Kertokaa jos jollakin on kokemusta, että onko Osakaan/Tokioon/Nagoyaan mitään järkeä matkustaa kesällä? Kaikkialla varoitellaan kuumasta ja sateesta, mutta onko jollain omakohtaista kokemusta?
japanin säät?
3
954
Vastaukset
- 120 miljoonaa
japanilaista odottaa jo tuskasttuneina niitä kaatosateita ja helteitä. Tultiin juuri Kiotosta (sää oli kuin Suomen kesässä parhaimmillaan) ja sikäläiset ystävät kertoivat menevänsä kauas maalle vuoristoon jos vain pääsevät edes vähäks aikaa. Katso netistä tilastoja, ellet usko.
- Japaninkävijä
Alkukesä on kostean tympeän sateinen (tsuyu) Hokkaidoota lukuunottamatta. Loppukesä heinäkuun puolivälistä pitkälle syys-, lokakuulle on ahdistavan kuumaa (Tokion keskilämpö heinäkuussa 26C, kun Helsingissä se on noin 17C.). Syksyllä on raivoavat myös pyörremyrskyt ja isoja maanjäristyksiä voi sattua milloin tahansa. Joulu-helmikuussa on öisin melko kylmää ja lämmitys on puutteellista hotelleja lukuunottamatta. Hyviä matkustuskuukausia Tokio-Kioto -alueelle ovat lokakuun lopusta joulukuuhun ja maaliskuusta toukokuuhun.
Viime vuonna olin paikalla (akselilla Tokio-Kioto/Osaka-Hiroshima) elokuussa, kuumaa kosteaa=hikistä joka paikassa. Piipahdin myös Tokion pohjoispuolella Nikko nimisessä paikassa, jossa vuoriston ansiosta kyllä selkeästi viileämpää. Mutta eipä tuo kuumuus itseä nyt niin hirveästi päässyt häiritsemään, riippuu siitä, minkä itse koet mukavaksi tai epämiellyttäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496475Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562757Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239- 841185
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.911174Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2751088- 71985
- 229870