Itsensä huijaaminen on yllättävän helppoa

leveyttä kasvava

No niin. Olen nyt virallisesti onnistunut huijaamaan itseäni oikein kunnolla. Pyrkimyksenä on siis ollut laihduttaa tässä keväällä n. 5 kiloa pois että kesävaatteet menisivät paremmin päälle ja strategianani oli etten ala millekään tietylle laihikselle vaan yritän vain yksinkertaisesti katsoa mitä suuhuni pistän. Tavoitteena oli siis syödä tavallista kotiruokaa ilman mitään pisteiden laskua koska tiedän kokemuksesta etten sitä kovin kauaa jaksa.

No, tuloksena olen lihonut entisestäni ja jos en pian paina jarrua tämä 159cm tytteli painaa lähemmäs 70 kiloa mikä olisi jo kauhukuva! Paino on nyt salakavalasti noussut tilanteeseen 65 ja risat. Ja ajatella, olin muka läski silloin kun joskus painoin 58! Kun vaan vieläkin olisin sen painoinen...

Eli olen vissiin tuomittu siihen etten voi syödä normaaleja määriä tai sitten olen vahingossa mässännyt sittenkin liikaa. Joka tapauksessa olen nyt sitten ajautunut ojasta allikkoon ja tietysti tämä masentaa kun tarkoitus oli aivan toinen!

Ei sitten vissiin auta muu kuin alkaa kittaamaan Nutriletteja ja sen jälkeen on pakko alkaa taas kerran laskemaan pisteitä/kaloreita. Ottaa vaan niin päähän tämä että jotkut vaan pystyy pitämään painonsa samassa kyttäämättä syömisiään mutta mulle ainut vaihtoehto tuntuu olevan ikuinen laihdutus kun jos ei kerran kirjaa ruokiaan ylös niin heti käy näin. Prkl. :(

121

37602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäsi tehdä

Mä olen ja mielestäni kyllä tosi punkero, pituus 170 cm, painoa tällä hetkellä 55 kg. Tosin yritän kyllä selittää itselleni, että koska käyn säännöllisesti 4 kertaa viikossa salilla tositreeneissä, ne lihaksetkin painaa, mutta siitä huolimatta... kesä tulee niin pian.

Sinun BMI on 19 eli olet alipainoinen. Jos vielä olet aktiiviliikkuja ja sinulla on lihaksia, niin vastaat BMI:ltä kehon rasvojen osalta vielä laihempaa, ehkä 17 tai 18. Etelä-Euroopassa laihuudestaan kuulujen mallienkin on oltava BMI:ltään vähintään 18.

Oma kuvasi kehostasi on vääristynyt. Sairastat anoreksiaa, joka on vaarallinen sairaus. Se johtaa pahimmillaan kuolemaan kuten varmasti tiedät. Jos vielä yhtään järki ottaa neuvoja vastaa, ÄLÄ LAIHDUTA. Ja mene lääkäriin, että saat ajoissa apua.

• hrfsmklölsö

Uskon, että et ole mieleltäsi aivan terve, näin suoraan sanottuna.

Olen itse alle 160 cm pitkä ja painan tuon 55 ja olen kyllä aivan normaali, en tippaakaan läski, joten on kyllä suoranainen mahdottomuus, että sinä olisit mikään punkero.

Tuo liikkumisesikin on enemmän kuin riittävää suhteutettuna tuohon painoon.

• ap sairastaa
        ***** kirjoitti:

Sinun BMI on 19 eli olet alipainoinen. Jos vielä olet aktiiviliikkuja ja sinulla on lihaksia, niin vastaat BMI:ltä kehon rasvojen osalta vielä laihempaa, ehkä 17 tai 18. Etelä-Euroopassa laihuudestaan kuulujen mallienkin on oltava BMI:ltään vähintään 18.

Oma kuvasi kehostasi on vääristynyt. Sairastat anoreksiaa, joka on vaarallinen sairaus. Se johtaa pahimmillaan kuolemaan kuten varmasti tiedät. Jos vielä yhtään järki ottaa neuvoja vastaa, ÄLÄ LAIHDUTA. Ja mene lääkäriin, että saat ajoissa apua.

anorexiaa niin mikä minä sitten olen, 165cm ja 40kg?? anorextikko vaikka itsestä ei edes silloin siltä tuntunut nytten puolen vuoden sisällä olen saanut 5-6kg lisää=)

• mies_galkjga
        ap sairastaa kirjoitti:

anorexiaa niin mikä minä sitten olen, 165cm ja 40kg?? anorextikko vaikka itsestä ei edes silloin siltä tuntunut nytten puolen vuoden sisällä olen saanut 5-6kg lisää=)

...ihanan laiha...

• Tapiiri
        ***** kirjoitti:

Minulla on ihan samat mitat ja pidän itseäni normaalina, vaikka toisinaan peilistä kurkkaakin melkoinen möhömaha. Haluankin laihduttaa ja tulla hoikaksi. Eikä tämä vielä tee minusta anorektikkoa. Ei kenenkään mielentilaa voi yhden ainoa viestin avulla päätellä.

***** kirjoitti:

Höpö höpö,tuon viestisi pohjalta et tiedä anoreksiasta mitään..Alkuperäisen kirjoittajan painoindeksi on 25.7, ja se on täysin normaalipaino,mikäli hänen indeksinsä olisi alle 20 se luokiteltaisiin jo alipainoiseksi.Anoreksiaan tarvitaan paljon muutakin kuin vain painoindeksi!
        Et voi mennä sanomaan mitään rasvoista jos niitä ei ole mitattu!Etkä voi alkaa analysoimaan ketään psykologisesti tyyliin "oma kehosi kuva on vääristynyt" tämän viestin pohjalta!!!

Viestin aloittaja siis on toiminut jos voi sanoa järkevällä tyylillä eikä viestistä käy ilmi että hän olisi himolaihduttaja ja siitä olisi tullut jokin pakkomielle!!

Kyllähän nämä painoasiat ovat hyvin yksilöllisiä ja niissä täytyy katsoa ihmistä paljon paljon lähempää kuin nettikirjoitusten pohjalta!On huomioitava ikä ja perintötekijät jne...

Tapiiri kirjoitti:

Minulla on ihan samat mitat ja pidän itseäni normaalina, vaikka toisinaan peilistä kurkkaakin melkoinen möhömaha. Haluankin laihduttaa ja tulla hoikaksi. Eikä tämä vielä tee minusta anorektikkoa. Ei kenenkään mielentilaa voi yhden ainoa viestin avulla päätellä.

Kyllä BMI:n ja henkilön oman ruumiinkuvan perusteella voi tämän johtopäätöksen tehdä. Anoreksiaan kuuluu juuri se, että asianomaisen kuva omasta ruumiistaan on vääristynyt. Jos henkilö on alipainoinen, mutta puhuu haluavansa laihduttaa ja tulla hoikaksi, on selvää, että ruumiinkuva on vääristynyt.

Vaikuttaa siltä, että sinulle on käynyt samoin. Olet jo erittäin hoikka! Älä laihduta!

Jos mahasi pömpöttää, se ei johdu rasvasta vaan on turvotusta, joka voi johtua esim. laktoosi-intoleranssista tai muusta suolistovaivasta.

********* kirjoitti:

Höpö höpö,tuon viestisi pohjalta et tiedä anoreksiasta mitään..Alkuperäisen kirjoittajan painoindeksi on 25.7, ja se on täysin normaalipaino,mikäli hänen indeksinsä olisi alle 20 se luokiteltaisiin jo alipainoiseksi.Anoreksiaan tarvitaan paljon muutakin kuin vain painoindeksi!
        Et voi mennä sanomaan mitään rasvoista jos niitä ei ole mitattu!Etkä voi alkaa analysoimaan ketään psykologisesti tyyliin "oma kehosi kuva on vääristynyt" tämän viestin pohjalta!!!

Viestin aloittaja siis on toiminut jos voi sanoa järkevällä tyylillä eikä viestistä käy ilmi että hän olisi himolaihduttaja ja siitä olisi tullut jokin pakkomielle!!

Kyllähän nämä painoasiat ovat hyvin yksilöllisiä ja niissä täytyy katsoa ihmistä paljon paljon lähempää kuin nettikirjoitusten pohjalta!On huomioitava ikä ja perintötekijät jne...

Anoreksia-diagnoosini ei todellakaan koskenut keskustelun aloittajaa vaan nimimerkkiä "pitäsi tehdä", jonka BMI on 19, mikä kiistatta merkitsee alipainoina. Lisäksi hän on urheileva ja lihakset painavat enemmän kuin läski. Hänen rasvaprosenttinsa on siis todennäköisesti vielä pienempi kuin muiden samalla BMI:llä. Silti hän näkee itsensä omin sanoin kuvattuna "tosi punkeroksi".

Anoreksiaan kuuluu nimenomaan se, että asianomaisen kuva omasta ruumiistaan on vääristynyt. Jos henkilö on alipainoinen, mutta näkee itsensä lihavana ja haluaa laihduttaa, on selvää, että ruumiinkuva on vääristynyt.

• yks nainen

Meneppä ja keksi itsellesi jotain hyödyllistä tekemistä, jospa se auttaisi tuohon tyhjänpäiväseen marinaan. Kysäise jos vaikka pääsisit pariksi päiväksi syöpäosastolle töihin :)) Näkisit todella laihoja ihmisiä....myös lasten syöpikselle voisit kurkata. He kaikki siellä ottaisivat vaikka 10kg lisää jos vain olisivat terveitä......mieti vähän, miettikää kaikki . terveys ei ole itsestään selvyys. Ole onnellinen elämästäsi, nauti kesästä juuri sellaisena kuin olet.

• mintsku82
        ***** kirjoitti:

Tämä yläpuolella oleva on asiallinen, ytimekäs ja hyvä kirjoitus/palaute tuohon edeltävään viestiin ja olen sen kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä.

• Saakelit
        ***** kirjoitti:

Painoindeksi saa olla välillä 24.9-18.5, jos aikoo olla normaalipainoinen. Hänen painoindeksi on 19, joten ei hän ole alipainoinen. Hän saisi painaa 53.5 ja silloin hänen painoindeksi olisi 18.5. Ja saahan kuka tahansa laihduttaa vaikka alipainoiseksi jos haluaa, jokaisen OMA päätös! Haloo!!
        Ja vaikka olisi missä tahansa mitoissa, niin voi silti tuntua, että eivät ole oikeat. Se on se mikä itsestään tuntuu parhaalta, eikä muiden kateelliset mielipiteet. Kannustan toteuttamaan unelmasi, VAIKKA JOKU URPUTTAISIKIN VASTAAN!!!
        YOU GO GIRL!!!

• ÖLET OLLU TOSI
        ap sairastaa kirjoitti:

Laiha.Kun olet 165cm,ja olet painanut 40kg.Mielestäni sun painon pitäs olla jossain tuolla 53-57kg välillä.Sillon olisit sopusuhtanen.Vaikka eihän sitä toinen ihminen voi tietää mikä kellekin on hyvä.Joku voi olla hyvinkin hyvä vointinen 40kg,ja tonen taas 80kg.
        Itse olen 160cm,ja painanu joskus 50kg.Nyt kylläki paljon enemmän,mikä ei ole hyvä.Mutta en pahemmin muutenkaan tykkää rannalla maata.Hyvää jatkoa sulle,ja ei kun jääkaapille.T:mamma 52v.

• * * *
        ap sairastaa kirjoitti:

tuntuu että jossain on vikaa. Olen 167 pitkä ja painan aina vaan 48 kg. Voin syödä miten paljon vaan,ja mitä vaan, mutta paino ei vaan nouse. Toisaalta tosi hyvä ettei nouse, mutta sitten taas tulee mietittyä että onko kaikki kunnossa..? Täytän kohta 21. Mahtaakohan sitä painoa alkaa pikapuoliin tulla, kun siitä ollaan peloteltu että 20 jälkeen se alkaa.

• minä sitten

Olen 163cm pitkä painan 53 kg siro pieni en käy lenkillä, voin syodä sekä juoda mitä haluan enkä näytä lihavalta.

• näköinen

OLen 163cm pikä paino 55kg en lennkkeile voin syödä ja juoda mitä vaan,ei tarvitse laihduttaa.

• joooooo223
        * * * kirjoitti:

tuntuu että jossain on vikaa. Olen 167 pitkä ja painan aina vaan 48 kg. Voin syödä miten paljon vaan,ja mitä vaan, mutta paino ei vaan nouse. Toisaalta tosi hyvä ettei nouse, mutta sitten taas tulee mietittyä että onko kaikki kunnossa..? Täytän kohta 21. Mahtaakohan sitä painoa alkaa pikapuoliin tulla, kun siitä ollaan peloteltu että 20 jälkeen se alkaa.

joo sama täällä :/ olen 180cm ja 61 kg, kuitenkaan en ole lihonut koskaan niin että se näkyisi. olen itse mielestäni liian laiha ja haluisin lihaa luun päälle, muttakun sitä ei tunnu mistään saavan vaikka olenkin suur syömäri ja makean ahmija :D en kuitenkaan oksenna, kunto aika huono vaikka pesäpalloa harrastan ja tanssia joka viikko. pyöräilen joka paikkaan ja syön kun on nälkä. tätä se on :D

• kielipoliisi
        joooooo223 kirjoitti:

joo sama täällä :/ olen 180cm ja 61 kg, kuitenkaan en ole lihonut koskaan niin että se näkyisi. olen itse mielestäni liian laiha ja haluisin lihaa luun päälle, muttakun sitä ei tunnu mistään saavan vaikka olenkin suur syömäri ja makean ahmija :D en kuitenkaan oksenna, kunto aika huono vaikka pesäpalloa harrastan ja tanssia joka viikko. pyöräilen joka paikkaan ja syön kun on nälkä. tätä se on :D

Verbin lihoa perusmuoto on LIHOA, substantiivi LIHOMINEN.

Onko tämä tällä palstalla usein esiintyvä kielikorvaani pahasti särähtävä ilmiö "lihoaminen", "lihoata" yms. käytössä yleisesti jossain päin maata eli onko se murteellinen ilmaisu? Pahalta joka tapauksessa kuulostaa etelä-Suomessa.

• PÄSSI!
        mies_galkjga kirjoitti:

...ihanan laiha...

Ihan tälläistä perus-sisäpiiri tietoa SOTE-alalta:Naisilla kuukautiset loppuu ja hedelmättömyys alkaa kärsimään painossa 45kg.Mut jos joku tykkää PIKKUTYTÖISTÄ on aika hänen hakeutua hoitoon..

Ja jos joku tuntee olonsa läskiksi painossa 40,olisi aika myös hakeutua hoitoon ennenkuin joku ohjaa puolesta!

Nim.166/60 ja kiinteämpi kuin mieheni;)

• PÄSSI!
        näköinen kirjoitti:

OLen 163cm pikä paino 55kg en lennkkeile voin syödä ja juoda mitä vaan,ei tarvitse laihduttaa.

Kyl se sieltä vielä tulee:D!Ja mikä tyhmintä sinussa: painosta puhuttaessa puhutaan usein myös terveydestä.Mutta syö ja juo kuin porsas,siltä tulet myös näyttämään JOSKUS:D

Saakelit kirjoitti:

Painoindeksi saa olla välillä 24.9-18.5, jos aikoo olla normaalipainoinen. Hänen painoindeksi on 19, joten ei hän ole alipainoinen. Hän saisi painaa 53.5 ja silloin hänen painoindeksi olisi 18.5. Ja saahan kuka tahansa laihduttaa vaikka alipainoiseksi jos haluaa, jokaisen OMA päätös! Haloo!!
        Ja vaikka olisi missä tahansa mitoissa, niin voi silti tuntua, että eivät ole oikeat. Se on se mikä itsestään tuntuu parhaalta, eikä muiden kateelliset mielipiteet. Kannustan toteuttamaan unelmasi, VAIKKA JOKU URPUTTAISIKIN VASTAAN!!!
        YOU GO GIRL!!!

Älä kiroile. Se on rumaa.

Mistähän olet sellaiset BMI-normit saanut? Ettei vaan olisi takana joku kaupallinen laihdutustuotteiden myyjäorganisaatio.
        Tässä ovat oikeat painoindeksit: http://www.sydanliitto.fi/testaa/fi_FI/painoindeksi/

Anoreksia on oikeasti vakava, jopa kuolemaan johtava sairaus. Eihän anorektikko itse tajua olevansa laiha. Kirjoitit: "Ja vaikka olisi missä tahansa mitoissa, niin voi silti tuntua, että eivät ole oikeat." Tyypillistä anoreksiassa. Mielikuva omasta ruumiista on vääristynyt. Jos henkilö on jo alipainoinen, ei hänen missään tapauksessa pidä laihduttaa!!!! Jos ei ole ihan anorektikko vielä, niin on suuri vaara tulla sellaiseksi laihduttamisen myötä.

Huom. En ole kehottanut lihottamaan.

minä sitten kirjoitti:

Olen 163cm pitkä painan 53 kg siro pieni en käy lenkillä, voin syodä sekä juoda mitä haluan enkä näytä lihavalta.

Et varmasti näytä lihavalta, koska olet alipainoinen. Hyvä, jos olet terve ja näet itsesi kauniina etkä suunnittele laihdutuskuuria. Itseensä tyytyväinen ihminen näyttää toistenkin silmissä kauniilta.

Jos sinulla ei ole halua laihduttaa, niin kaikki on hyvin. Ikä tuo kuitenkin kaikille ainakin pari kiloa lisää ja sitten oletkin hoikka normaalipainoinen. Liikunta olisi kyllä terveellistä sinullekin. Ei painonhallinta ole ainoa syy liikuntaan. Se pitää hoikankin sydämen ja verisuonet kunnossa ja mielen virkeänä. :)

• Teea36
        * * * kirjoitti:

Heips ei vielä hätää, painoa alkaa vasta kerääntyä 36 vuoden jälkeen ... ainakin minulle, siis samaan aikaan alkaa väsyttää töiden jälkeen ja millään ei viitsisi lenkille...No näin vain alkaa ikävuodet täällä painaa.. :-)

näköinen kirjoitti:

Hienoa, että olet tyytyväinen kehoosi etkä suunnittele laihdutuskuuria.

• asiaa..
        PÄSSI! kirjoitti:

Ihan tälläistä perus-sisäpiiri tietoa SOTE-alalta:Naisilla kuukautiset loppuu ja hedelmättömyys alkaa kärsimään painossa 45kg.Mut jos joku tykkää PIKKUTYTÖISTÄ on aika hänen hakeutua hoitoon..

Ja jos joku tuntee olonsa läskiksi painossa 40,olisi aika myös hakeutua hoitoon ennenkuin joku ohjaa puolesta!

Nim.166/60 ja kiinteämpi kuin mieheni;)

serkkuni(28v 170/43-48) yrittänä lasta 2v ja ei tärppää. nyt annettu tablettina ja piikkinä hormoneja ja ei onnistu (mies tutkittu OK). on liian laiha ja siitä johtuen kuukautiset on epäsäännölliset, ei ole sitä naisellista hormonaalista rasvakerrosta.. mutta hän taas on niitä ns.läpipaskoja jotka saa syödä mitä vain eikä paino nouse.

• 168/53
        ***** kirjoitti:

Itse olen suunnilleen saman pituinen ja painoinen kuin edellinen kommentoija ja en todellakaan ole anorektikko. Syön 5-6 krt/vrk (yht noin 3300kcal) ja liikun säännöllisesti.
        En ole laiha, olen normaalipainoinen.
        Painoindeksi ei anna kuin suunnan, ihmisen ulkonäkö ja vointi kertoo lopun.

• Tyttö KasiSeitsemän
        ***** kirjoitti:

Alipainoinen ei tarkoita anorektikkoa.
        Painoindeksi on vain suuntaa antava. Ihmisen ulkonäkö, vointi, liikunta- ja syömistottumukset ovat ne tekijät mitkä kertoo onko ihminen sopivan painoinen vai eikö ole!

• varmastikko
        Teea36 kirjoitti:

Heips ei vielä hätää, painoa alkaa vasta kerääntyä 36 vuoden jälkeen ... ainakin minulle, siis samaan aikaan alkaa väsyttää töiden jälkeen ja millään ei viitsisi lenkille...No näin vain alkaa ikävuodet täällä painaa.. :-)

Olen 26-vuotias 171 cm ja 52 kiloa. Äitini on 61-vuotias 167 cm ja 50 kiloa. Aina on äiti ollut tuollainen ja minä tällainen. Samoja vaatteita voidaan käyttää ja aika monesti olen vanhoja äidille roudannutkin. Joten en minä usko, että tämä iästä on kiinni, vaan geeneistä. Ja ruokailutottumuksista, jotka periytyy myös. Niin ja herkkuja syödään kyllä ja joskus paljonkin, mutta muuten terveellisesti ja sopivia määriä. Äiti tykkää liikkua, minä en juurikaan jaksa, mutta kyllä 10 kilsan juoksut menee, jos jaksaa sohvalta nousta. Yleensä ei jaksa. Läpipaskojia siis :D

• Tapiiri
        ***** kirjoitti:

Mistähän olet sellaiset BMI-normit saanut? Ettei vaan olisi takana joku kaupallinen laihdutustuotteiden myyjäorganisaatio.
        Tässä ovat oikeat painoindeksit: http://www.sydanliitto.fi/testaa/fi_FI/painoindeksi/

Anoreksia on oikeasti vakava, jopa kuolemaan johtava sairaus. Eihän anorektikko itse tajua olevansa laiha. Kirjoitit: "Ja vaikka olisi missä tahansa mitoissa, niin voi silti tuntua, että eivät ole oikeat." Tyypillistä anoreksiassa. Mielikuva omasta ruumiista on vääristynyt. Jos henkilö on jo alipainoinen, ei hänen missään tapauksessa pidä laihduttaa!!!! Jos ei ole ihan anorektikko vielä, niin on suuri vaara tulla sellaiseksi laihduttamisen myötä.

Kyllä minustakin alipainon raja on BMI 18,5, näin muistan lukeneeni terveysalan oppikirjasta. En tiedä miten siinä voi olla niin isoja vaihteluita, esim. Painonvartijat ilmoittavat rajaksi BMI 20, toiset tahot taas 19. Mene ja tiedä siitä sitten.

Itsestäni voin kuitenkin varmuudella sanoa, etten ole anorektikko. On nimittäin olemassa kahdenlaisia ihmisiä: niitä jotka syövät elääkseen, sekä niitä, jotka elävät syödäkseen. Ja itse kuulun tuohon jälkimmäiseen, rakastan ruokaa enkä harrasta mitään näkiinnyttämiskuureja. Voin syödä mitä vain ja pysyä mitoissani, jopa laihtua, sillä kyse on enemmänkin siitä paljonko syö. En myöskään pidä liikunnasta, harrastan sitä vain koska haluan pysyä edes jonkinmoisessa kunnossa.

168/53 kirjoitti:

Itse olen suunnilleen saman pituinen ja painoinen kuin edellinen kommentoija ja en todellakaan ole anorektikko. Syön 5-6 krt/vrk (yht noin 3300kcal) ja liikun säännöllisesti.
        En ole laiha, olen normaalipainoinen.
        Painoindeksi ei anna kuin suunnan, ihmisen ulkonäkö ja vointi kertoo lopun.

Miksi pitää kiroilla? Ällöttävää!

Ennen kuin teet liian nopeita johtopäätöksiä, lue uudelleen ja ajatuksella nimimerkin "pitäsi tehdä" viesti ja minun vastaukseni siihen nm. *****. Niistä pitäisi hyvin käydä ilmi, että sinun ja em. nimimerkin takana olevan tytön tapaukset ovat täysin erilaisia.

Sinä syöt 3300kcal päivässä ja liikut, joten et varmasti ole laihdutuskuurilla etkä anorektikko. 3300kcal:sta saat tuplasti kaikki tarvitsemasi vitamiinit ja suojahivenaineet. Olet terve (ilmeisesti nuori?) nainen, joka on luontaisesti hoikka. Juuri sitä, mitä monet toivoisivat olevansa.

Nimimerkki "pitäsi tehdä" puolestaan pyrkii laihduttamaan, vaikka on alipainoinen, mutta näkee itsensä tosi punkerona. En siis päätynyt anoreksiaepäilyyn pelkän BMI:n perusteella vaan sen yhdistettynä tietoon asianomaisen omasta kehonkuvasta. Hän näkee itsensä lihava, vaikka on hoikka ja se on tyypillinen anoreksian oire. Hän vaarantaa oman terveytensä ja hedelmällisyytensä laihduttamalla. Vaikka ei vielä lapsia haluaisikaan, niin myöhemmin todennäköisesti. Vastentahtoinen lapsettomuus on erittäin vaikeaa kestää.

Te nuoret hoikat, älkää ihmeessä kannustako netissä tuntemattomia alipainoisia laihduttamaan. Olkaa vastuullisempia. Toistan vielä, anoreksia on vakava sairaus.

En kehota sinua enkä ole aikaisemmissakaan vastauksissani kehottanut muitakaan kokoisiasi lihottamaan itseään. Siksi en ymmärrä BMI 19 omaavien aggressiivisia kommentteja. Jos olette luontaisesti hoikkia tai laihoja, olkaa tyytyväisiä itseenne juuri sellaisena kuin olette. Ja älkää luulko, että anoreksiaepäilyni koskisi kaikkia alipainoisia tai olisi jonkin moinen hyökkäys hoikkia kohtaa.

Lukekaa keskusteluketjuja ensi kerralla ajatuksella. :)

Tyttö KasiSeitsemän kirjoitti:

Alipainoinen ei tarkoita anorektikkoa.
        Painoindeksi on vain suuntaa antava. Ihmisen ulkonäkö, vointi, liikunta- ja syömistottumukset ovat ne tekijät mitkä kertoo onko ihminen sopivan painoinen vai eikö ole!

Kuka niin on sanonut? En ainakaan minä.

Lue uusi viestini "Lue uudelleen". Perusteluni anoreksiaepäilyyn käyvät ilmi siitä.

Alipainoisuus ei minunkaan mielestä ole sama kuin anoreksia.

mies_galkjga kirjoitti:

...ihanan laiha...

Äijähän on selvä pedofiili! Ei pidä naisellisista muodoista ja se on luonnon vastaista.

• ....:.....
        kielipoliisi kirjoitti:

Verbin lihoa perusmuoto on LIHOA, substantiivi LIHOMINEN.

Onko tämä tällä palstalla usein esiintyvä kielikorvaani pahasti särähtävä ilmiö "lihoaminen", "lihoata" yms. käytössä yleisesti jossain päin maata eli onko se murteellinen ilmaisu? Pahalta joka tapauksessa kuulostaa etelä-Suomessa.

Nyt on sulla kyllä ihan kamalia oireita, hae apua ennen kun on myöhästä!!!

• äläkä ivaa
        ....:..... kirjoitti:

Nyt on sulla kyllä ihan kamalia oireita, hae apua ennen kun on myöhästä!!!

Toi kysymys ei ollut vitsi! Onko se normaali ilmaus sinun paikkakunnallasi? Meillä päin kuulostaa kauhealta.

• Treenaava

Kuules, jos ole 170/55, eikä tämä juttusi ole mikään provo niin alahan kasvaa ja nopeesti, koska olet aika ruipelo. Tietysti jos teillä lihaskunto-osuuksia treenataan paljon niin et ehkä ihan ruipelo, mut liian kevyt kuitenkin

• paino
        ***** kirjoitti:

Et varmasti näytä lihavalta, koska olet alipainoinen. Hyvä, jos olet terve ja näet itsesi kauniina etkä suunnittele laihdutuskuuria. Itseensä tyytyväinen ihminen näyttää toistenkin silmissä kauniilta.

Jos sinulla ei ole halua laihduttaa, niin kaikki on hyvin. Ikä tuo kuitenkin kaikille ainakin pari kiloa lisää ja sitten oletkin hoikka normaalipainoinen. Liikunta olisi kyllä terveellistä sinullekin. Ei painonhallinta ole ainoa syy liikuntaan. Se pitää hoikankin sydämen ja verisuonet kunnossa ja mielen virkeänä. :)

Ei todellakaan alipainoinen!

• kun on nälkä
        PÄSSI! kirjoitti:

Kyl se sieltä vielä tulee:D!Ja mikä tyhmintä sinussa: painosta puhuttaessa puhutaan usein myös terveydestä.Mutta syö ja juo kuin porsas,siltä tulet myös näyttämään JOSKUS:D

Syön aivan tavallista kotiruokaa,en suinkaan kun porsas.

paino kirjoitti:

Ei todellakaan alipainoinen!

HEH HEH! Ai ei vai? Siellä tietysti toinen alipainoinen yrittää pettää itseään ja selittää alipainoa normaaliksi painoksi. Käsite alipaino liittyy terveyteen, ei estetiikkaan. Jos pidät itseäsi kauniina ja normaalina alipainosta huolimatta, hyvä niin. Lääketieteellisesti ali- ja normaalipainon raja kulkee joka tapauksessa BMI 20:ssä.
        http://www.sydanliitto.fi/testaa/fi_FI/painoindeksi/

• Nonzilla
        äläkä ivaa kirjoitti:

Toi kysymys ei ollut vitsi! Onko se normaali ilmaus sinun paikkakunnallasi? Meillä päin kuulostaa kauhealta.

Minäkin aina kammoksun vääriä ilmauksia. En ole koskaan kuullut murteellisena ilmauksena lihoamista, vaan ihan vain väärin sanottuna/kirjoitettuna. Olen Helsingistä, mutta asun nyk. Suonenjoella. Asunut myös Vantaalla eri paikoissa sekä Porvoossa.

• Tapiiri
        ***** kirjoitti:

HEH HEH! Ai ei vai? Siellä tietysti toinen alipainoinen yrittää pettää itseään ja selittää alipainoa normaaliksi painoksi. Käsite alipaino liittyy terveyteen, ei estetiikkaan. Jos pidät itseäsi kauniina ja normaalina alipainosta huolimatta, hyvä niin. Lääketieteellisesti ali- ja normaalipainon raja kulkee joka tapauksessa BMI 20:ssä.
        http://www.sydanliitto.fi/testaa/fi_FI/painoindeksi/

Nyt kävi kämmi. Väitin siis jossain vaiheessa kirjani kertovan alipainon rajaksi BMI 18,5, mutta muisti petti. Raja siis tosiaan on 20, eli alipainoisia ollaan, mutta eiköhän se siitä ajan myötä "korjaannu".

• epapa

Waimolla on selkeesti ylipainoa. Sen kaljamaha alkaa jo häiritä keikkailua. Jos se ei nyt rupea tosi toimiin, niin sitten se ei rupea.

t: epa

• ja oon mäkin

Hei ihan oikeesti mä on 180cm ja painan 41kg ja oon siis hei ihan oikeesti siis hei tosi punkero. Siis ihan oikeesti pitäis tehdä jotain. Hei tiedäks että yritän selittää itselleni että ne lihakset vain painaa kun käyn body bumpissa 10 kertaa viikossa, salilla 20 kertaa viikossa ja siis ihan oikeesti selluliittihoidoissa sata kertaa viikossa,... mutta hei kesä tulee pian, ja oon läski. Siis ihan oikeesti.

GET A LIFE!

• edellinen
        Tapiiri kirjoitti:

Nyt kävi kämmi. Väitin siis jossain vaiheessa kirjani kertovan alipainon rajaksi BMI 18,5, mutta muisti petti. Raja siis tosiaan on 20, eli alipainoisia ollaan, mutta eiköhän se siitä ajan myötä "korjaannu".

Törmäsin Allevon nettisivulla heidän ilmoittamaan BMI rajoihin. Siellä normaalipainon alaraja on 18,5.

Mutta onko ihme? Allevo saa tulonsa laihdutustuotteiden myynnistä. Kun nostetaan alipainon rajaa, saadaan lisää potentiaalisia asiakkaita, jotka luulevat olevansa liian painavia ja laihduttavat - tietysti mieluiten Allevon tuotteilla. :) Sellaista se on kaupan moraali. Mieluiten luottaisin Sydänliiton taulukkoon.

Ainoa hyväksyttävä selitys normien erolle voi olla se, että Allevon normit vastaavat ruotsalaisia ja Sydänliitto suomalaisia. Ruotsalaisilla on väestötasolla selvästi pidemmät raajat keskimäärin kuin suomalaisilla. Sääret eivät ole oleellinen rasvan kerääntymiselin, joten tämä voi olla selitys normien eroihin.

• ....:.....
        Nonzilla kirjoitti:

Minäkin aina kammoksun vääriä ilmauksia. En ole koskaan kuullut murteellisena ilmauksena lihoamista, vaan ihan vain väärin sanottuna/kirjoitettuna. Olen Helsingistä, mutta asun nyk. Suonenjoella. Asunut myös Vantaalla eri paikoissa sekä Porvoossa.

Kirjoitusvirheestä ei voi olla kyse, sillä sanat "lihoata" ja "lihoaminen" esiintyvät jatkuvasti näillä laihdutussivuilla eivätkä kirjoittajat ole samoja. Siksi kysyinkin vakavissani, onko se murteellinen ilmaisu, mutta eikös joku jo ottanutkin siitä herneet nenään. - Valitettavasti kukaan em. ilmaisuja käyttävä ei ole vastannut.

• LÄSKI
        asiaa.. kirjoitti:

serkkuni(28v 170/43-48) yrittänä lasta 2v ja ei tärppää. nyt annettu tablettina ja piikkinä hormoneja ja ei onnistu (mies tutkittu OK). on liian laiha ja siitä johtuen kuukautiset on epäsäännölliset, ei ole sitä naisellista hormonaalista rasvakerrosta.. mutta hän taas on niitä ns.läpipaskoja jotka saa syödä mitä vain eikä paino nouse.

Siinä teille rimpulat! Olisin ilonen ku pääsisin alle sadan. No on mul pituutta 191cm. Eikä läskiä oo ku vähä vyötäröllä ja leuan alla.
        Mut 6pack ei näy ku on läskit edes :(
        Voin kokemuksesta sanoo että tekee naisen iskemisestä todella helppoa kun on vaan vatsalihakset kunnossa ja tiukka paita. Ei tarvi edes iskee ne vie sut väkisin. Väsyin siihen ja annoin lässähtää. Nyt on saanu olla rauhas :((

• orvokki76
        mies_galkjga kirjoitti:

...ihanan laiha...

etkö pelkää, että nainen hajoaa, kun kosket sitä. En voisi kuvitellakkaan edes millään lailla intiimiä juttua tuon koisen ihmisen kanssa.

kuinka kova se on onkaan, kun pelkät luut...aarrgg.

• orvokki76
        joooooo223 kirjoitti:

siitä se varmaankin johtuu, että syöt vain, kun on nälkä. yleensä ylipainoiset usein syövät muutenkin, kuin vain nälkään.
        eihän ylipainoa mullakaan olisi lainkaan näin paljon, jos söisin vain nälkääni...

• tuulevityttö
        edellinen kirjoitti:

Törmäsin Allevon nettisivulla heidän ilmoittamaan BMI rajoihin. Siellä normaalipainon alaraja on 18,5.

Mutta onko ihme? Allevo saa tulonsa laihdutustuotteiden myynnistä. Kun nostetaan alipainon rajaa, saadaan lisää potentiaalisia asiakkaita, jotka luulevat olevansa liian painavia ja laihduttavat - tietysti mieluiten Allevon tuotteilla. :) Sellaista se on kaupan moraali. Mieluiten luottaisin Sydänliiton taulukkoon.

Ainoa hyväksyttävä selitys normien erolle voi olla se, että Allevon normit vastaavat ruotsalaisia ja Sydänliitto suomalaisia. Ruotsalaisilla on väestötasolla selvästi pidemmät raajat keskimäärin kuin suomalaisilla. Sääret eivät ole oleellinen rasvan kerääntymiselin, joten tämä voi olla selitys normien eroihin.

Hups,, toisinpäin, ovat laskeneet alipainon rajaa, jos se normaalisti on noin 20 ja heillä noin 18,5 niin eikös se mene alaspäin eli laskee..

• edellinen
        tuulevityttö kirjoitti:

Hups,, toisinpäin, ovat laskeneet alipainon rajaa, jos se normaalisti on noin 20 ja heillä noin 18,5 niin eikös se mene alaspäin eli laskee..

Tietenkin. Viestissäni oli vahingossa päinvastainen verbi. Mutta kait asian pointti tuli kumminkin ymmärretyksi?

• Njäh njäh njäh
        ***** kirjoitti:

Valitettavasti painoindeksistandardit on päivitetty, ja nykyään ihan virallinen normaalipainoalue on BMI 18,5-24,9 entisen 20,0-24,9 sijaan. Näin on närhen värkit. Sydänliiton sivut kaipaa päivitystä.

En ole itse tutkinut ihmiselle terveellisintä painoa, joten en voi vastaankaan väittää, mutta kyllä nuo BMI 18,5-ihmiset on usein jo melkoisia hernekeppejä hoitsun silmään.

• Sivuhuomijo
        edellinen kirjoitti:

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi24010#s3

Uskokaa pois, normaali BMI on nykyään virallisesti 18,5-24,9. Onko se sitten hyvä vai paha, en ossoo sanoa, kun en ole itse tutkinut, mutta noin.

Jos aikoo kovasti olla mieltä, kannattaa ottaa faktoista selvää luotettavista lähteistä :)

• terve alipainoinen
        ***** kirjoitti:

BMI 19 ei tarkoita alipainoa. Alipainoa alkaa olla sitten kun BMI alittaa 18,5...
        EIKÄ ALIPAINISUUS OLE SAMA ASIA KUIN ANOREKSIAN SAIRASTAMINEN! Voi olla alipainoinen, ja silti ihan terve mieleltään. Anoreksia on mielenterveyshäiriö.

Jotkut vaan on luontaisesti laihempia kuin muut, kestä se.

Ja turha on ruveta ketään täällä diaknosoimaan anorektikoksi, kun et voi tietää muiden viestittelijöiden mielenterveydestä mitään faktaa kumminkaan.

• Densa

on itsensä huijaaminen.Hyvä tapa seurata syökö likaa on pitää kirjaa jokaisesta suuhun laittamastaan palasesta.Siitä näkee sen mitä tulee syötyä.Vasta sen jälkeen voi arvioida syökö liikaa vai joku muuko aiheuttaa lihomista.

• Jarkko

Älä vähennä syömistä yhtään vaan vaihda syömäsi ruokamäärä kevyempään. Et voi lihota jos vedät ensin kunnon lautasellisen salaattia hedelmiä tai jotain muuta kevyttä joka sinulle maistuu. Sitten otat sitä pääruokaa ja syöt luonnollisesti sitä vähemmän kun maha alkaa jo tökkiä.

Liikunta ei laihduta jos et liiku säännöllisesti. Jos et tykkää liikunnasta niin tee jotkin arvkireissut kävellen minkä normaalisti menet muilla kulkuneuvoilla jne. Mielikuvitusta vaan peliin.

Saattaa toimia jos ruoka on hyvä ystäväsi.

Hyvän aloituksen saat nutriletista 1-2 vko joko täys tai osanutrauksena. Ei vaivaa nälkä ja läski lähtee. Lupaan sen!

// Jarkko

• Yksi vain

Tässä ketjussa jo joku ehdottikin ruokapäiväkirjaa, josta näet kylmän totuuden. Todennäköisesti syömäsi ruoka on ollut liian tuhtia tavaraa tai/ja liian paljon. Syö kahden, kolmen tunnin välein ja rytmitä ruokailusi säännölliseksi. Silloin et sorru ahmimaan liikaa. Ja kokoa annokset lautasmallin mukaisesti valiten kevyimpiä vaihtoehtoja. Yhtenä päivänä viikossa voi syödä hallitusti herkkujakin kun muuten ruokavalio on kunnossa.

Liikuntaa pitäisi alkaa harrastamaan koska kokonaiskulutuksesi nousee. Valitse yksi tai useampi SINULLE sopiva liikuntamuoto ja aloita maltillisesti mikäli et ole aikaisemmin liikkunut. Liikunnan pitää olla hauskaa ja siksi ei kannata pakottaa itseään sellaiseen joka ei tunnu kivalta... se lopahtaa lyhyeen.

Itse olen kyseisten ohjeiden avulla saanut jojoilevan painoni pysymään nykyisessä jo reilun vuoden verran :)Aluksi tosin laskin pisteitä, jolla sain painon laskemaan 67:stä 56 kiloon... nyt pysynyt 57-59 haitarilla. Zemppiä, onnistut kyllä!! Ja yksi juttu vielä, ole realistinen tavoitteiden asettamisessa.

• voi ei

Ainaista ongelmaa ja vinetystä... Hei!
        tehkää suunnitelma, omistautukaa terveellliselle elämäntavalle. Konsultoikaa alan ihmisiä, jotta tiedätte mitä tulee tehdä ja saavuttakaa tavoite. Yksinkertaista,mutta vaatii oikeesti panostusta.

Sitten vielä kun te ihmiset alatte pettämään itseään niin ei hyvää päivää.

Duunissakin mammat on laihiksella syövät terveellisesti ja kohtuudella,mutta sitten iltapäivästä jädee ja karkkia .. jokainen tyylillään.

• ölkrshglisy

Paras keino huijata itseään, on pukea toppavaatteet päälle ja astua puntarille. Sitten käyt pikku lenkin ja menet uudelleen puntarille -tällä kertaa ilman toppavaatteita. Sitten voitkin tyytyväisenä mennä jääkaapille kun lenkki on pudottanut painoasi kilotolkulla!

• Gripperi

olen laihtunut neljässä kuukaudessa 25kg.Alkupaino 142kg nyt 117kg.Ja silti en kärsi nälkää vaan syön 4-5 kertaa päivässä.SITÄ OLET MITÄ SYÖT SANOTAAN JA PITÄÄ PAIKKANSA!

• Henna.

Lihotuskuuri on onnistunut ihan kivasti.Vielä alkukeväästä olin sairaalloisen laiha,mutta nyt on tullut vähän lihaa luiden ympärille,kalpeuskin on kadonnut :) Hyvää kesää!

• Dick

Kokeile syö vähemmän dieettiä! Uskomatonta kyllä mutta minulla se toimi. Söin vähemmän kuin kulutin ja kas paino putosi...

• Et ole yksin.

Minun oli pakko vastata kirjoitukseesi, sillä minulla on itsellään käynyt vähän samankaltainen juttu.

Olen 165 cm pitkä ja painoin aluksi noin 72 kiloa, mihin sinällään olin tyytyväinen, koska olen riuska ruumiinrakenteeltani. Kuitenkin noin vajaan vuoden aikana lopetin pyöräilyn ja lihoin 78 kiloon. Tästä on kaksi vuotta aikaa. Silloin aloitin laihduttamisen. Pidin itseäni tosi lihavana ja olin epätoivoinen laihduttamisen vuoksi...Laihdutin ja laihdutin ja nyt, kaksi vuotta myöhemmin painoni on 88.5 kiloa, mutta pahimmillaan se on ollut 92 kiloa.

Yritin painonvartijoiden pisteillä, herbalifellä, atkinsilla...jos jonkinlaisilla ruokavalioilla ja aina kun sain 2 kiloa pudotettua sorruin ja lipsumisia alkoi sattumaan...Nyt olen kokeillut nutrilettia, jolla olen saanut tuosta 92 kilosta pois neljä.
      Sekin jo tökkii, ja mietin ostaisiko uuden 5 päivän tehostartin...Osanutrauksella kun syön väistämättä LIIKAA...Siis ruokaa, en tuotteita.

Mulla ei vaan ole sitä tarvittavaa pitkäjännitteisyyttä. Tähän tulokseen olen tullut.

Sympatiat ovat puolellasi, koska ymmärrän sinua täysin. Jotain pitää tehdä!!!

• Nainen__

Treenaan paljon ja syön kohtuullisesti. Olen tosi hoikka ja kiinteä ympäri vuoden. Nauran näille läskien höpötyksille. Parasta on se, kun ylipainoiset haukkuvat kaikkia hoikkia/normaalipainoisia anorektikoiksi ym.
      lol

• olet

laihdutuspalstalla jos olet aina rantakunnossa, onko se jatkuvan laihdutuksen tulosta? Huom. jatkuva laihdutus ei ole synonyymi sille, että pitää painonsa vakaana, johon hommaan ei todellakaan tarvita laihdutuspalstaa ja vielä vähemmän ylimielisyyttä.
        Kiva kuitenkin, että olet tyytyväinen itseesi, varo vain ettet käy liian rakkaaksi itsellesi.

• Hesast85

Omasta mielestäni olen ihan suhteellisen ok, mutta ongelmani ovat inhottavat jenkkakahvat ja reidet. Olen nyt treenannut niitä ku on jo torstaina etelään lähtö ja tälleen. Olen 173cm pitkä ja painan 61 kiloa.

• miekkonen_82

Kolme kertaa viikossa salilla, kaksi kertaa juoksulenkki ja ehkä kerran pallopeliä tms. Tällä reseptillä on tullut hyviä tuloksia. Ruokana reippaasti proteiinipitoista kotiruokaa, ei makeita herkkuja tai liikaa rasvaa. Alkoholia kohtuudella toisinaan.
      Tsemppiä kaikille tavoitteiden kanssa!

• kokemuksesta.....

se on jos ei aineenvaihdunta pelaa niin lihoo vaik söis kuinka päin tiedän kokemuksesta ja nytte ostin fitline tuotteita se edistää aineen vaihduntaa kehossa päivällä voi syödä mitä vain kun muistaa juoda vettä, ja jättää ilta syönnin pois niin kyl laihtuu ei nopeesti mutta, sopivasti ja paino pysyy kurissa ainaki mulla on pysyny kiitos fitline...

• se ole niin että jokainen ihminen on semmonen kun on, ja kun on lapsia synnyttäny niin läskit jää joillaki joillaki ei, miksi pitäs laihduttaa ranta kuntoon pitää hyväksyä oma kroppa semmonen kun se on, eikä ajatella sitä et mitä muut ajattelevat koska, kumminki sä ne kilot kannat ja olen aatellu et jos en tämmösenä kelpaa niin sitten en kelpaa, miksi laihduttaa hullunlailla ne laihtuu jotka on sitä tyyppiä jotkut ei laihdu, ja kyllä on miehiä jotka tykkää pulleista ja taas on niitä jotka ei siedä jenkakahvoja, ne kai löytää sit sen ihanne naisen jostain.....ressitöntä laihduttamista vaan kaikille.....

• minä vaan

Moikka!
      Olen myös törmännyt tähän itseni huijaamiseen painon vahtimisessa: aamulla en syö kunnolla, lounaalla vain jotakin keittoa ja sitten kaikkia niitä juustoleipiä, joita siinä välissä syödään ei tietenkään lasketa kun nehän on niin pieniä. Illalla onkin jo hirveä nälkä ja sitten vedetään pari sataa grammaa pastaa. Ja tottakai herkkuja voi syödä milloin milläkin tekosyyllä.
      Olen kanssasi suunnilleen samanpituinen ja olin jo luisumassa hyvää vauhtia ylipainoiseksi kunnes päätin ottaa itseäni niskasta kiinni. Ensimmäinen askel oli olla itselleen rehellinen ja myöntää kaikki ylimääräiset napostelut: ei se paino nimittäin itsestään nouse. Minua auttoi myös sopivan kokoisten ruoka-annosten valmiiksi jakaminen pakasterasioihin: aina on ruoka valmiina ja sitä on juuri sopivasti. Nyt olen päässyt takaisin itseäni tyydyttäviin mittoihin ja täytyy myöntää että olokin on paljon parempi ilman jatkuvaa turvotusta.
      Tsemppiä projektiin!

• riikkisii

oon aina siinä kunnossa kropaltani että rannalle kelpa mennä. lollista.

• fifi

Painoin joulun aikoihin varmaan n. 72kg pahimmillaan (oon 163cm) ja päätin sillon, että nyt lähtee paikat remonttiin, en kuitenkaan alottanu mitään "NYT ON PAKKO LAIHTUU"-kuuria, vaan ihan pienillä muutoksilla oon saanu mukavia tuloksia jotka muutkin on jo huomannu... takana on jo kivat 8kg ja se tavoite 58kg lähenee :) ja ihan elämäntapa muutoksella oon saanu sen aikaan: kiinteytys jumppaa, punttii ja ruokavalioo kevyemmäks. Paikat on nyt paljon kiinteämmät ja lihaksikkaammat.

Eli kyllä se siitä lähtee, mut ei ne tulokset ihan heti näy!

• touhuu

oli täälläkin...eikä ne kilot mihinkään lähtenyt...siinä ne on samoissa kuin alkukeväästäkin...olkoon sanon minä.raskausviikkoja kuitenkin 35, niin voi pistää masuasukin piikkiin=)

• dietit pannaan!!!

Millainen minun pitäisi olla, että olen yleisen standardin mukaan bikini/ranta kuntoinen???? Voi helkkari. Täällä puhuttiin jotain anoreksiasta, tällä vouhottamisella saadaan normaalipainoiset nuoret lähtemään mukaan tähän tyhjänpäiväisyyteen.
      Ymmärrän painon pudotuksen jos todella ylipainoa. Mutta miksi kaikkien pitäisi laihoja...kiinteitä. Joo tiedän , miesten esteetinen silmä kärsii jos nainen läski:)) Mutta voisivat joskus kurkata peiliin ja katsoa alas päin näkyykö varpaat ja pitääkö pissatessa arvailla...osuiko pytyyn :))
      Tietty oma olokin mukavampi kun ei liikaa läskiä ympärillä. Mutta se on jokaisen oma asia, eikö vaan??

• Janey

Näin on, paino on loppujen lopuksi ihan jokaisen oma asia. Ja on tosiaan aika ärsyttävää, että näin kesän lähestyessä mediassa vouhkataan bikinikunnon saavuttamisesta... Ihan niinkun olisi vasta sitten kelvollinen menemään rannalle kun on timmeimmässä mahdollisessa kunnossa.
        Laihduttamisen pitäsi mielestäni lähteä oman terveyden parantamisesta tai hyvän olon saavuttamisesta. Ei kenenkään ulkopuolisen mieltymysten täyttämiseksi..

• a12z1
        Janey kirjoitti:

Näin on, paino on loppujen lopuksi ihan jokaisen oma asia. Ja on tosiaan aika ärsyttävää, että näin kesän lähestyessä mediassa vouhkataan bikinikunnon saavuttamisesta... Ihan niinkun olisi vasta sitten kelvollinen menemään rannalle kun on timmeimmässä mahdollisessa kunnossa.
        Laihduttamisen pitäsi mielestäni lähteä oman terveyden parantamisesta tai hyvän olon saavuttamisesta. Ei kenenkään ulkopuolisen mieltymysten täyttämiseksi..

Kyseessä on isompi asia, nimittäin painonhallinta. Ei meistä kukaan pysy maagisesti sutjkassa kunnossa ilman säännöllistä liikuntaa ja terveellistä ruokavaliota.

Jos haluat laihtua pidät ensin viikon ajan ruokapäiväkirjaa johon tunnollisesti kirjaat kaiken minkä syöt. Jos ruokavalio on huono tämä pitää korjata ja sen jälkeen laskea kalorimäärät ja hiilari/rasva/proteeini suhde. Tämän jälkeen tehdään korajaukset nuihin suhteisiin ja lasketaan kokonais kalorimäärää n. 500 jolloin paino alkaa laskea.

• kun sen osaa..

Mäpäs laihduin vajaassa vuodessa yli 15 kg enkä edes ollut laihiksella.. Kyllä nyt kelpaa mennä rannalle kun on 170 cm ja 59 kg..
      Ihanaa tuntea itsensä kauniiksi ja terveeksi, se on lopulta pienistä valinnoista kiinni!
      Ehkä kannattais muidenkin vaihtaa se vehnäleipä johonkin terveellisempään vaihtoehtoon jne.. pienillä asioilla on yllättävän suuria vaikutuksia..
      Ja ei kannata lähteä väkisin lenkille jos ei tykkää, vaan etsiä se liikunnan riemu jostain muualta.. Kun löytää sen oikean lajin niin alkaa käydä ihan mielellään urheilemassakin!

• tiudeliini

Ihan asiaa kirjoitat mutta miksi noin ylimielinen sävy? Hienoa että olet onnistunut mutta tuoko se sinulle jotakin lisää kun olet noin ylimielinen nyt kun olet onnistunut laihduttamaan. Mahtavaa tsemppiä tuo olikin ap:lle. terv. normaalipainoinen, itsensä tyytyväinen typykkä.

ps. mukavaa kesää kaikille kokoon ja bikinikuntoon katsomatta :)

• LileCa
        tiudeliini kirjoitti:

Ihan asiaa kirjoitat mutta miksi noin ylimielinen sävy? Hienoa että olet onnistunut mutta tuoko se sinulle jotakin lisää kun olet noin ylimielinen nyt kun olet onnistunut laihduttamaan. Mahtavaa tsemppiä tuo olikin ap:lle. terv. normaalipainoinen, itsensä tyytyväinen typykkä.

ps. mukavaa kesää kaikille kokoon ja bikinikuntoon katsomatta :)

Ei hänen kirjoituksensa ollut ylimielinen, lähinnä iloinen saavutuksesta ja omalla tavalla tsemppaava..laihdutus yms. kuntoilu on perseestä, mutta pieni asenteen muutos ja päätös tiettyyn tavoitteeseen ni avot kylä lähtee..

terv. tyttö 63 kg laihempana

• leveyttä kasvava

eli alkuperäinen kirjoittaja täällä taas... olikin näköjään tullut paljon kommentteja hetkelliseen turhautuneeseen purkautumiseeni, sekä asian vierestä (anoreksia-keskustelu) että asiasta :)

Mukava että sai kannustustakin ja kuulla muidenkin saman kaltaisia kokemuksia, sitähän varten tämä palsta käsittääkseni on vaikka joku vähän kritisoikin ainaisesta valittamisesta ja epäonnistumisesta.

Niin ongelma mulla ei sinänsä ole itse laihduttaminen prosessina koska tiedän kyllä mitä siihen vaaditaan ja yleensä kyllä onnistunkin kilojen pudottamisessa. Ja kun nyt joku kyseisen ruoka-aineen mainitsi, niin "vehnäleipää" tms. en ole syönyt vuosiin ja ruokavalioon kuuluu muutenkin ihan normaalia ruokaa ja kasviksia/hedelmiä. Vaikka perusteet on ihan kunnossa mutta koska määrät on liian suuria niin eihän sillä tavalla tietenkään saa painoaan pidettyä eikä varsinkaan laihduttua, sen myönnän viakseni. Ihmetyttääkin, että yleensä oletetaan lihoneiden syövän tyyliin ranskalaisia ja hampurilaisia päivät pitkät vaikka kyllä sitä ihan normaalillakin ruolla itsensä saa lihomaan jos syö liikaa. No se siitä aiheesta, tästä nyt saisi uuden ketjun jossa kukaan ei kuitenkaan olisi samaa mieltä....

Turhautumista minulle aiheutti lähinnä se että kuinka loppujen lopuksi saisin painon pidettyä normaalina ilman että tarvitsee jatkuvasti kytätä syömisiäni koska mielestäni ei ole tervettä koko ajan laskea pisteitä yms.

On mielestäni eräänlaista syömishäiriötä että koko ajan on ruoka mielessä, tavalla tai toisella. Käsittääkseni ns. "normaalit" ihmiset joilla ei ole paino-ongelmia eivät joudu vahtimaan jokaista suupalaansa koska heillä on niin alitajuinen, sisäinen taito syödä oikein että he eivät liho niin helpolla kuin me jotka kamppailemme painomme kanssa.

Niinpä yritinkin vain toteuttaa painonhallinnassani järkevää syömistä ilman kuureja mutta se ei onnistunut vielä tällä kertaa koska en ilmeisesti vielä hallitse oikeaa syömistä tarpeeksi automaattisesti vaan tarvitsen tuekseni jotkut raamit. Tiedän että repsahdin syömään liikaa, sehän on se looginen selitys. Eli luulin eläväni terveellisesti ja ottavani lihomani kilot heti takaisin mutta se yritys sitten vähän menikin mäkeen...

Mutta olen nyt aloittanut pudottamaan painoani tuolta lievän ylipainon rajoilta takaisin normaaliin. En halua päästää ongelmaa yhtään suuremmaksi koska minulla on jo nyt alta kolmikymppisenä todettu korkeat kolesteroli-arvot eikä tuo keskivartalon massa niitä ainakaan paranna.

Ajattelisin, että kun olen löytänyt sopivan kalorimäärän jolla painoni pysyy paikoillaan eikä karkaa käsistä aina kun silmä välttää, niin pystyn pitämään syömiseni hallussa jos vain syön jatkossa suurin piirtein samalla tavalla joka päivä. Sitten vähitellen yritän keksiä näille aterioille vaihtoehtoja joissa olisi saman verran kaloreita ja pyrin sitten syömään arkena aina samalla tavalla. Jostain luin että tämän pituiselle olisi paikkari-pisteiden mukaan 27 pistettä (en nyt muista mitä se on kaloreina) se määrä jolla paino pysyis n.57 kg ettei lihois eikä laihtuis.

Mutta toivon että tämä strategia onnistuu ja mahdollisimman moni muukin onnistuu tavoitteissaan.
      Mukavaa kesän odotusta kaikille! ;)

• vaan

rantapelejä pelatessa ja uidessa pääsee hauskalla tavalla rantakuntoon :)

• sopivasti lihava

Mukava huomata, että joku voi noin rehellisesti arvioida itseään, ja kuitenkin pettymyksestä huolimatta lisätä asenteeseen vähän huumoria. Et yritäkään väittää olevasi "aineenvaihdunnaltaan helposti lihovaa tyyppiä", vaan toteat rehellisellä suomen kielellä syöväsi liikaa. Joka tapauksessa, olen huomannut, että silloin kun ei laihduta, vaan syö päivän mittaan pieniä annoksia niin ettei valtava nälkä yllätä missään vaiheessa, paino pysyy hallinnassa. En näytä bikinimallilta, mutta olen normaalipainoinen, sopusuhtainen ja aivan RIITTÄVÄN hyvännäköinen. Olet varmasti ihana nainen, pyöreänä tai hoikkana. Nauti kesästä!

• sano..

että kun ikä menee yli 30v niin painonhallinta muuttuu vaikeaksi koska aineenvaihdunta hidastuu. minä huomsin sen :=( mutta ei se elämä tähän lopu joten kesää odotellessa syömme näkkäriä.

• Nimetön
        sopivasti lihava kirjoitti:

Mukava huomata, että joku voi noin rehellisesti arvioida itseään, ja kuitenkin pettymyksestä huolimatta lisätä asenteeseen vähän huumoria. Et yritäkään väittää olevasi "aineenvaihdunnaltaan helposti lihovaa tyyppiä", vaan toteat rehellisellä suomen kielellä syöväsi liikaa. Joka tapauksessa, olen huomannut, että silloin kun ei laihduta, vaan syö päivän mittaan pieniä annoksia niin ettei valtava nälkä yllätä missään vaiheessa, paino pysyy hallinnassa. En näytä bikinimallilta, mutta olen normaalipainoinen, sopusuhtainen ja aivan RIITTÄVÄN hyvännäköinen. Olet varmasti ihana nainen, pyöreänä tai hoikkana. Nauti kesästä!

moee. katoin yhen dokumentin mis kerrotiin että aineenvaihdunnalla ei ole mitään tekemistä laihuuden/lihavuuden kanssa. vinks vinks. että sellasta :)

• R%T&Y/U(I
        Nimetön kirjoitti:

moee. katoin yhen dokumentin mis kerrotiin että aineenvaihdunnalla ei ole mitään tekemistä laihuuden/lihavuuden kanssa. vinks vinks. että sellasta :)

Ei ollut mielestäni luotettava dokkari. Kuinkahan ohjelman tekijät sitten selittäisivät tämän?:

Muutamalla 2 ja 3 viikon etelänmatkalla matkatoverini ja minä (molemmat naisia) vietimme yhdessä 24h/vrk. Kaikki tilaamamme ateriat juomineen olivat täysin samoja. Söimme ja joimme joka päivä samat ruoat poikkeuksena se, että iltapäivällä minä söin välipalaksi yhden hedelmän ja pienen jogurtin, hän kokonaisen pussillisen tavallisia perunalastuja! Tiedät kummassa vaihtoehdossa on enemmän kaloreita ja rasvaa.
        Kävelimme paljon, joka päivä samat kilometrit. Kun tulimme takaisin kotimaahan, hän oli laihtunut 2kg, mutta minä lihonut 2-3kg!!! Toisella meistä on suora putki suusta takapuoleen ja toinen märehtii ruokaansa päiväkausia. - Ja tämä on tosi!

Ottaa kyllä päähän, että jollakin on sitten vielä otsaa väittää, että kaikilla ihmisillä on muka samanlainen aineenvaihdunta. Ei ole!

• Arska

Älä vaan missään nimessä tee sellaisia erittäin pitkiä lenkkejä,(matkalla niin väliä kunhan se ajallisesti kestää ainakin sen 1h, ja vauhti on RIPEÄ) ennen ruokailua noin rasvan polttamiseksi, aika harva sitä vaan syömällä sitä ja tätä ihan oikeasti laihtuu, nestettä kyllä voi poistua mutta se kyllä tulee äkkiä takaisin. Joku monivitamiini ja C-vitamiinia antamaan potkua ja eikun lenkkeilemään, jos ei kiinnosta niin ainahan sitä voi huijata itseään enemmän noilla "laihdutus" tuotteilla.

• www.the-bikini.com
      • ölkjhg

ai just joo, tossa niitä pikinikuntoja..!?

• EKa

Luin muutama vuosi sitten lääkärin tekemän kirjoituksen sopivasta painosta. Laskukaavana se sopiva paino on miehille: Pituusluvusta vähennetään 100...105 ja naisille: pituusluvusta vähennetään 105...110. Suomennettuna kaava antaa 170cm pitkälle miehelle painon vaihteluväliksi seuraavaa: ylärajalla 170-100=70kg (BMI=24.2)ja alarajalla 170-105=65kg (BMI=22.5). 170cm pitkälle naiselle vastaavasti: 170-105=65kg ja alarajalla 170-110=60kg (BMI=20.7). Kaava on helppo ja päässälaskuna saa sopivan painonsa selville ja tuon kaavan mukaan lasketut painoindeksitkin sattuvat mukavasti 19 ja 25 väliin. Tuon edellämainitun lisäksi kyseinen lääkäri antoi vielä ±5% sallittua heittoa em. rajojen ulkopuolelle. Se 5% olisi 65kg painavalle reilut 3 kg. Siitäpä voi se yllä oleva 40 kg:nen laskea omalta kohdaltaan totuuden, onko punkero vaiko laihis.

• niiiihhhh

ei toimi esim. pienille ja lyhyille naisille!! tonko mukaan 155-pituisen naisen tulis painaa max. 45-50!!?? toki nuo ovat nomaalipainon rajoissa, mut aika vähän liikkujalle, jolla lihaksia... itelleni toi 50 on tietty ihanne tai tavote, mut musta erittäin normaalia on painaa myös 55, liikkua ja syödä ja elää terveellisesti...

• sitten 58

ja nyt -64kg ja pit 164cm. sama syönkö vai katonko ruokaa molemmat lihottaa. olen jojo ja se tympii. minun PITI laihd 10 kg kesään mutta haaveeksi jää. mutta vielä kerkii vähä jos ottaa ihteesä niskasta kiinni. suuria jenkkakahvoja ei ole ja reidetkään ei hankaa toisiaan mutta viimekesän farkut ei mahu ja ei raaski ostaa uusia :=) kuntosalil ei huvita ja lenkkeily vie nilkat nurin joten kävelen kumikengät jalassa lehmänpaskassa se on niinku suokävelyä.

• Sanji1

Olen siinä kunnossa, että pystyn hyvillä mielin menemään rannalle. 170/60, vaikken kovinkaan kiinteä, jos tämä loukkaa jonkun rannallaolijan tunteita, niin se on voi voi.

• janaa

Näin kun pystyisi muutkin ajattelemaan.

• samaa

mieltä ja kauneushan on katsojan silmissä, joku tykkää tyttärestä ja toinen äidistä 164/60

• Bulimarexia...

Mistä oot saanu päähäs, että lahduttaminen ja laihana pysyminen olisi kenellekkään helppoa? Yllättävän moni laiha/hoikka sairastaa anoreksiaa, bulimiaa, bulimarexiaa tms. syömishäiriötä. Se on niin helppoa vaan valehdella että joo, oon vaan sellanen läpipaskoja, mulla on niin hyvä aineen vaihdunta, oon aina ollu tällanen jne, jne.

Tiedän mistä puhun, sillä olen hoikka/laiha ja sairastan bulimareksiaa, eikä kukaan tiedä siitä, ei edes poikaystäväni, vaikka asutaan saman katon alla.

Kumpa tämä maailma olisi toisenlainen, eikä ulkonäköä ja laihuutta ihannoitaisi niin paljoa...Voisin tietysti vain olla välittämättä mistään ulkoa tulevista paineista, mutta olisin silloin varmaan liian outo tähän "maailmaan"..

:(

• Idiotrexia

Maailma olis toisenlainen jos sunlaisia idiootteja ei olisi. Hei alapas hakkaamaan vasaralla päähäsi, niin me kaikki tullaan sit säälimään sua vielä lisää!

• '''''
        Idiotrexia kirjoitti:

Maailma olis toisenlainen jos sunlaisia idiootteja ei olisi. Hei alapas hakkaamaan vasaralla päähäsi, niin me kaikki tullaan sit säälimään sua vielä lisää!

Mikä sinua sitten vaivaa, kun kirjoitit tuollaisen älyttömän viestin? Mikä pointti sulla on?
        Taisit itse jo ehtiä hakata omaa päätäsi vasaralla...

• -24kg

Minä tein sen.Onnistuin!Laihdutin 24kg 6kk aikana.Nyt olo on paljon parempi ja ehkä myös bikinit päälläni paremmat.Ihan liian helppoa oli mutta tässä painossa pysyminen vaatii että en enää syö niin kuin ennen.No eipä kyllä ole tullut edes mieleen että söisin niin.Olen tyytyväinen uuteen ruokavaliooni ja päivittäiseen liikuntaan :) Kyllä sitä laihtuu kun vaan haluaa.Monena keväänä tullut kauhea ahdistus siitä että kesä tulee ja on lihava eikä kehtaa mennä rannalle.Nyt kehtaan! :)

• juulia

kuinka sen teit???miten muutit ruokavalion?herkut kokonaan pois??

• Nainen37
        juulia kirjoitti:

kuinka sen teit???miten muutit ruokavalion?herkut kokonaan pois??

Olen suunnilleen saman pituinen nainen ja ihannepainoni on siinä 52-55 kg. (eikä mikään luuranko, vaan sopiva)Painoni nousi 60 kiloon ja tunsin itseni todella huonoksi. En pystynyt lenkkeilemään samaan tahtiin, vaatteet kiristivät. Päätin pudottaa kiloja. En laskenut kaloreita, join vettä valtavasti, söin säännöllisesti 4-5 kertaa terveellisesti (jätin kaikki roskaruuat pois)Kova itsekuri oli 8 kuukautta ennenkuin 8 kiloa lähti ja sen jälkeen paino on pysynyt, koska liikun ja syön terveellisesti.

• Lihava

Onnea! Olet varmasti tosi onnellinen. :) Minä olen yrittänyt liikkua enemmän ja seurata mitä suuhuni pistän, mutta paino ei vain putoa. :( Mulle olisi tosi tärkeää jos laihtuisin koska pelkään että sairastun johonkin tautiin jota on hankala hoitaa. Minä olen 162cm ja painan jo 80kg! Olisiko sinulla minulle mitään neuvoja? Kiitos jo etu käteen. :D

• Nimetön

Pelkkä ruokavalion muutos ei välttämättä tuo haluttua tulosta. Muista myös harrastaa liikuntaa!!
      Jos et ole tottunut liikkuja aloita varovasti. Esim. puolen tunnin tai tunnin kävely/hölkkälenkki 2-3 kertaa viikossa. Sitten kun se ei enää tunnu missään niin lisää tempoa ja harjoitusten määrää. Ruokavaliosta...: Syö enemmän kasviksia ja hedelmiä. Yritä unohtaa rasvaiset ruuat.
      Jos et ole aikaisemmin harrastanut urheilua niin se ei ole aluksi helppoa, mutta kyllä se siitä kun jaksaa yrittää. Tee siitä elämäntapa!!
      Kokemusta on! =)

• jäbämies

Nyt pyllyt kuntoon tytöt. ;P

• ikiläski

Mie olen myös todella, todella turhautunut koko laihdutushommaan. Rehkin joka ikinen päivä tunnista puoleentoista lenkkipolulla ja syön vain sen verran että nälkä on koko helkkarin ajan, eikä paino muutu yhtään mihinkään, nousee vain korkeintaan. Ärsyttää kun kaveri vieressä aloitti lenkkeilyn ja syö kuin teurassika, ja nyt sillä on ongelma kun paino laskee liian alas. Voi hallelujaa! Antaisin mitä vaan jos mulla olisi tuollainen ongelma.

• Makkeri

Miehillä on tämän kesän rantamuodin numero Uno: Pesupallo. Pyykkilauta on menneen talven lumia. Mäkin pidin massakautta koko pitkä ja pimeän talven...Ja Hups,pesupallo syntyi kuin itsestään...
      ;-)))

• juulia

hyvää iltaa!!kyllä kuulosti tutulta!!mun ei kans tarvis tiputtaa kun 5-7kg ja mä kans ajattelin et alan tarkkailee syömistä yms mut ei mitään varsinaista diettiä.ja kuinka kävikään!!ajatus maailma meni sit niin et kun söin äsken niin vähän niin nyt voin syödä taas..vähän..ja hitto,paino kyllä kaikkea muutakun laskenu!!!no nyt taas päätin että huomena!!!mutta saa nähdä...hoppu tulee jos meinaan tänä kesänä rannalla bikineissä olla.. ;) voimia ja jaksamista sinne...ja tänne.. :)

• sulla hyvä paino!!

Älä nyt ihmeessä lauhduta!! 60-65 on hyvä paino sinulle, ja laihat mallit yms ovat kuvottavia luurankoja ja muistuttavat bikineissä muumioita....

terv. M 18v

• Nimetön

Edellinen täsmensi ajatukseni ja varmasti monen muunkin, joten mitäs tässä enää muuta sanomaan kuin AAMEN! älkää jumankauta laihduttako naiset ja miehet itteänne sellaisiksi ruikuiksi kuin esim paris hilton sun muut nahkakasat.. niin kamalan näköistä että mielitekisi juosta vessaan aina kun näkee sellaista itsensä tuhoamista

• piste iin päälle
        Nimetön kirjoitti:

Edellinen täsmensi ajatukseni ja varmasti monen muunkin, joten mitäs tässä enää muuta sanomaan kuin AAMEN! älkää jumankauta laihduttako naiset ja miehet itteänne sellaisiksi ruikuiksi kuin esim paris hilton sun muut nahkakasat.. niin kamalan näköistä että mielitekisi juosta vessaan aina kun näkee sellaista itsensä tuhoamista

Jees on tääl vissiin sit muitakin ketä ei tykkää luurangoista.....

pitää olla pikkusen pläski niin näyttää hyvältä

Terv M 18v

• Nimetön
        piste iin päälle kirjoitti:

Jees on tääl vissiin sit muitakin ketä ei tykkää luurangoista.....

pitää olla pikkusen pläski niin näyttää hyvältä

Terv M 18v

Outoa kun ihmiset pitävät itseään lihavina vaikka ovat normaalipainoisia. Itse oon 160cm/68-70kg ja oikein timmissä kunnossa, vaatekoko siinä 36-38. Liikun kyllä joka päivä, mutta suuttuisin, jos joku mittojeni perusteella mua lihavaksi väittäisi.

• Lady-77

Rantakunnossa oleminen ei tarkoita samaa kuin olla laiha!

Kyllä se on täysin itsetunnosta kiinni milloin itseään kehtaa näytellä. Toiset tykkää laihoista, mutta useimmat miespuoliset kaverini antavat plussaa pyöreydestä!

Pistäppäs se mielees ennenku otat stressiä kiloista.

• AM I RIGHT

Ei minua ikinä ole lihavaksi sanottu, mutta olen kai itse muodostanut pääni sisällä itsestäni kamalan plösön kuvan. Tuntuu etten kehtaa edes hametta pitää. Monet kehuvat minua kauniiksi, mutta ajattelen olevani vastenmielinen, ruma ja lihava. Välillä en tajua itseäni, katson peiliin ja ajattelen että kappas minähän olen kaunis nainen, sopivan muodokas. Seuraavassa hetkessä taas tuntuu että jään kotiin koko päiväksi sänkyyn makaamaan. Olen sairastanut kaksi vuotta masennusta ja luulen että tämä itseni vähättely johtuu siitä. Hoidot eivät ole vielä kunnolla alkaneet, mutta kesän ansiosta tunnen itseni hieman onnellisemmaksi. Kun laitan vaatteet päälle ja ajattelen olevani lihava niissä, riisun ne ja vaihdan päälle jotain missä tunnen itseni paremmaksi. En jaksa enää välittää siitä mitä muut ajattelevat minusta, painostani tai vaatteistani. Olen sellainen kuin olen ja jos se ei kelpaa ihmisille, saa olla kelpaamatta. Laihuuden ihannointi on mennyt jo liian pitkälle. Miksi kaikkien naisten pitäisi olla niin laihoja että luut kolisevat? En ymmärrä mitä ihailemisen aihetta siinä on. Naisen täytyy näyttää naiselta, saa olla rinnat ja lantio. Vaikutusvaltaiset homoseksuaalit muotimogulit ovat luoneet naisihanteeksi 180cm/40kg naisen, mikä on T O D E L L A sairasta. Suurin osa miehistä haluaa että naisessa saa otettua kiinni muualtakin kuin luisesta käsivarresta. Eikö siis olisi jo aika heittää tuo naisen irvikuva helvettiin ja nauttia muodoista, jotka Luoja on meille luonut.

• laihdutin turhaan!
        AM I RIGHT kirjoitti:

Ei minua ikinä ole lihavaksi sanottu, mutta olen kai itse muodostanut pääni sisällä itsestäni kamalan plösön kuvan. Tuntuu etten kehtaa edes hametta pitää. Monet kehuvat minua kauniiksi, mutta ajattelen olevani vastenmielinen, ruma ja lihava. Välillä en tajua itseäni, katson peiliin ja ajattelen että kappas minähän olen kaunis nainen, sopivan muodokas. Seuraavassa hetkessä taas tuntuu että jään kotiin koko päiväksi sänkyyn makaamaan. Olen sairastanut kaksi vuotta masennusta ja luulen että tämä itseni vähättely johtuu siitä. Hoidot eivät ole vielä kunnolla alkaneet, mutta kesän ansiosta tunnen itseni hieman onnellisemmaksi. Kun laitan vaatteet päälle ja ajattelen olevani lihava niissä, riisun ne ja vaihdan päälle jotain missä tunnen itseni paremmaksi. En jaksa enää välittää siitä mitä muut ajattelevat minusta, painostani tai vaatteistani. Olen sellainen kuin olen ja jos se ei kelpaa ihmisille, saa olla kelpaamatta. Laihuuden ihannointi on mennyt jo liian pitkälle. Miksi kaikkien naisten pitäisi olla niin laihoja että luut kolisevat? En ymmärrä mitä ihailemisen aihetta siinä on. Naisen täytyy näyttää naiselta, saa olla rinnat ja lantio. Vaikutusvaltaiset homoseksuaalit muotimogulit ovat luoneet naisihanteeksi 180cm/40kg naisen, mikä on T O D E L L A sairasta. Suurin osa miehistä haluaa että naisessa saa otettua kiinni muualtakin kuin luisesta käsivarresta. Eikö siis olisi jo aika heittää tuo naisen irvikuva helvettiin ja nauttia muodoista, jotka Luoja on meille luonut.

Sally ei välittänyt pätkääkään pätkästäni. Kyllä se olisi tullut, ja yrittikin kerran tunkeutua Goggomobiiliini, mutta johonkin Mersuun sekin sitten lopuksi sortui kehumaan varsin näkyviä sulojaan.

• 80 kg, mutta pikku onkelma.
        laihdutin turhaan! kirjoitti:

Sally ei välittänyt pätkääkään pätkästäni. Kyllä se olisi tullut, ja yrittikin kerran tunkeutua Goggomobiiliini, mutta johonkin Mersuun sekin sitten lopuksi sortui kehumaan varsin näkyviä sulojaan.

Kun maha on kuin Carusolla ja ääni kuin Froggien muistelmat, on raskasta pitää maskaraa raollaan uikkarirannalla.

Vain Tapani Kansan reipas ja marssin tahtia surkeasti jäljittelevä tanko-ohimarssi saa minut joskus uskomaan omaan eroottiseen vetovoimaani, jota

JUMALAUTA LÖYTYY!

Kohta vieläkin enemmän, kun saan parran kunnolla kasvamaan.

• talvella olin

kuin tikku, surkealla ravinnolla tosin elinkin (makaronia, ketsuppia ja vettä litratolkulla). Nooh, aloinpas sitten lukemaan pääsykokeisiin (jolla ihanalla urakalla olen vieläkin) eivätkä aivot enää jaksaneet toimia ihan millä tahansa ruualla, joten oli pakko alkaa syömään. Nyt tunnen itseni aivan saatananmoiseksi plösöksi. Olen noin 170 pitkä ja painoa noin 56. Osa tuosta on varmaan lihasmassaa urheiluajoilta (joo, seli seli), mutta silti rehellisyyden nimissä vedän vatsaa sisään aina kun joku muu ihminen on vieressä. Todella ärsyttävä tapa ja koskee päivän päätteeksi hitosti vatsalihaksiin. Tekisi mieli "kuoria" ylimmät päältä.
      Perkele. Talvella niin ajattelin että Jee, kesällä voin kerrankin mennä rannalle hyvillä mielin. Paskanmarjat.

• marilyn monroe.

Nykypäivänä kauneusihanteet ovat aivan kummallisia.
        Kuka voi tosissaan sanoa että naiset, joilla ei ole rintoja, lanteita, pyllyä, ei yhtään rasvakerrosta nahkansa alla ovat muka hyvännäköisiä naisia?
        Sehän on silloin ihan sama kuin katsoisi pikkupoikia!

Kyllä nainen on parhaimmillaan kun on lanteet ja hyvä pylly, sekä rinnat ja saapa siinä olla hieman rasvaakin.
        En tarkoita että pitäisi olla lihava, mutta normaali nainen, joka on muodokas on kyllä ilo silmälle. Ja uskompa että useampi on oikeasti myös samaa mieltä.

Sinä olet niin hoikka että varmastikkaan sinun ei tarvitse yhtään vetää vatsaasi sisään. Toki ihmisislle kertyy rasvaa eri kohtiin, joillekkin vaikka kaikki juuri vatsaan.
        Silloin ei ainakaan noin hoikkana kannata laihduttaa. Voit syödä ihan normaalisti, mutta treenaa ( kohtuudella! ) vatsalihaksia.

Itseään on turha kiduttaa älyttömillä dieeteillä yms...

Jos paino on normaali, kannattaa siihen olla tyytyväinen. Aina jostain kohdasta löytää itsestään parannettavan varaa, mutta niitä kohtia jotka ovat ns "ongelmakohtia" voi treenata ( edelleenkin kohtuudella! ) mutta silti syödä hyvin ja pysyä mitoissaan ja saada ne "ongelmapaikat" kuntoon!

Hyvää kesää ja antakaa naiset naisellisien muotojenne näkyä!

• OON LÄSKI!

Siis hei mä oon 200cm pitkä ja painan 100 grammaa, siis hei apua, jotain pitäis tehdä! IIK! Mitä mä teen kun läskiä vaan kertyy, tuli eilenkin taas puoli grammaa lisää! APUA! HJÄLP! Pitäiskö tänään jättää yksi salaatinlehti syömättä, ja tehdä tuhat vatsalihasliikettä rangaistukseks? Oisko hyvä idea? Hä?

• Hyvä idea!

Lopeta syöminen kokonaan!

• 84 kg

moi,toi vaivaa minuakin,miksen laihdu.on kokeiltu kuurit ym..ja tulos on (samalla kun kaljaa kittaan)jos todella haluu laihtuu,niin laihtuu..painotan todella haluaa laihtua,se onnistuu.jos sulla on tahtoa siihen.mulla ei,esim olen 2 vuotta yrittäny saada sixpakin kesäks,mut olenkin ottanu aina koko keissin juomaa sen sijaan.hoito ohjeita lihavuuteen,ajattele kenet voisit saada laihempana,ei diabetesta,korkeaa verenpainetta,ei potenssi ongelmia(ei koske varmaan naisia)tässä muutama.ja kuinka kivaa oisikin kun vois vaikka hyppiä milloin huvittaa.ja vielä ei se onnistu vuodessa,tähtäin 2 vuoteen,jos trenaaat ahkerasti puol vuotta.mutta haluatko tosissaan.sen sinä päätät.

• Lerppa Lepakko

Lähe lenkille äläkä hölly sielä olohuoneen sohvan pohjalla tv:tä katsellen ja mässäillen. Anteeksi suorapuheisuuteni mutta luonteeni on vain tälläinen että asia tulee suoraan ja ytimekkäästi. Eli lenkkiä ja vähä jotain muutakin liikuntaa?

• fawfa

mulle kävi samoin... nyt 170/67 -_- aikaisemmin 170/62

• Kolikon kääntöpuoli

Onhan näin hoikkana kiva mennä ja liikkua. Askel kevyt.
      Mutta mutta.. kun pitäisi saada paino pysymään edes jotenkuten normaalina (töissä esim. olisi apua painavammasta kropasta) ja mikään kun ei tunnu auttavan. Kovilla on keho, ainaista vääntämistä, nostamista. Välillä huvittaa kun joudun melko usein liikuttamaan n. 150-200% itseäni painavampia kohteita.

Tuntuu, että jos yksikin lounas tai ruokahetki jää väliin alkaa paino pudota, eikä tosiaan ole varaa mistä pudottaa..!! Luiden kärjet osuvat kulkiessa sinne tänne lihaksista huolimatta helposti.. ja se sattuu.. ja selkärangan nikamien päitäni voin tätä kirjoittaessakin rummutella rystysillä.

Jotenkin tuntuu epäreilulta kun joillakin pelkkä pullan näkeminen saa painon nousemaan ja itse taistelen sen kanssa, että paino edes pysyisi laskematta. Kalliiksikin tämä tulee.. kannan selkä vääränä ruokaa ja pizzoja, ostelen donitseja, käytän vain punaista täys maitoa, juon kuohukermaa aina välipalana kun oikein hiukoo. Ostan siis vain täysrasvatuotteita, kermaviili, jogurtti. Käytän vain aitoa voita. Karkkeja ja limppareita en käytä. Ei kahvia. Teetä juon ja sen mukana hunajaa ja paljon luonnonmarjoja. Iltaisin teen usein mössön(kuohukermaa(purkki)rahkapurkki ja pakastemarjoja yht. n. 1l) ennen nukkumaan menoa. Syön rasvaisia pihvejä,hirvenlihaa, lohta, muikkuja,ja salaatteja,sieniä, kermajuustoja, leipäjuustoa, kermaperunoita, parsaa kastikkeissa, puuroja aamulla, hernekeitot, päälle hillolla letut.Voisarvet on ihania. Ja köyhät ritarit..kermavaahdolla! Ihan sama mitä mättää ja kuinka paljon..mitään ei tapahdu. ?? Tykkään perunoista, ranskalaisista, pastaa, ruisleipää, chipsejä, burgereita, jäätelöä, kinuskikastikkeet, leivonnaiset, hillopullat ja tykkään kovasti munkeista.

Pistää vihaksi koko touhu ja jatkuva laihtumisen pelko ja syöminen. Lounaalla ei leivät ja salaatit tahdo mahtua tarjottimelle.. hävettää!! Ajatelkaa millaista elämää!! Olkaa onnellisia,jos selviätte pelkästään laitumalla ja (eli olemalla syömättä) säästätte myös..
      Olisipa LIHOTUS TV ohjelma jossa saisi muiden kanssa syödä sydämen kyllyydestä !! Käytäisiin salilla ja hierottavana koko kansan nähden. En jaksa seurata typeriä laihdutusohjelmia, kun sen eteen riittää, että ei avaa sitä leipäläpeä sille sapuskalle ja osalle tämä tarkoittaa sitten LOPPUELÄMÄKSI sitoutumista tuohon!! Minäkin kai olen LOPPUELÄMÄKSENI sidottu SYÖMÄÄN NÄIN (ellen vaihda työtä, saa kuntoutusta (lihotuslomaa tai jotain). Jos ei siihen pysty, turha valittaa. Liikkuminen (jatkuva) auttaa laihtumista. Jos ei syö laihtuu ja jos ei syö liikkuu laihtuu vielä enemmän. ON myönnettävä itselle (kuten alkoholistinkin) että on SYÖMISSAIRAUS, kontrolli puuttuu ! Kippaat pöperöä aivojen sitä tiedostamatta siitä lävestä alas täysin holtittomasti, esim. yöllä ja energiajuoma=itsepetos aina toisessa kädessä.. mitä kullakin.. jotkut syö salaa.. voi teitä.

Mikä auttaisi? Olen syönyt proteiinijauheita, heraa ja muita tuotteita mehun ja jogurtin kera, ei vaikutusta. Pitäisi varmaan hakea sairas/stressilomaa, jotta voisi rauhassa alkaa lihottamaan. Saisiko "terveysperusteista lihotuslomaa" ?? Olen ajatellut että juomalla kaljaa saisin edes vähän painoa ja rasvaa, koska olen kuullut, että kaljanjuonti lihottaa?? Äitini serkku painoi pahimmillaan yli 250kg (totta, koska paikkakunnalta ei löytynyt vaakaa jolla häntä olisi voitu punnita ja hän kävi tukkukaupan vaa'alla jotta sai painonsa selville, siellä kun oli yli 1000kg ottava vaaka) ja hän lihotti itsensä pääosin kaljaa juomalla ja syömällä. Hän ei voinut istua kylässä käydessään mihin tahansa, koska useimmat tuolit eivät häntä kestäneet, vaan alle piti laittaa usein lankunpätkä tueksi, jos oli vähänkin heikompi jakkara. Nyttemmin hän painaa n. 130kg. Pappani (äitini isä) taas käytti kutakuinkin samankokoisia vaatteita sodasta palattuaan yli 90 vuotiaaksi ja äitini mukaan olen perinyt hänen kehotyyppinsä. Vanhempani ovat normaalipainoisia.
      Itselläni laihtumista tapahtuu ja se alkaa melkein HETI jos en kokoajan syö tai lounas jää väliin. Tämä on kaameaa..vararavintoja ei yksinkertaisesti ole. Söin äsken ja kohta taas laitan jotain. Olisi ihanaa, jos voisi lihoa noin vain syömällä !!! Töissä en voi jättää lounasta väliin vaan pitää ahtaa paljon, että edes jaksaa iltapäivälle asti. Välipaloina vedän suklaata ja energiapatukoita, suklaakeksejä javohveleita, kinkkusämpylöitä ja kananmunia.. Työkaverini esim. jättää lounaan kokonaan väliin ja tilikin on niin isompi. Laihtuminen on helppoa: jättää vain syönnit vähälle ja on aina menossa. Muuttaa elintavat ja sen lisäksi jääkaappiin vain vichyä ja kurkkua ja tomaattia. Hieman kun näkee tähtiä =huimaa, niin avot', kyllä paino tulee alas. Mutta kuinka saisin sen nousemaan? (ja vielä niin, ettei LIHOTUSmaksaisi mitään vrt. laihduttaminen?) kertokaapa ??!!
      En toivo kenellekkään tällaista... ja tämä on totta.. 182/60

• böö4

Oletko käynyt lääkärissä? imeytymishäiriö? keliakia? maitoproteiini-allergia? tai ehkä olet laiha juuri sen takia että syöt vääränlaista ravintoa? luin kerran jostain naisesta joka sai painon nousemaan ns. "elävällä ravinnolla" vaikka luulisi että sellainen laihduttaisi... tiedä häntä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94