Sormus sormeen

Entinen tyttö

... jos olet naimisissa taikka vasta kihloissa, laita ihmeessä sormus sormeesi. Selittelyä on kyllä kuultu siitä, miten rakkaus ei vaadi esittelyä eikä sormuksia sinetikseen. On vaan meidän ihastujien vähän hankala päätellä sitä varattuna olemista, jos henkilöllä ei ole sormusta, ja käytös on hyvinkin flirttiä.

Ja tämä sama myös puolisollesi.

18

2361

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varattu kiikarissa

Se on vain hidaste.

• naiselle

takuu, että toimii ja vaitiolo on taattu. Nämä naiset ovat itse kostonhaluisia, koska ovat joutuneet petetyiksi ja jätetyiksi. Myöskin ne naiset jotka eivät ole saaneet vapaata miestä itselleen. Sormus naisella ei juuri selvää miestä kiinnosta. Humalaiset miehet voivat kyllä erehtyä rouvaankin. Työpaikoilla sornus ei ole mikään este, puolin ja toisin. Työpaikka "rakkaus" on kaikki esteet ylittävä.

• enkä tiedä tuleeko

Eipä ole kihlasormusta, ja vihkisormuksesta voidaan sitten neuvotella. En pidä sormusten käyttämisestä ja se on sitä paitsi epäkäytännöllistä - työpäivän aikana kiellettyä, työmatkalle turha laittaa (häviää vain pian pukuhuoneen kaapista tms.) ja illalla kotona istuessa vähän yhtä tyhjän kanssa.

Eihän sormuksettomuus ole mikään tae siitä, että olisi "käytettävissäsi". On myös seurustelevia, avopareja, homoja, lesboja, parisuhteita vältteleviä tai muuten vaan tyyppejä jotka eivät voisi syystä tai toisesta koskaan kiinnostua sinusta.

Ei auta muuta kuin ottaa selvää =) Ennemmin motkottaisin tuosta flirtistä käytöksestä, jos se on kovin intensiivistä.

• Flirttailija itsekin

Voi sitä flirttailla on sormus tai ei ja vaikka olisikin varattu, voi flirttailla. Se sitten kuinka vakavasti on liikkeellä ei taas ole yhtään verrannollinen sormusten määrään. Eli jos synkkaa, niin sormus on vain pieni hidaste ja nykyäänhän uusioperheet ovat jo yleisempiä kuin luomuperheet, joten lapsetkin ovat tottuneet uusiin kuvioihin.

• meni luu kurkkuun

Kylläpä sinulla on kevyt asenne avioliittoja/eroja kohtaan! Liitoissa ei ole kyse pelkästä synkkaamisesta vaan myös rakkaudesta (siitä että pitää toisesta vaikka tämä ei olisi kaikin osin täydellinen, hyväksynnästä ja sitoutumisesta olemaan vain tämän ihmisen kanssa, vaikka tällä olisi välillä vähän huonompi hetki) ja vastuusta. Et voi väittää, että lapsille ero olisi vain "uusi kuvio" ja pieni muutos arjessa! Lapset kiintyvät toiseen aikuiseen (oli biologinen isä tai ei) ja ero tuottaa tuskaa ja ikävää, romuttaa luottamusta ihmisiin ja aiheuttaa huolta huomisesta. Se olisi eri asia, jos kaikki pystyisivät suhtautumaan suhteisiin samalla lailla, mutta varmaan ainakin puolet ihmisistä on sellaisia, joille rakkaasta ihmisestä eroaminen tuottaa kovasti tuskaa -siitä huolimatta, vaikka ero olisi yhteinen päätös ja sille olisi järkevät syyt (väkivalta, alkoholismi, uskottomuus yms.).

• cheats!

Eiköhän aloittajan idea ollutkin se, että kaikki ne, jotka eivät halua tuhlata aikaa sormustetettuun ihmiseen, saavat pikku vinkin tuosta renkaasta. Aivan aiheellista.

Toki monet piilottavat sormuksensa pois, eikä sen läsnäolo tietyn tyylisiä estä muutenkaan. Idea olikin, että ne, joilla on arvomaailma vielä olemassa, haluavat kunnioittaa sitoumuksia. Sitä jo yksissään pitää kunnioittaa.

Joka haluaa pettää rengastettunakin, niin katse peiliin ja äkkiä. Sitten vain antamaan sormus kumppanille takaisin, lopettaa kihlaus tai hankkimaan avioero. Ja sitten sinne baanalle, vaikka joka ikinen ilta koko loppuelämän!

• Entinen tyttö

ajattelin. Mitään ei vielä ehtinyt tapahtua. Enkä haluaisikaan ryhtyä selvittelemään edes hänen mielenkiintoaan, kun kerran on naimisissa ja lapsellinen. Se selviää, jos niin on tarkoitus. Kyllä mulla ainakin on sellanen periaate, että viimeseen asti vältetään varattuihin sekaantumista. Puhtaasti itsenikin takia!

• sormukseton3

On myös ihmisiä jotka eivät halua pitää mitään hiluja ranteessaan,kelloakaan en käytä kun se painaa
        ranteessa sormus puristaa ei ole myöskään rannekoruja.tämä on syy ja ollaan silti aviossa.

• sormuksia

Meillä ei ole sormuksia ollenkaan. Ei katsottu tarpeelliseksi, kun menimme neljän vuoden avoliiton jälkeen naimisiin - olimmehan silloinkin varattuja.
      Itse saan ihottumaa kaikenmaailman helyistä.

• jos on asian näin ajatellut

Mitä jos minä vapaana ihmisen ihastun sinuun tai puolisoosi, luullen objektiani myös vapaaksi? Onko se vain minun ongelmani tai minun vastuullani. Säästyisin itse turhilta pakeilta, jos tuon asian näkisi päälle. Ja toisaalta joku säästyisi avionrikkomiselta, jos joku heikkosielu sortuisi vapaan vikittelyyn. Kaipa mun on vain aloite tehtävä, ja varatun vastuulla on mitä siihen sitten vastaa. Itelläni vaan ois sellanen karu periaate, että aloitteita en varattujen suuntaan edes tee.

• sinun kanssasi..
        jos on asian näin ajatellut kirjoitti:

Mitä jos minä vapaana ihmisen ihastun sinuun tai puolisoosi, luullen objektiani myös vapaaksi? Onko se vain minun ongelmani tai minun vastuullani. Säästyisin itse turhilta pakeilta, jos tuon asian näkisi päälle. Ja toisaalta joku säästyisi avionrikkomiselta, jos joku heikkosielu sortuisi vapaan vikittelyyn. Kaipa mun on vain aloite tehtävä, ja varatun vastuulla on mitä siihen sitten vastaa. Itelläni vaan ois sellanen karu periaate, että aloitteita en varattujen suuntaan edes tee.

Sinä siis ajattelet, että vain sormus on sinetti? Sama nyt olisi alkaa vaatia, että heti kun seurustelee, pitäisi mennä kihloihin, että näkisi, että toinen on varattu. Kuule, me voimme sanoa olevamme naimisissa. Jos mielestäsi avopuolisot ovat vapaata riistaa, niin mieli tekisi sanoa että haista kukkanen.

• siisp
        sinun kanssasi.. kirjoitti:

Sinä siis ajattelet, että vain sormus on sinetti? Sama nyt olisi alkaa vaatia, että heti kun seurustelee, pitäisi mennä kihloihin, että näkisi, että toinen on varattu. Kuule, me voimme sanoa olevamme naimisissa. Jos mielestäsi avopuolisot ovat vapaata riistaa, niin mieli tekisi sanoa että haista kukkanen.

Ymmärrän kumpaakin osapuolta. Olisihan sinkun elämä paljon helpompaa, jos kaikki kihlatut/naidut liikkuisivat aina sormus sormessa. Se karsisi vähän sitä joukkoa, josta pitää arvuutella, että kannattaako vaivautua.

Minun työpaikallani sormuksia ei saa pitää, eikä arkena tule koti-työpaikka-ruokakauppa-koti-akselilla sormusta pidettyä. Vapaa-ajalla kaupungille lähtiessä kyllä laitan sormuksen sormeen, koska rakastan miestäni, eikä pokaamisen kohteena oleminen kiinnosta. Mutta kyllä oma käyttäytyminen on avainasia yöelämässä. Asian saa selväksi ilman sormustakin, kun ei suostu silmäpeliin tai avoimeen flirttailuun.

• Ex-tyttö
        sinun kanssasi.. kirjoitti:

Päin vastoin ei, en ajattele että sormus olisi sinetti. Joskus saattaa ihastua ja kiinnostua ihmisestä, jonka varattuvuutta ei tiedä henkilön käytöksestä eikä sormuksesta. Sen takia toivoisi, ettei moni jättäisi sormusta pelailunhalun takia kaappiin. Ymmärrän kyllä, jos ei kykene koruja syystä tai toisesta käyttämään. En ole mikään vaatimaan sormuksen pitoa keltään. Ajattelin vain sanoa sinkun ja ihastuneen, myönnän, näkökulmaa. Sormuksenkanto helpottaisi minunkin periaatteiden noudattamistani, joihin kuuluu se, että varatuista ei haaveilla.

Kysymällä olisin varmaan ihastuksen siviilisäädyn saanut selvitettyä, mutta joskus ihastuneena kommunikointi ei ole aivan viivasuoraa :)

Haistan kukkasen. Haista sinäkin, jos vedit herneen nenääsi pontevista huolistani :)

• hassuglowni
        jos on asian näin ajatellut kirjoitti:

Totta kai se on vain sinun ongelmasi, jos varattuun ihastut. Vai vaaditko, että homojenkin on pidettävä sitä korvarengasta, ettet vahingossakaan ihastuisi homoon. Vai onko se sitten sen homon ongelma? Säästyisit taas turhilta pakeilta jos päällepäin näkisi kuka on homoseksuaali. ilkeät homot ei vaan aina halua näyttää sitä päällepäin.

Myös pettäjät voisivat käyttää jotain tunnusmerkkiä, ettet heihinkään turhaan ihastuisi.

Eikä siinä paljon sormukset auta, jos joku heikkosielu sortuu vapaan vikittelyyn. Joku sormusta käyttämällä aikaansaatu uskollisuus ei ole penninkään arvoista. Kyllä sen uskollisuuden pitää tulla omasta itsestä eikä voi olla vain siksi uskollinen, ettei kukaan satu tyrkyttämään mulle itseään.

• hassuglowni
        hassuglowni kirjoitti:

Totta kai se on vain sinun ongelmasi, jos varattuun ihastut. Vai vaaditko, että homojenkin on pidettävä sitä korvarengasta, ettet vahingossakaan ihastuisi homoon. Vai onko se sitten sen homon ongelma? Säästyisit taas turhilta pakeilta jos päällepäin näkisi kuka on homoseksuaali. ilkeät homot ei vaan aina halua näyttää sitä päällepäin.

Myös pettäjät voisivat käyttää jotain tunnusmerkkiä, ettet heihinkään turhaan ihastuisi.

Eikä siinä paljon sormukset auta, jos joku heikkosielu sortuu vapaan vikittelyyn. Joku sormusta käyttämällä aikaansaatu uskollisuus ei ole penninkään arvoista. Kyllä sen uskollisuuden pitää tulla omasta itsestä eikä voi olla vain siksi uskollinen, ettei kukaan satu tyrkyttämään mulle itseään.

niin ja lisäisin vielä, että jos selviäisi, että ihastuksesi olisi varattu, miksi haluaisit edetä suhteeseen hänen kanssaan? Haluaisitko pettäjän itsellesi? Pääasia että jossain vaiheessa ennen kuin asiat johtavat toisiin, saat selville ihastuksesi siviilisäädyn. Jos hän on varattu, lähde etsimään uutta.

• Ex-tyttö
        hassuglowni kirjoitti:

niin ja lisäisin vielä, että jos selviäisi, että ihastuksesi olisi varattu, miksi haluaisit edetä suhteeseen hänen kanssaan? Haluaisitko pettäjän itsellesi? Pääasia että jossain vaiheessa ennen kuin asiat johtavat toisiin, saat selville ihastuksesi siviilisäädyn. Jos hän on varattu, lähde etsimään uutta.

toistamiseen väärinymmärretyksi. En missään nimessä lähestyisi henkilöä aloitteenteon nimissä, jonka tietäisin varatuksi. Joskus kuitenkin saattaa ihastua tietämättään varattuun ihmiseen.

Me luemme toistemme tekstejä niin kuin haluamme.

Pointti oli sinkun pointti, eli se että on typerää jännittävämmän elämän nimissä jättää sormusta pitämättä. Sellaisiinkin ihmisiin/miehiin olen jokuseen törmännyt.

• orvokki76

heipp..

itse olen kihloissa ja menossa naimisiinkin n. 3 viikon kuluttua. jos tietäisin, että mieheni hilluu ravintolassa ilman sormusta...niin, enpä osaa sanoa, mitä siitä seuraisi....

• Minä en pidä kumpaakaan sormusta, vaikka sellaiset ovat kyllä kaapissa :) tuli hankittua nuoruuden höperyydessä, kun en uskaltanut "vastustaa tapoja". Tänä päivänä en niitä hankkisi vain miellyttääkseni muita. En ole koskaan pitänyt sormuksia, en ennen kihloihin/naimisiinmenoani, enkä sen jälkeen. No, vähän aikaa pidin niitä sormessani kihlajaisten ja häiden jälkeen, että sukulaiset ja ystävät saavat katsella... monelle tuntui olevan kiinnostavin asia koko jutussa nähdä millaiset sormukset minulla on. Sen jälkeen talletin ne kaappiin, ja siellä ne ovat olleet jo 17 vuotta. Sukulaiset ja ystävät ovat jo huomanneet aikapäiviä sitten, etten käytä niitä. Kyselyjä on piisannut kiitettävästi, aivan niin kuin olisin tehnyt kamalan rikoksen. Kerroin syyn: en tykkää sormuksista. Jotkut sitten kauhistelemaan, että vihkisormuksen pitämättömyys tuottaa huonoa onnea avioliittoon, he eivät itse uskaltaisi luopua siitä... naurettavaa taikauskoa. Minulla on takanani pitkä, hyvä avioliitto ilman mokomia tyhjänpäiviäisiä hiluja. Mielestäni avioliitossa olennaista ei ole joku typerä rinkula jossain killumassa, vaan aivan muut asiat..

Se katsooko joku "sillä silmällä" meitä sormuksettomia, ei ole minun ongelmani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4943
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      669
      4155
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2301
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1868
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1451
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      88
      1146
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94