Vuorotteluvapaa ja yllätykset

TIAN10

Mitä sanotte seuraavasta? Mitä teen?
Nimeni poistettiin henkilöstölistoilta heti kun lähdin vapaalle, en saanut palata vanhoihin työtehtäviin - uusi työsopimus piti allekirjoittaa 3 kk ennen paluuta työhön, en olisi saanut vuorotteluvapaani aikana sanoa kuuluvani organisaatiooni - kun kävin omalla kustannuksellani koulutuksessa jne. Kuitenkin sanotaan että "Vuorotteluvapaan tarkoituksena on edistää työntekijöiden työssä jaksamista, ja sen voi käyttää haluamallaan tavalla, esimerkiksi opiskeluun. Vuorotteluvapaalla työntekijä on vapaalla, mutta hänen palvelussuhteensa työnantajaan jatkuu".

2

3244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä yllätyksiä

No, ihan alkuun. Kyllä minäkin poistan välittömästi listoilta työntekijän, joka lähtee vuorottelu- tai opintovapaalle. Kyseinen työntekijä ei ole tavoitettavissa tänä aikana. Täysin normaalia yrityksen sisäinen informaation ylläpitoa.

Olet palvelusuhteessa vapaan aikana, muttet kuitenkaan yrityksen resursseissa. Silloin ilmoitat työpaikkaasi kysyttäessä; olen vuorotteluvapaalla sieltä ja sieltä. Et voi sanoa olevasi töissä paikassa X. Tämä pitäisi olla itsestäänselvyys.

Paluu vanhoihin työtehtäviin;
      työnantajalla on työnjako-oikeus, työtehtävien muutoksiin on monta syytä. Palkkaan ei ole oikeuksia muutoksia tehdä (jotain poikkeuksia lukuunottamatta).

Kohdallasi voi tietysti olla useita syitä;

työtehtävät vanhassa hommassasi on jaettu muualle,
      tehtävät ovat muuttuneet,
      ja yksinkertaisesti, sijaisesi on katsottu hoitaneen tuon postin paremmin kuin sinä konsanaan.

Se, että sinua on pyydetty allekirjoittamaan uusi työsopimus 3 kk ennen, on itseasiassa erittäin kohteliasta; tiedät mitä odottaa, eikä tule yllätyksenä. Voit vielä tehdä tuona aikana ratkaisut uuden työpaikan löytymiselle.

Muutokset eivät aina ole vääryyttä.

• TIAN10

"No ihan alkuun" Ainakin suurempien organisaatioiden vuosikertomuksessa tilapäisesti poissaolevat ilmoitetaan aina(esim. XX äitiyslomalla aika, XX vuorotteluvapaalla aika)
        "Oli väärin ilmoittaa että olen vuorotteluvapaalla sieltä ja sieltä".
        Mielestäni ei mitenkään itsestäänselvyys.
        Työtehtäväni hoiti 4-5 henkilöä vuorotteluni aikana. Paremminko? Totta kai!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7256
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      56
      3549
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      46
      3062
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2236
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16