa vasta aamulla. Sen sijaan kaikilla niillä, jotka haluavat kirjansa yöllä, tulisi olla siihen oikeus, myös täällä Suomessa kuten useimmissa muissa maissa on.
Ilta-sanomat uutisoi tänään http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1376688No kannattaako tuo? Mieti paljon maksaa työntekijöiden palkkaaminen yöksi. Yölisät ja muut. YHDEN KIRJAN TÄHDEN? Saman kirjan voi myydä aamulla normaalein kustannuksin. Kuitenkin ne sen ostaa heti jotka kirjan haluaa.
- hgfjgfkbkhbjvbhkjc
nimetön tyttö kirjoitti:
Oon samaa mieltä, että on törkeetä, jos suomalaisilta faneilta riistetään ne oikeudet, jotka kaikilla muilla potterfaneilla on maailmassa. Yksi yö yömyyntiä tuskin tekee mitään pahaa kenellekään, päin vastoin, se saa satoja ellei tuhansia ihmisiä onnelliseksi, kun uunituore ja kauan odotettu viimeinen Potteri on vihdoinkin käsissä ja pääsee lukemaan sitä kaikessa rauhassa ILMAN ennalta kuultuja PALJASTUKSIA!!!
no aha!!ketä kiinnostaa!noob
- alpha__
S.L.L. kirjoitti:
Niinpä. Kauhee huuto siitä ettei olis jotain yömyyntiä.
Kristus, jos ei jakseta odottaa pariatuntia.
En nyt jaksa enempiä haukkua yömyyntiä, mutta näin.
Yömyyntiävastaan:D
/Sorry, kirjoitusvirheet^^\\kysymys ei oo nyt niistä juonipaljastuksista vaan kansalaisoikeuksista. yhtälailla meillä on oikeus saada kirja haltuun samaan aikaan kun muillakin ja that's that.
- alpha__
hgfjgfkbkhbjvbhkjc kirjoitti:
no aha!!ketä kiinnostaa!noob
vittujakos luet täällä sitte toisten mielipiteitä jos ei kiinnosta. kunnon idiootti....
- jepjep..
nimetön tyttö kirjoitti:
No onkos siellä netissä pakko pyöriä sen kahden jälkeen yöllä? Kyllä sitä voi pari päivää olla ilman nettiäkin ja hakea sen kirjan aamulla. Vaikka sen kahdelta käsiisi saisitkin niin tuskin sitä heti luet.. luulenpa että nukut silti aamuun asti ennen kuin kirjaa ainakaan loppuun luet.
Jos spoilerit haittaa niin pysykää pois netistä! - Jenzu
Hype80 kirjoitti:
No kannattaako tuo? Mieti paljon maksaa työntekijöiden palkkaaminen yöksi. Yölisät ja muut. YHDEN KIRJAN TÄHDEN? Saman kirjan voi myydä aamulla normaalein kustannuksin. Kuitenkin ne sen ostaa heti jotka kirjan haluaa.
Ainakin Suomalainen kirjakauppa olisi todella mielellään myymässä kirjaa heti yöllä, jos vain lupa siihen saataisiin. Heille se ei ole suurikaan tappio tai lisätulo. Kyse on enemmänkin siitä, että hekin haluaisivat palvella asiakkaitaan mahdollisimman hyvin. Ainoa este on siis lääninhallituksen kanta tuulikaappimyynnin pitämisestä lainkiertona, ja se, ettei lääninhallitus halua myöntää poikeuslupaa.
- Jenzu
jepjep.. kirjoitti:
No onkos siellä netissä pakko pyöriä sen kahden jälkeen yöllä? Kyllä sitä voi pari päivää olla ilman nettiäkin ja hakea sen kirjan aamulla. Vaikka sen kahdelta käsiisi saisitkin niin tuskin sitä heti luet.. luulenpa että nukut silti aamuun asti ennen kuin kirjaa ainakaan loppuun luet.
Jos spoilerit haittaa niin pysykää pois netistä!Lue vaikka vähän muita viestejä, ei meinaan tosiaan oo kyse siitä, että pelkästään netissä spoilattais. Ne spoilaajat tulee sinne kirjakauppojen jonoihin. Eli netistä löytyy paljastuksia, joita nämä ei-fanit voivat huudella kirjojaan jonottaville faneille aamulla..
- Hype80
Ihan älyttömäksi menee aina kaikki hypetys
joidenkin asioiden keskuudessa. Ei mitään järkeä edes yrittää yhden ainoa tuotteen myyntiä saada erikseen anottua yölle. Elämän hankkiminen olis parempi ratkaisu. Taru sormusten herrasta ja Harry Potter ovat olleet ihan sairaanloisen hypetyksen vallassa aina kun jotain siihen liittyvää ilmestyy. Itse luin TSH kirjan aikoinaan kun olin nuori ja kirja oli hyvä ja vieläkin kultti, mutta mielenkiintoni leffaan latistui täysin kun asioiden ympärillä alkoi pyörimään populaarinen mainonta ja hysteria. Katsokaa itseänne joskus peiliin ja rauhottukaan. Kyllä se kirja sieltä ajallaan tulee ja sen voi lukea kyllä rauhassa kotonakin.netissä oli jollai uutis sivulla juttu kuinka joku mies oli murtautunu kirja kaupppaa ja pölliny sen potterin ennenaikojaan sit se oli menny huutaa kaduille et hermione granger on ainut joka jää eloo niistä kolmesta.
- alpha__
terzi91 kirjoitti:
netissä oli jollai uutis sivulla juttu kuinka joku mies oli murtautunu kirja kaupppaa ja pölliny sen potterin ennenaikojaan sit se oli menny huutaa kaduille et hermione granger on ainut joka jää eloo niistä kolmesta.
noin vaan, onneksi olkoon. jos tuo pitää paikkansa niin meni lukuilo koko fucking kirjasta, niin että kiitti vitusti.
- älkää nyt vaan uskoko
terzi91 kirjoitti:
netissä oli jollai uutis sivulla juttu kuinka joku mies oli murtautunu kirja kaupppaa ja pölliny sen potterin ennenaikojaan sit se oli menny huutaa kaduille et hermione granger on ainut joka jää eloo niistä kolmesta.
Höpöhöpöjuttu! Kirja ei ole todennäköisesti vielä mennyt edes painoon, ainakaan se ei ole vielä tullut sieltä ulos. Kirjakauppojen tiloissa sitä ei missään tapauksessa ole vielä.
- Harmi :(
"Syynä Pottereiden yömyynnin lopettamiseen koko ketjussa on Tampereen myymälän taannoin Taiteiden yö -tapahtuman yöaukioloista saama sakko."
Kannattaa tosiaan huomata, että Suomessa kontrolloidaan kauppojen toimintaa aivan eri tavalla kuin monessa muussa maassa. Nykyinen hallitus (erityisesti kokoomus) toki kannattaa joustavampia säädöksiä, mutta SDP ja ammattiyhdistysliikkeet ovat nykyisten käytäntöjen takana. Kyse on siis ennen kaikkea politiikasta, byrokratiasta ja yhdenmukaistamisesta. Suomi on kuitenkin sosialistisempi valtio verrattuna moniin muihin länsimaihin. Tarkoitan tällä sitä, että itse kirjakauppa varmasti suostuisi yömyynnin järjestämiseen ja taatusti löytyisi myös innokkaita myyjiä, jotka ilomielin olisivat mukana näin mukavassa tapahtumassa, mutta joka tapauksessa rangaistukset voivat olla kovatkin, jos säädettyjä aukioloaikamääräyksiä lähdetään rikkomaan. Syy ei ole työntekijöiden vaan liittojen, jotka ikään kuin ajavat "työväen etuja". Kannattaa siis muistaa, että kirjakauppa tai myyjät itse eivät voi tähän yömyyntiin vaikuttaa mitenkään!- Jenzu
Adressista kyllä selviää, että tarkoitus onkin vedota lääninhallitukseen, ei kirjakauppoihin.
Ja kaikki aikaisemmat Potter-kirjat on myyty yöllä, joten miksi tämä nyt olisi niin mahdotonta? Suomen lait eivät ole muuttuneet, ja kaikki on kiinni niiden tulkinnasta. Jos nyt myönnettäisiin poikkeuslupa, ei kirjakauppiaiden tarvitsisi jättää yömyyntiä siinä pelossa että viranomaiset eivät enää tulkitsekaan lakeja samoin kuin aiempina vuosina. - Murri82
Jenzu kirjoitti:
Adressista kyllä selviää, että tarkoitus onkin vedota lääninhallitukseen, ei kirjakauppoihin.
Ja kaikki aikaisemmat Potter-kirjat on myyty yöllä, joten miksi tämä nyt olisi niin mahdotonta? Suomen lait eivät ole muuttuneet, ja kaikki on kiinni niiden tulkinnasta. Jos nyt myönnettäisiin poikkeuslupa, ei kirjakauppiaiden tarvitsisi jättää yömyyntiä siinä pelossa että viranomaiset eivät enää tulkitsekaan lakeja samoin kuin aiempina vuosina.Turhaa jauhamista. Mikä siinä on ettei jakseta odottaa aamuun asti. Itse olen lukenut jokaisen potterin mutta noin 2-3kk sen jälkeen kun ko. kirja on ilmestynyt enkä ole tosiaankaan kärsinyt siitä etten ole heti lukemassa. Nyt sitten kiistellään jostain muutamasta tunnista. Naurettavaa sanon minä. Myös tuollainen äärifanitus syö pohjan koko hyvältä kirjasarjalta kun ihmisten fanius memee niin yli että käydään jo perustamaan kansanliikkeitä että joku "virhe" saataisiin korjattua. Voitaisiinko puhua jo uskonnosta nimeltä POTTERISMI.
Murri82 kirjoitti:
Turhaa jauhamista. Mikä siinä on ettei jakseta odottaa aamuun asti. Itse olen lukenut jokaisen potterin mutta noin 2-3kk sen jälkeen kun ko. kirja on ilmestynyt enkä ole tosiaankaan kärsinyt siitä etten ole heti lukemassa. Nyt sitten kiistellään jostain muutamasta tunnista. Naurettavaa sanon minä. Myös tuollainen äärifanitus syö pohjan koko hyvältä kirjasarjalta kun ihmisten fanius memee niin yli että käydään jo perustamaan kansanliikkeitä että joku "virhe" saataisiin korjattua. Voitaisiinko puhua jo uskonnosta nimeltä POTTERISMI.
siinä, että kirjan ilmestymisen jälkeen menee n. 5 minuuttia, kun nettiin ilmestyy juonipaljastuksia. Sitten joku Ei-Potter-fani, jonka mielestä on hauskaa pilata toisten lukukokemus, alkaa huudella niitä kadulla. Itse kuitenkin luen vasta suomennoksen, joka tarkoittaa sitä, etten voi käydä Vuotista lukuunottamatta millään keskustelufoorumilla noin puoleen vuoteen.
- Murri82
tanzu84 kirjoitti:
siinä, että kirjan ilmestymisen jälkeen menee n. 5 minuuttia, kun nettiin ilmestyy juonipaljastuksia. Sitten joku Ei-Potter-fani, jonka mielestä on hauskaa pilata toisten lukukokemus, alkaa huudella niitä kadulla. Itse kuitenkin luen vasta suomennoksen, joka tarkoittaa sitä, etten voi käydä Vuotista lukuunottamatta millään keskustelufoorumilla noin puoleen vuoteen.
Spoilaajat ovatkin typeryksiä, mutta ei sitä foorumeilla käyntiä tarvitse kokonaan lopettaa.
Ei otsikolla pysty mitään spoilaamaan ja jos teksti näyttää siltä että kerrotaan tulevan kirjan jutuista niin lopettaa lukemisen siihen.
Kirja on kuitenkin hieman pidempi kuin muutama rivi netissä ja osa spoilareista vieläpä yleensä keksii jutut. Joten kyllä aina kirjan luettaessa sen parhaan nautinnon saa, vaikka olisi kuullut mitä. Tuntuu että tuosta spoilauksesta on tullut samanlainen juttu kuin koulukiusaamisesta...jos huomataan että joku suuttuu niin sitä vaan kiusataan lisää. Olkaa siis suuttumatta ja marisematta niin kiusaajat & spoilaajatkin rauhoittuvat. Niin se vaan menee. - loaoa
Murri82 kirjoitti:
Spoilaajat ovatkin typeryksiä, mutta ei sitä foorumeilla käyntiä tarvitse kokonaan lopettaa.
Ei otsikolla pysty mitään spoilaamaan ja jos teksti näyttää siltä että kerrotaan tulevan kirjan jutuista niin lopettaa lukemisen siihen.
Kirja on kuitenkin hieman pidempi kuin muutama rivi netissä ja osa spoilareista vieläpä yleensä keksii jutut. Joten kyllä aina kirjan luettaessa sen parhaan nautinnon saa, vaikka olisi kuullut mitä. Tuntuu että tuosta spoilauksesta on tullut samanlainen juttu kuin koulukiusaamisesta...jos huomataan että joku suuttuu niin sitä vaan kiusataan lisää. Olkaa siis suuttumatta ja marisematta niin kiusaajat & spoilaajatkin rauhoittuvat. Niin se vaan menee.Kyllä sillä otsikollakin pystyy spoilaamaan :D Ennen kuin olin itse lukenut Puoliverisen prinssin, olin Demin sivuilla ja siellä oli isoilla otsikoilla "SNAPE TAPPAA DUMBLEDOREN".
- Jenzu
loaoa kirjoitti:
Kyllä sillä otsikollakin pystyy spoilaamaan :D Ennen kuin olin itse lukenut Puoliverisen prinssin, olin Demin sivuilla ja siellä oli isoilla otsikoilla "SNAPE TAPPAA DUMBLEDOREN".
Mä luin Teho-osaston keskustelupalstalta (kyllä, ER:n, sen ohjelman, joka EI liity mitenkään Pottereihin): "Kalkaros on puoliverinen prinssi ja tappaa Dumbledoren." Luin siis kirjan vasta suomeksi ja tuon spoilauksen näin ennen suomennoksen ilmestymistä. **tutti!
- gfdg
menkää ny vittu vaihtoon noitten adressejen kaa!toi ei auta paskaakaan vaik tuol olis koko suomen nimet....
- barbwire
Kuinkas sitten kun saisitte kirjan käteenne yöllä kahdelta, joudutte juoksemaan kädet korvilla kotiin ja linnoittautua lukittuun huoneeseen ja lukea koko potterin samantien yöllä, ettei vaan kukaan pääse huikkimaan kylillä paljastuksia:D Siinäpä vasta lukunautinto, luet hiki otsalla ettei kukaan vaan pääse "spoilaamaan".
Hihah, kunhan huvitan itseäni:)
Itse olen lukenut myös Potterit myöhemmin kuin julkaisupäivänä, eikä kukaan ole "spoilannut" koskaan mitään. Ei varmaan kannata lueskella mitään potter-fanipalstoja silloin. Ja olisiko järkeä vaikka odottaa päivä tai pari niin ei tarvitsisi jonossa pelätä spoilaajia:) - Jenzu
barbwire kirjoitti:
Kuinkas sitten kun saisitte kirjan käteenne yöllä kahdelta, joudutte juoksemaan kädet korvilla kotiin ja linnoittautua lukittuun huoneeseen ja lukea koko potterin samantien yöllä, ettei vaan kukaan pääse huikkimaan kylillä paljastuksia:D Siinäpä vasta lukunautinto, luet hiki otsalla ettei kukaan vaan pääse "spoilaamaan".
Hihah, kunhan huvitan itseäni:)
Itse olen lukenut myös Potterit myöhemmin kuin julkaisupäivänä, eikä kukaan ole "spoilannut" koskaan mitään. Ei varmaan kannata lueskella mitään potter-fanipalstoja silloin. Ja olisiko järkeä vaikka odottaa päivä tai pari niin ei tarvitsisi jonossa pelätä spoilaajia:)Kyllä, kun saan kirjan käteeni aion lukea sen saman tien asunnostani poistumatta tai tiedotusvälineitä avaamatta. Ja niitä juonipaljastuksia tulee kyllä sellaisillekin sivuille, jotka eivät mitenkään liity Pottereihin. Tietenkään nettiä ei voi käyttää, ennen kuin kirja on luettu.
Ja tässä ei suinkaan ole kyse pelkästään spoilaajista. Tässä on kyse siitä, onko suomalaisilla oikeus samaan kuin muilla ihmisillä maailmassa. Mielestäni Suomen lakien ei tulisi syrjiä suomalaisia.
Typerintä koko jutussa on se, ettei yömyynnin kieltämiselle ole mitään järkevää perustelua, sillä yömyynnistä ei koituisi vahinkoa tai haittaa kenellekään. - Security-Seppo
Jenzu kirjoitti:
Kyllä, kun saan kirjan käteeni aion lukea sen saman tien asunnostani poistumatta tai tiedotusvälineitä avaamatta. Ja niitä juonipaljastuksia tulee kyllä sellaisillekin sivuille, jotka eivät mitenkään liity Pottereihin. Tietenkään nettiä ei voi käyttää, ennen kuin kirja on luettu.
Ja tässä ei suinkaan ole kyse pelkästään spoilaajista. Tässä on kyse siitä, onko suomalaisilla oikeus samaan kuin muilla ihmisillä maailmassa. Mielestäni Suomen lakien ei tulisi syrjiä suomalaisia.
Typerintä koko jutussa on se, ettei yömyynnin kieltämiselle ole mitään järkevää perustelua, sillä yömyynnistä ei koituisi vahinkoa tai haittaa kenellekään.Eiköhän se ole turvallisuuden kannaltakin parasta että pysyvät lapset kotona keskellä yötä??
Suurissa kaupungeissa kirjakaupat ovat keskustassa ja monet tenavat tulevat tai karkaavat paikalle ilman vanhempiaan... - Jenzu
Security-Seppo kirjoitti:
Eiköhän se ole turvallisuuden kannaltakin parasta että pysyvät lapset kotona keskellä yötä??
Suurissa kaupungeissa kirjakaupat ovat keskustassa ja monet tenavat tulevat tai karkaavat paikalle ilman vanhempiaan...Eli tällä perusteella kaikki yöllä tapahtuva pitäisi kieltää..? Mielestäni tuo ei ole mikään järkevä perustelu. Jos lapset karkaavat kotoaan, niin eiköhän se ole ihan näiden lasten ja heidän vanhempiensa vastuulla. Ei festareitakaan kielletä sen takia, että sinne karkaa lapsia vanhempien tietämättä..
- en fani mutta kuitenkin..
Jenzu kirjoitti:
Eli tällä perusteella kaikki yöllä tapahtuva pitäisi kieltää..? Mielestäni tuo ei ole mikään järkevä perustelu. Jos lapset karkaavat kotoaan, niin eiköhän se ole ihan näiden lasten ja heidän vanhempiensa vastuulla. Ei festareitakaan kielletä sen takia, että sinne karkaa lapsia vanhempien tietämättä..
ei voi kun ihmetellä miten jotku jaksaa vastailla ja VASTUSTAA tätä yömyyntiä, onhan se ihan hauska ja harmiton vetoomus. te joita ei kiinnosta, antakaa asian olla, vai mitä tai jos vaikka hankkisitte oman elämän..
- Jenzu
en fani mutta kuitenkin.. kirjoitti:
ei voi kun ihmetellä miten jotku jaksaa vastailla ja VASTUSTAA tätä yömyyntiä, onhan se ihan hauska ja harmiton vetoomus. te joita ei kiinnosta, antakaa asian olla, vai mitä tai jos vaikka hankkisitte oman elämän..
Oon tästä todellaki samaa mieltä. Onhan kaikilla oikeus mielipiteensä sanoa, mutta en voi ymmärtää ääretöntä yömyynnin vastustusta.. Ei mua ainakaan haittaa, vaikka kaikkia uutuuskirjoja myytäisiin yöllä, koska se ei minua mitenkään liikuttaisi. Siispä, mitä haittaa teille ei-faneille on yömyynnistä? Vastatkaa te, joiden mielestä haittaa todella on.
- Nimetön
Jenzu kirjoitti:
Oon tästä todellaki samaa mieltä. Onhan kaikilla oikeus mielipiteensä sanoa, mutta en voi ymmärtää ääretöntä yömyynnin vastustusta.. Ei mua ainakaan haittaa, vaikka kaikkia uutuuskirjoja myytäisiin yöllä, koska se ei minua mitenkään liikuttaisi. Siispä, mitä haittaa teille ei-faneille on yömyynnistä? Vastatkaa te, joiden mielestä haittaa todella on.
Tosiaan, mitä haittaa yömyynnistä muka on? Ei minun tietääkseni yhtään mitään. Itse ainakin spoilauduin kutosesta, en lukenut sitä englanniksi, eräs luokkalaiseni tuosta vain ennen suomennoksen ilmestymistä sanoi kesken välkän: Joo, Dumbledore kuolee puoliverisessä prinssissä, Kalkaros tappaa sen.
Nyt, en ole varma, hankinko englanninkielistä potteria, mutta puolustan yömyyntiä myös periaatteesta. Vaikkette itse spoilautuisikaan, jotkut silti kertovat juonipaljastuksia ihan siitä ilosta, että muiden ilo on pilattu. Se, että itse säästyttekin spoilautumiselta, ei tarkoita, että kaikki muutkin säästyisivät. Tämä alkaa ärsyttää, mikseivät suomalaiset potter-fanit voi saada kirjaa silloin, kun muutkin? - Jenzu
Onneks ei ihan koko Suomen nimiä tarvittu kuitenkaan.. Tampereelle saatiin yömyynti, eli mun alkuperänen tavote toteutui.. Ja tulihan myös kaks muuta yöyyntiä (Hämeenlinnaan ja Lappeenrantaan), Oulu ja Kirkkonummi lupasi yömyynnit heti alkukesästä kun muut ilmoittivat peruvansa.
Niin, että eipä ollut turhaa tääkään "vouhotus"... Asioihin VOI vaikuttaa, jos vaan haluaa!
- lollingonfussbodenlachen
Koska adressit on mitään auttanut missään milloinkaan? Ja sitä paitsi, kuka myyjä jaksais jonkun mitättömän lastenkirjasarjan kirjan nro. 7 takia mennä töihin aamun pikkutunneiksi?
- ei ole
mikään mitätön sarja. Sitäpaitsi aikaisempien kirjojen kanssa on yömyynti saatu järjestää.
- vannoutunut fani
ei ole kirjoitti:
mikään mitätön sarja. Sitäpaitsi aikaisempien kirjojen kanssa on yömyynti saatu järjestää.
joka potterin kohdalla on ollu sama juttu.....suomennettu teos löytyy netistä noin 4-6kk ennen englanninkielisen julkaisua ja englannin kielisen sain jo luettua 6kk aikaa sitte ja nii varmasti moni muuki että jos joku haluu spoilata nii onnistuu se ilman yömyyntiäkin eli kannatan vakaasti
(minulta ei tipu tapahtumista mitään tietoa,en ole spoilaaja) - Jenzu
vannoutunut fani kirjoitti:
joka potterin kohdalla on ollu sama juttu.....suomennettu teos löytyy netistä noin 4-6kk ennen englanninkielisen julkaisua ja englannin kielisen sain jo luettua 6kk aikaa sitte ja nii varmasti moni muuki että jos joku haluu spoilata nii onnistuu se ilman yömyyntiäkin eli kannatan vakaasti
(minulta ei tipu tapahtumista mitään tietoa,en ole spoilaaja)Kannattaa kirjan ilmestyttyä verrata siihen nettiversioon. Olen kyllä itsekin nähnyt jo ainakin yhden nettiversion, mutta siinä tekstikin oli niin huonoa, ettei taatusti ole Rowlingin käsialaa... Sitä ei ollut edes taidettu tehdä ihmisten hämäämiseksi vaan ihan vain pilanpäiten, koska tuskin kukaan ottaa sitä kielellisesti ala-arvoista teosta todesta.
- vannoutunut fani
Jenzu kirjoitti:
Kannattaa kirjan ilmestyttyä verrata siihen nettiversioon. Olen kyllä itsekin nähnyt jo ainakin yhden nettiversion, mutta siinä tekstikin oli niin huonoa, ettei taatusti ole Rowlingin käsialaa... Sitä ei ollut edes taidettu tehdä ihmisten hämäämiseksi vaan ihan vain pilanpäiten, koska tuskin kukaan ottaa sitä kielellisesti ala-arvoista teosta todesta.
enkä kyllä ole varma aitoudesta mutta edellisetkin kirjat sain samasta paikkaa ennen julkaisua
kun katsos www.thepiratebay.org osoitteesta voi ladata sielä on saanut koko roskan jo kauan sitten - vannoutunut fani
enkä kyllä ole varma aitoudesta mutta edellisetkin kirjat sain samasta paikkaa ennen julkaisua
kun katsos www.thepiratebay.org osoitteesta voi ladata sielä on saanut koko roskan jo kauan sittenkirja ON OLLUT PAINOSSA TAMMIKUUN7. PÄIVÄSTÄ LÄHTIEN
latasin kirjan noin viikon myöhemmin
eli se tarkoittaa että joku painofirman henkilö on vuotanut sen julkisuuteen - Jenzu
kirja ON OLLUT PAINOSSA TAMMIKUUN7. PÄIVÄSTÄ LÄHTIEN
latasin kirjan noin viikon myöhemmin
eli se tarkoittaa että joku painofirman henkilö on vuotanut sen julkisuuteenTiedätkö yhtään millaset turvatoimet siä kirjapainossa on? Muun muassa jokaisen työntekijän laukut, taskut jne. tarkistetaan aina töihin tullessa ja töistä lähtiessä... Että en kyllä usko, et tiedon vuotaminen on mahdollista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144