Hei
Kuulin illansuussa mansikkamaalla kaameeta kiljumista. Sitä kuului ympäri mansikkamaata. Kun lähemmin tarkastelin, niin siellä kieri sammakoita selällään ja kiljuivat suu ammollaan. Miksi ihmeessä ne tekevät noin?
SAMMAKON KILJUNTA
9
3626
Vastaukset
- oletpas
tarinan keksinyt...heh-heh, hauskaa.
- poika sammakoita
luokseen jos oli valmiiksi siinä asennossa.
No voi pyhä sylvi. Enpä ole ennen kuullut,mutta sen olen kuullut,että sammakko KILJUU. Jos ottaa sammakon käteen ,niin se voi laittaa "tassut" naamalleen ja alkaa huutaa ja kirkua ihan kamalasti,eli se huutaa henkensä hädässä. Eikä se usko,vaikka sille sanoo, etten tee pahaa,pelastan vaan viikatteen tieltä.
- ojassa
Oli varhaissyksy. Kuljin maantietä kävellen. Kuulin tienvieren ojasta kovaa kimakkaa kiljuntaa. Oja oli matala,hiekkapohjainen, ja vesi kirkasta, virtaavaa. Näin yksinäisen sammakon vedessä liikehtimässä ihan oikein päin. Välillä se kiljui kuin kissanpoikanen mutta noin nelinkertaisella volyymilla.
- masukki
Mistähän tuommoinen mahtaa johtua? Onko sairas vai saanut myrkkyä tms.
- SammakkoKiljuu
Itselläni on havainto sammakon kiljumisesta. Oli alkutalvi kauan aikaa sitten , olin hiihtämässä metsässä ja kuulin kiljuntaa, menin katsomaan ja hangen päällä oli kiljuva sammakko. Otin sammakon käteen ja lämmitin sitä, ei huutanut enää, vein sen läheiseen ojaan. On muistiinpanot tapauksesta, mutta en nyt jaksa kaivaa niitä esille, jotta ajan saisi tietoon. Kauaksi kuului kiljunta ja aivan uskomaton tapaus, mutta totta kuitenkin.
- exkanafarmari
Olen kerran kuullut sammakon kiljuvan. Menin katomaan, mistä ääni lähti ja mitä viisi kanaa nokki innolla, sammakkoahan ne söivät
- 777633343
Kyllä se tosiaan kiljuu. Oma havainto on noin kymmenen vuoden takaa. Minulla on semmoinen autotallintapainen hirsilato valupohjalla. Olin puuhastelemassa siellä tallissa ja sammakka loikki sisään. Tökin tulokkaan pois harjalla ja hän takaisin, no sitä tehtiin kolme-neljä kertaa ja sillä viimeisellä harjaamisella aloitti sammakka melkoisen kiljumisen. Eipä siinä muuta kuin harja nurkkaan, lakki päästä ja sammakka sisään autotalliin. Kieltämiseni taustalla oli se epäilys, että autotallini on huonompi paikka elon kannalta kuin piha. Yllättävän metakan se elukka päästi. Sellaista kiljumisen tapaista.
- Anonyymi
ENSIMMÄISEN KERRAN KUULIN SAMMAKON KILJUVAN TÄNÄÄN KUN KAVERIN KANSSA POISTIMME KANTOA JA SIIRSIN SAMMAKON SIVUUN NIIN ALKOI YLLÄTTÄVÄN KOVA KILJUMINEN,EI USKOISI NIIN PIENESTÄ ELÄJÄSTÄ LÄHTEVÄN NIIN KOVA ÄÄNI.MITÄHÄN SE KOITTI SANOA MEILLE.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748