allergiatesteistä

atoopikkotyttö

Kyselisin teiltä, että onko teille tehty siitepölyaikaan allergiatestejä ja ovatko ne antaneet luotettavia tuloksia?

Itsellenio tehtiin juuri prick-testit, joissa ei näkynyt mitään. Tämä oli suuri yllätys, koska aiemmin jo allergioita todettu ja oireita on vieläkin. Voiko tähän vaikuttaa antihistamiinit, joista en voinut pitää taukoa ennen testiä? Myös kortisonivoidetta käytin vielä edellisenä päivänä.

Elikkä paljon viisaammaksi en tuosta testistä tullut. Ihmetyttää että se ylipäänsä tehtiin tähän aikaan vuodesta.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

4

968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • millies

Mulle tehtiin pari vuotta sitten näin keväällä ja ilmeisen luotettava oli. Allergiat senkun lisääntyneet:( Minäkin käytin lääkkeitä silloin,

• urtigaria

Täällä yksi pikku-mummeli vastaa.ETTEIVÄT MINUNKAAN prick-testit tuottaneet,tulosta,vaikka,olin JOKUNEN VUOSI SITTEN,Sairaalassa,Ja ennen sinne menoa olisi pitänyt olla vähint;3vrk,ilman lääkitystä.1.DEN,vrk.jos pystyn olemaan ilman,lääkitystä,niin se on ihmettä se.oli syksy,5vrk:Olin sairaalassa sisällä.Ei onnistunut sielläkään ölö ilman.lääkitystä.Annettiin neuvo:SINUN täytyy olla itsellesi Salapoliisina,ja yrittää.seurata,mitkä asiat,sinulle aiheuttaa.oireita.n.2kk,sitten kävin TK-VERIKOKEISSA,ja tulehdus arvot:Päälle 350!mulla on 2,det lääkkeet,LISÄKSI,NENÄSUMUTINTA,JA ASTMA ja siihen,lääkitys.EN nyt sitten tiedä tulitko tästä vastauksesta,yht,viisaamaksi,?

• testit

ovat lähinnä suunta antavia. Itsekin ihmettelin miksi Pujon kohdalla näyttää nollaa vaikka saan aina oireita heti kun pujo alkaa kukkia! Selvisi että voin hyvinkin olla allerginen pujolle vaikkei se prick-testeissä näkyisikään! Myös numerot jotka näyttävät allergian voimakkuusasteen eivät ole luotettavia. Tuli vähän sellainen olo että mitä hyötyä koko testistä sitten on?? Mutta kai se niinkuin sanottiinkin, joku suunta näyttää.

• Allergikko
        testit kirjoitti:

ovat lähinnä suunta antavia. Itsekin ihmettelin miksi Pujon kohdalla näyttää nollaa vaikka saan aina oireita heti kun pujo alkaa kukkia! Selvisi että voin hyvinkin olla allerginen pujolle vaikkei se prick-testeissä näkyisikään! Myös numerot jotka näyttävät allergian voimakkuusasteen eivät ole luotettavia. Tuli vähän sellainen olo että mitä hyötyä koko testistä sitten on?? Mutta kai se niinkuin sanottiinkin, joku suunta näyttää.

Prick- testit osoitavaat välitöntä allergiaa eli vartissa ilmenevää reaktiota. Siinä mielessä siis joo suuntaa antava testi. (Selkä)lapputesteillä sitten selvitellään viivästyneempää reaktiota.

Prick-testin tulokseen vaikuttaa juuri noi allergialääkkeet eli ne estävät reaktion syntymistä. Kortisonivoiteet käsivarsissa samaten. Joten jos käytetään allergialääkkeitä niin ettei 5 vrk:n lääketauko toteudu, voidaan saada väärä negatiivinen vastaus. Sama juttu (selkä)lappu testin tuloksen luotettavuuteen vaikuttaa allergialääkkeet ja testin aikainen suihkussa käyminen, jos selkä kastuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51