Onko jokin konsti millä voisin testata sytytyspuolan ja virranjakajan toimivuuden?
sytytyspuola ja virranjakaja
6
6530
Vastaukset
- Janne69
Homma helpottuu huomattavasti, jos osat ovat kiinni moottorissa. Puolan johto irti virranjakajan keskeltä ja laittaen johdon pää n. 1 cm päähän jostain moottorin metalliosasta. Apumies starttaamaan. Jos ei kipinöi, vika saattaa olla puolassa, sytkäboksissa, virranjakajan anturissa, katkojan kärjissä tai sitten sytytysvehkeet eivät saa virtaa. Esim. viallinen virtalukon pohja tai hapettunut liitin katkaisee tehokkaasti virran tulon.
Jos kipinöi, ovat puola sekä virranjakajan matalajännitepuoli kunnossa. Johto takaisin puolan keskelle, tulpanjohdot irti, tulpat johtojen päihin ja moottorin metalliosaa vasten. Apumies starttaa. Jos kipinöi, niin jakajan korkeajännitepuoli on kunnossa.- 2??
Mikä vittu on virranjakajan matalajännitepuoli, kun virranjakaja saa puolalta
yli 10000V:n jännitteen...???
Puolassa toki on ensiö- ja toisiopiiri... - Janne69
2?? kirjoitti:
Mikä vittu on virranjakajan matalajännitepuoli, kun virranjakaja saa puolalta
yli 10000V:n jännitteen...???
Puolassa toki on ensiö- ja toisiopiiri...Katkojan kärjillä varustetuissa vehkeissä sieltä löytyy - yllätys, yllätys - katkojan kärjet, jotka kytkevät maahan puolan ensiökäämin toista päätä.
Kärjettömällä sytytyksellä varustettujen jakajassa on anturi, joka kertoilee sytytysboksille, milloin sopii kipinätä tarjoilla.
- Mizu B Hi
Laita yksi tulpanjohdoista ja tulpista kiinni suoraan puolaan. Tarkista tuleeko vahva kipinä startatessa.
Virranjakajan voi mitata. Kokeile testerillä onko sisäpuolen napojen välillä mitään yhteyttä. Mittarilla selviää onko yhteyttä ja jos on niin osta uusi. Kokeile myös märkänä. Hiushalkeamat saattavat johtaa sähköä kun ne kastuvat.
Sisäpuolen sähköpintojen pitää olla tasaisia ja puhtaita. Voit hioa niitä varovasti hiekkapaperilla ja poistaa hapettumat. Samoin pyörijän pinnat voi hioa. Muista pestä kaikki lika pois ennen kuin asetat sen takaisin paikoilleen.
Osat eivät kuitenkaan maksa yleensä paljoa joten paras vaihtoehto on kuitenkin uusia kaikki kun kulumisen jälkiä alkaa näkyä. - Sam
Ota Plussa ja miinusjohdot pois puolasta. Mittaa niitten yli. Vastus on 1,2 - 2,5 ohm jos esivastus on käytöss ja noin 2,9 - 4 ohm jos ei tarvita esivasusta.
Kun auton avain on "päällä" asennossa(ei startti) niin sulla pitäisi olla 7-9V Puolan Plus ja miinuksen välillä. Kun On startti asennossa pitäisi olla 11-13V.
Jos on tai "KW" Bosch puolan pohjassa se vatii esivastuun! Ilman sitä puola ylikuumentuu ja voi jo palaa siitä että virta on päällää.
Virranjakajan voit hyvin testata stroboskoopilla. Laita tulpan-kaapelit yks kerrallaan kiinni stroboon ja katso että lampuu vilkuu tasaista.
Yleensä ei kannata säästä virran jakajan kansi vaan osta uusi! Ne jouset ja metalliåalat jotka ovat jakajan pohjassa kannatta tarkistaa. Jos ne oo viallisia sytysennakkoa ei toimi kun annant kierroksia... - Anonyymi
Kiitos Asiallisesta Vastauksesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224914- 203985
- 272331
- 342134
- 371938
- 151828
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191185Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101124