Ostin auton kaksilla renkailla, ja kas toisissa renkaissa ei sitten yllättäen ollutkaan vanteita. Että mitäs nyt? Voiko noin olla, että ei sanota toisten renkaiden tulevan ilman vanteita? Mitä siis tarkoittaa ihan tasan tarkkaan kauppasopimuksessani lukeva kohta 'kahdet renkaat', onko tulkinnanvarainen asia?
Mitä tarkoittaa 'kahdet renkaat'??
19
5044
Vastaukset
- Kadunmies vaan
Jokusen myös myynyt. Kyllä "kaksilla renkailla" on aina tarkoittanut, että niissä on myös vanteet mukana.
- Nimetön
taitaa olla niin, että jos on kahdet pyörät niin niissä on vanteet, mutta jos on kahdet renkaat , niin ei välttämättä ole. tosin yleensä niissä on kahdet vanteet. Miksei niitä voisi ostohetkellä tsekata??
- Elvis oli kala
Mites se menikään.
Tavaran tai palvelun virhe
Jos tavarassa tai palvelussa on virhe, ostajalla on oikeus hyvitykseen. Virhe tarkoittaa muutakin kuin teknistä vikaa
- tuote ei vastaa sovittua tai annettuja tietoja.
Sitten siellä on se pykälä tavaran siitä tarkastamisesta.
Miten määritellään sana rengas?
Jos minä menen rengaskauppaan ostamaan renkaita, niin ei silloin todellakaan puhuta vanteista.
Tässä tapauksessa myyjä on toiminut lain edessä täysin oikein. Se, onko myyjä toiminut moraalisesti oikein, on sitten ihan eri juttu.- Joo.
Ostajan velvollisuus on tarkistaa ostettava auto ja myyjä ei vastaa virheestä jonka ostajan olisi olisi tullut normaalissa tarkastelussa huomata.
Jos olet ostanut auton tarkistamatta niitä luvattuja toisia renkaita niin ihan oma moka.
- Tuontipäällikkö
Ei tarvitse tulkita, asiasta on jo Kuluttajavalituslautakunnan päätös.
http://www.kuluttajavalituslautakunta.fi/paatokset.php?action=read&id=292
Lähetä oheinen linkki sähköpostilla autokauppiaallesi tai tulosta ja käy näyttämässä.- Toimari
Kuluttajavalituslautakunnan päätös. Hmm, mitä sitten? He suosittelevat maksamaan 430€. Ok, suosittelevat. Vieläkin voi olla liike noteeramatta asiakkaan vaatimusta, kuten pitääkin olla. Renkaat on renkaat.
- Vakiintunut käytäntö
Toimari kirjoitti:
Kuluttajavalituslautakunnan päätös. Hmm, mitä sitten? He suosittelevat maksamaan 430€. Ok, suosittelevat. Vieläkin voi olla liike noteeramatta asiakkaan vaatimusta, kuten pitääkin olla. Renkaat on renkaat.
Tottakai liike voi olla noudattamatta mutta nimeäpä yksikin alioikeuden päätös joka on kuluttajavalituslautakunnan suosituksen VASTAINEN.
- Toimari
Vakiintunut käytäntö kirjoitti:
Tottakai liike voi olla noudattamatta mutta nimeäpä yksikin alioikeuden päätös joka on kuluttajavalituslautakunnan suosituksen VASTAINEN.
Sehän siinä just on ikävää, kun asiakkaat luulevat aina voittavansa ja sitten maksavat oikeudenkäyntikulut. Ei se aina mene kuin elokuvissa.
- tossa jo
Toimari kirjoitti:
Sehän siinä just on ikävää, kun asiakkaat luulevat aina voittavansa ja sitten maksavat oikeudenkäyntikulut. Ei se aina mene kuin elokuvissa.
edellä todettiin firma yleensä häviää käräjillä jos on kuluttavalituslautakunnan päätös vastassa ja sitten pääsee mustalle listalle
http://www.kuluttajalehti.fi/user_nf/default_mag.asp?site=38&tmf=10607&lmf=0&mode=readdoc - Toimari
tossa jo kirjoitti:
edellä todettiin firma yleensä häviää käräjillä jos on kuluttavalituslautakunnan päätös vastassa ja sitten pääsee mustalle listalle
http://www.kuluttajalehti.fi/user_nf/default_mag.asp?site=38&tmf=10607&lmf=0&mode=readdocNiinpä, olet oikeassa. Yleensä ei ole kuitenkaan sama kuin AINA, joten.
Jos annat vaihdossa auton, niin käy rengasliikkeessä vääntämässä talvirenkaista vanteet irti, heität sitten ne vaikka rengasliikkeen roskalavalle jos eivät sovi uuteen autoon. Tasoittaa tilannetta hieman.
- ..................
Ihme valitusta!
Kylähän se niin on, että jos menet rengasliikkeeseen ostamaan uudet renkaat niin voit olla varma, että niissä ei ole vanteita.
Joten etkö juuri saanut kahdet renkaat autoosi?
Jossain myynti-ilmoituksissa on maininta: kahdet renkaat vanteilla, niissä tod. näk. myös on kahdet renkaat vanteilla. Mutta jos lukee kahdet renkaat, niissä ei tod. tarvitse olla kaksia vanteita.
UGH...olen puhunut - Vanteeton...
.................. kirjoitti:
Ihme valitusta!
Kylähän se niin on, että jos menet rengasliikkeeseen ostamaan uudet renkaat niin voit olla varma, että niissä ei ole vanteita.
Jossain myynti-ilmoituksissa on maininta: kahdet renkaat vanteilla, niissä tod. näk. myös on kahdet renkaat vanteilla. Mutta jos lukee kahdet renkaat, niissä ei tod. tarvitse olla kaksia vanteita.
UGH...olen puhunutKyllä minä enemmän olen enemmän ilmoituksia nähnyt, joissa lukee
"kahdet renkaat (1*vanteet)".
Enkä nyt ole ostanut rengasliikkeesta renkaita, vaan autokaupasta auton. Enkä minä myöskään ole valittanut, kunhan kysyin :) Itseasiassa, minulle se on aika sama, aiheuttaa vain vähän enemmän vaivaa sitten. Asia vain ihmetytti, kun olen autoja osanut kaksilla renkailla, eikä koskaan ole myynti-ilmoituksessa erikseen mainittu vanteista ja aina on kahdet olleet.
Kunhan siis vain kysyin. - gummimies
.................. kirjoitti:
Ihme valitusta!
UGH...olen puhunutSinun logiikallasi autossa ei tarvitse olla vanteita lainkaan, jos niistä ei ole erikseen mainittu? Jos kerran mainitaan, että kahdet renkaat niin ne ovat sitten kahdet renkaat, vaikka ilman yksiäkään vanteita. Niinkö?
- Mun nimi on nimessun.
Saisivatpahan tuntea Suomi24.fi:n vaikutuksen.
Joten ole nyt kiltti ja kerro vittuilija liikkeen nimi, että voin alkaa pommittaa heitä vittumaisilla kysymyksillä.- Vanteeton...
Laitoin vähän kyselyä autoliikkeeseen, katsotaan mitä vastaavat.
- Autol
Hei sinä, vittumainen ihminen. Laita nimesi ja numerosi, niin voisimme tavata.
- xxy
On aivan yleistä, että puhutaan renkaista, kun tarkoitetaan pyöriä. On ikään kuin vallitseva käytäntö. Ja tästä epätarkkuudesta sitten kärsitään. Aivan samoin, kun mainitaan kirkas lasi. Oikeampi olisi väritön. Värillinenkin lasi voi olla kirkas ( läpikuultava), tai matta, jne.
- Vanteeton..
Kysyin sitten sähköpostitse vanteista ja voin noutaa ne liikkeestä. Tuosta linkistä saattoi olla apua, kiitos siitä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144