ympäriajettu japanilainen

kontra ranskalainen nosturilla

Mökkitiellä lähti nätiltä tytöltä japanilainen tuore farmariauto lapasesta ja se päätyi katolleen metsähallituksen puolelle. Yksikään airbag ei lauennut, kun tälli tuli katon puolelta eikä edestä tai sivulta. Kuin ihmeen kaupalla kuljettajalle tai hänen koiralleen ei käynyt kuinkaan. Auto oli heittelehtinyt puolelta toiselle kahdesti joten se lie hiljentänyt vauhtia.

No siinä sitten tarkastelimme auton pohjaa toisen paikalle sattuneen miehen kanssa. Hän huomautti että eipä ole tosiaan pohjaan massaa laitettu johon lohkaisin että nythän se kannattaisi tehdä kun auto on valmiiksi tuossa asennossa... Ei tyttö suuttunut, oli pelinaisia.

Ihmettelen minä vaan suuresti miltä pohja näytti. Sitä massaa ei siis tosiaankaan ollut. Ei tosin ollut vielä ruostettakaan, mutta kun noita hiekkateitä ajelee, ei mene montaakaan vuotta...

Ostin vuosi sitten 2003-mallisen Turkissa kasatun ranskalaisen, ja käytin oston aikoihin sen nosturilla. Voi pojat; pohja on tehtaan jäljiltä yllättäen niin hyvässä massassa, että lisäsuojauksen tarvetta ei ollut. Puheet rapaista ranskalaisista ovat täysin katteettomia; ovat varmasti niitä olleet ennen mutta eivät enää 2000-luvulla.

Kannattaisi ottaa huomioon, kun autonvaihtoa miettii ???

8

2089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka.

      1. Eihän se (etu)airbagin laukeaminen mitään hyödytäkään jos auto ei saa voimakasta pituussuuntaista kiihtyvyyttä (negatiivista sellaista).

      2. Uusi japsiauto kannattaa ruostesuojauttaa pian ostamisen jälkeen.

      3. Ranskalaiset vastustaa nykyään ruostetta tosi hyvin.

    • ferkka

      parhaammat rapiat ranskalaaset krilliltä

    • eivät ruostu

      Kahtakymmentä vuotta nuoremmissa ranskalaisissa ei ole ruostetta. Esimerkiksi 80-luvun lopun Peugeot 205 on yhä yleinen malli, eikä niissä ruostetta näy, ellei autoa ole kolhittu.

      • Kyllä..

        Ruostuvat ellei niitä suojata hyvissä ajoin.


    • kontra ranskalainen nosturilla

      Näin tuossa juuri korjaamon pihalla peräänajetun samanlaisen 2003 Megane Breakin, kuin mikä itselläni on. Autoa oli jonkin verran purettu, ja ruostetta ei ollut kerrassaan missään.

      Vastaan tulee päivittäin ruosteisia kinnereitä. Loppuunajettuja 80-luvun Mersuja. Uudehkojakin japanilaisia ja Transportereita.

      Mikä on auton suurin ja vaikeimmin vaihdettava osa?

      Kori.

      • mitä hyödyttää

        jos auto on ruosteeton, jos se seisoo jatkuvasti korjaamolla. Kalliiksi tulee sekin.


      • kontra ranskalainen
        mitä hyödyttää kirjoitti:

        jos auto on ruosteeton, jos se seisoo jatkuvasti korjaamolla. Kalliiksi tulee sekin.

        Miksi seisoisi? Olen ajanut yli puoli miljoonaa kilometriä eri merkkisillä autoilla, ja ei ole Renaultissa ollut sen enempää vikaa kuin Volkswagenissa, Fordissa tai Opelissa. Itse asiassa vähemmän... Sekä Volkkarista että Opelista meni kansipahvit pienillä kilometreillä, Volkkarissa oli öljyvuoto joka sulatti laturin sähköjohdon kuoren aiheuttaen oikosulun vaaran, Volkkarista meni vetoakselin nivel, meni bensapumppu, jne... Useita ajovaloumpioita halkesi itsestään jne.

        Nyt alla on -03 Megane Break, ja muuta ei ole tarvinnut omistusaikanani tehdä kuin vaihtaa kaksi polttimoa ja iskunvaimentajat. Erittäin miellyttäviä kilometrejä vähin kustannuksin.


      • Joonas S52
        kontra ranskalainen kirjoitti:

        Miksi seisoisi? Olen ajanut yli puoli miljoonaa kilometriä eri merkkisillä autoilla, ja ei ole Renaultissa ollut sen enempää vikaa kuin Volkswagenissa, Fordissa tai Opelissa. Itse asiassa vähemmän... Sekä Volkkarista että Opelista meni kansipahvit pienillä kilometreillä, Volkkarissa oli öljyvuoto joka sulatti laturin sähköjohdon kuoren aiheuttaen oikosulun vaaran, Volkkarista meni vetoakselin nivel, meni bensapumppu, jne... Useita ajovaloumpioita halkesi itsestään jne.

        Nyt alla on -03 Megane Break, ja muuta ei ole tarvinnut omistusaikanani tehdä kuin vaihtaa kaksi polttimoa ja iskunvaimentajat. Erittäin miellyttäviä kilometrejä vähin kustannuksin.

        Automerkkien väliset erot ovat hyvin pienet varsinkin vikojen määrässä. Mielestäni japanilaisissa on sen sijaan paljon isoja toimenpiteitä vaativia remontteja. Euroissa lähinnä näpertelyä... voi olla mielikuvitusta mutta merkillä ei ole käytännössä mitään väliä vikojen määrässä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe