Onko kellään kokemusta ohjaustehostimen hihnan vaihtamisesta -98 (178000km) Avensikseen? Vaikea? Samalla vaihtaisin myös laturin hihnan. Pitävät ihmeellistä kitinää vaikka ovat lämpimiä. Suihkaus vaseliinia auttaa jonkin aikaa. Ratti kääntäessä kitinä/helinä tehostuu. Liekkö auttaa hihnojen vaihto? Kokemuksia???
Hihnat
12
1590
Vastaukset
- - MOK -
... se hihnojen vaihtaminen ei ainakaan kovin helposti onnistu.
Muistaakseni ohjaustehostimen hihnan kiristäminen (ja tietysti irroittaminen) tehdään auton alapuolelta - eli auto pitää saada sen verran korkealle, että sovit reilusti moottorin takaa alapuolelta pultteja aukomaan. - ääntä
rattia kääntäessä tulee? Onko lämpimällä taikka kylmällä ilmalla eroja?
- eroa
kylmällä/lämpimällä ilmalla.
Eli kun rattia kääntää niin usein kuuluu sellaista helinää/vikinää ohjaustehostimen suunnalta/hihnoista.
Onkohan nuissa ollut jotain tyyppivikoja esim. ohjaustehostimen laakereissa tai jossain?
- vaseliinia!
Olen vaihtanut, ei ollut kummoinen homma. Laitoitko tosiaan vaseliiniä hihnaan ? Käy tarvikeliikkeessä, siellä myydään kitinänpoistoa suhupullossa. Ja noilla kilometreillä/vuosilla voi kyllä hihnatkin jo vaihtaa, kitisi tai ei!
- Anonyymi
Minulla on 2000 Corolla, ajettu reilut 260 000 km. Ei mitään havaintoa ohjaustehostimen hihnasta, koskahan olisi syytä vaihtaa?
- apukuskin puoleinen
etupyörä ja suoajamuovi jos tarvii. sieltä välistä käy helpoiten vaikka ahdasta onkin. ruiskauta crc tä kiristimen jenkoihin. ääni tulee vanhuuttaan kun hihnan väliin menee kiven/hiekan muruja ja uppoavat sinne (hihna käteen niin huomaat kiiltäviä kohtia sisäpinnassa)
- Anonyymi
Mistä 3PK763 valmistajan GATES, Motonetin ja Bilteman hihnat kehnoja. Paljonko maksaa marmoritiskillä.
- Anonyymi
Eikö taloutesi kestä normihintaista hihnaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö taloutesi kestä normihintaista hihnaa?
EN OLE HULLU KUIN SINÄ!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EN OLE HULLU KUIN SINÄ!
Etkö osaa kysyä hintaa itse. Tuskin moni on vaihtanut hihnan itse, joten tuskin täältä saat tietoa hihnan hinnastakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö osaa kysyä hintaa itse. Tuskin moni on vaihtanut hihnan itse, joten tuskin täältä saat tietoa hihnan hinnastakaan.
Kun hommaa hybridin niin ei tarvitse vaihdella hihnoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun hommaa hybridin niin ei tarvitse vaihdella hihnoja.
VIISAS MIES JOS OISIN DIRIDIDDIRIDDIDDIRIDII!!TÖÖT TÖÖT!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010