Hei kaikki kuppaajat.
Tilasin pari viikkoa sitten kupit ja aloitin kuppauksen ohjeiden mukaisesti. Saan todella helposti mustelmia ja parin päivän jälkeen jalkani olivat ihan sini-punaiset, täynnä verenpurkautumia. Lisäksi kuppaus sattui eka kerrat tosi paljon, tosin kipu hellitti jo kolmannella kerralla. Käytin aluksi tosi rasvaista marketin perusrasvaa kuppailuun, nyt vaihdoin ihan puhtaseen vaseliiniin ja mustelmia ei enää tule ollenkaan. Mutta jos käytätte vaseliinia niin putsatkaa kupit paperilla ennen pesua, vaseliini tukkii nimittäin viemärin ;) (kokemuksella..)
Lisäksi jotkut ovat kyselleet tekniikasta niin tosiaan minun ohjekirjassa näytetään että aina pitäisi kupata alhaalta ylös, paitsi reiden ulkosivua voi kupata myös ylhäältä alas. Ja älkää kupatko reiden sisäpintoja, minun ohjekirjassa sanotaan että voi olla HYVIN vaarallista laskimoiden vuoksi!
Itsellä on ollut vaikutusta kuppaamisella, vaikka vielä on hommaa päästä kaikesta eroon. Tsemppiä kaikille!
Pari vinkkiä
8
2206
Vastaukset
- strawberries
kiitoksia vinkeistä! Olen kuitenkin utelias kuulemaan tarkennusta noihin sisäreisien kuppauskieltoihin. Joka puolella sanotaan vaan että ei saa kupata, ja voi olla vaarallista laskimoiden vuoksi, mutta perustellaanko siellä että miksi ja kuinka vaarallista? Jos asteikkona on: kuolema - sydänkohtaus - katkenneet verisuonet jotka ei palaudu - kuolio - rytmihäiriöt - mustelmat - niin millä tasolla se on vaarallista? Mitkä ovat seuraamukset?
Itselleni ei ole tullut ainakaan edes mustelmia, olen TOSITOSI varovasti kupannut, juuri sen verran että iho vähän nousee imun mukana, mutta missään nimessä ei satu. sisäreidet on niin kamalan näköiset, etten voi olla kuppaamatta..- mina viela
Ma en ole varma mita riskeja sisareisien kuppauksesta syntyy. mutta itse olen paatellyt asian nain: (laaketieteen ammattilaiset, vaviskaa :)
Valtimo- laskimosuonissa on kovempi paine, niitten suonien kautta veri kulkee sydammeen ja sielta pois, siksi ne ovat elintarkeita pitaa kunnossa.
Kuppaaminen voi vahingoittaa laskimosuonia, joilloin seuraukset voivat olla samaa luokkaa kuin verisuonitaudeissa, eli suonen pinnat kovettuvat (tai haurastuvat), ikaankuin "kalkkeutuvat" eika suonet enaa liikuta yhta tehokkaasti verta, eli niiden toimintakyky huononee. Tama tietaakseni voi lisata veritulpan riskia ja veritulppa ei ole hyva juttu.
Luulen etta mitaan valitonta vaaraa kuppaaminen ei aiheuta, pikemminkin saannolinen sisareisien kuppaus voi tulevaisuudessa aiheuttaa ongelmia verenkierrossa, mutta KORJATKAA VIISAAT JOS OLEN VAARASSA (vaarassa ilman aan pisteita)
Olen muutenkin miettinyt etta jos paivat pitkat kuppailee reisia ulottuuko vaikutus vaan niille alueille mita kuppaa vai kiihtyyko koko reisien aineenvaihdunta. Onhan meinaan aika tyhman nakoista jos minakin onnistun muualta havittaan sellut mutta sisareidet jaa ihan rusinaksi.
Mieleni tekisi kupata koko reisia, jos joku on viisaampi ja osaa kertoa riskeista enemman niin pliis! - timbuktuliisa
mina viela kirjoitti:
Ma en ole varma mita riskeja sisareisien kuppauksesta syntyy. mutta itse olen paatellyt asian nain: (laaketieteen ammattilaiset, vaviskaa :)
Valtimo- laskimosuonissa on kovempi paine, niitten suonien kautta veri kulkee sydammeen ja sielta pois, siksi ne ovat elintarkeita pitaa kunnossa.
Kuppaaminen voi vahingoittaa laskimosuonia, joilloin seuraukset voivat olla samaa luokkaa kuin verisuonitaudeissa, eli suonen pinnat kovettuvat (tai haurastuvat), ikaankuin "kalkkeutuvat" eika suonet enaa liikuta yhta tehokkaasti verta, eli niiden toimintakyky huononee. Tama tietaakseni voi lisata veritulpan riskia ja veritulppa ei ole hyva juttu.
Luulen etta mitaan valitonta vaaraa kuppaaminen ei aiheuta, pikemminkin saannolinen sisareisien kuppaus voi tulevaisuudessa aiheuttaa ongelmia verenkierrossa, mutta KORJATKAA VIISAAT JOS OLEN VAARASSA (vaarassa ilman aan pisteita)
Olen muutenkin miettinyt etta jos paivat pitkat kuppailee reisia ulottuuko vaikutus vaan niille alueille mita kuppaa vai kiihtyyko koko reisien aineenvaihdunta. Onhan meinaan aika tyhman nakoista jos minakin onnistun muualta havittaan sellut mutta sisareidet jaa ihan rusinaksi.
Mieleni tekisi kupata koko reisia, jos joku on viisaampi ja osaa kertoa riskeista enemman niin pliis!kertokaapa mistä näitä kuppaus-kuppeja saa, sekä jonkin moista ohjeistusta niiden käyttöön...
kiitoksia! - sivustaseuraaja
timbuktuliisa kirjoitti:
kertokaapa mistä näitä kuppaus-kuppeja saa, sekä jonkin moista ohjeistusta niiden käyttöön...
kiitoksia!itse aion kanssa ostaa kupit kunhan rahatilanne on parempi, eli kohta :D
niitä saa esim. hyvinvoinnin tavaratalon nettisivuilta tilattua. keep-fit jar-kupit ovat nimeltään, hintaa vajaa 40e toimituskulut. siinä tulee ohjeet mukana. toimitus pari päivää. tällähetkellä siellä on loppuneet kupit, mutta huomenna tulee lisää ja siellä on jo kolme varausta... - strawberries
timbuktuliisa kirjoitti:
kertokaapa mistä näitä kuppaus-kuppeja saa, sekä jonkin moista ohjeistusta niiden käyttöön...
kiitoksia!mistä saa tilattua on http://www.nhs.fi/, tilasin omani tuolta.
ja loistavia kuppausneuvoja löydät kun vaan jaksat lukea paljon taaksepäin näitä keskustelusivuja, taitaa olla tällä hetkellä kolme sivua pelkkiä aihelistoja. Kuppausklubi tms aiheena, löytyy hurja määrä viestejä ja vinkkejä! - sivustaseuraaja
strawberries kirjoitti:
mistä saa tilattua on http://www.nhs.fi/, tilasin omani tuolta.
ja loistavia kuppausneuvoja löydät kun vaan jaksat lukea paljon taaksepäin näitä keskustelusivuja, taitaa olla tällä hetkellä kolme sivua pelkkiä aihelistoja. Kuppausklubi tms aiheena, löytyy hurja määrä viestejä ja vinkkejä!mitenkäs tuossa nhs:llä on tuo maksuhomma? postiennakko vai lasku? ja kauan toimituksessa menee?? =)
- siili80
Uskoisin, että kuppaaminen on sisäreisissä kielletty nimenomaa laskimoläppien vuoksi.
Laskimoissa verta ei juurikaan kuljeta enää sydämen aiheuttama verenpaine (kuten valtimoissa) vaan veren virtaus perustuu viereisten lihasten supistumiseen ja läppien toimintaan (jonkin verran kai sydämen "imuvoimaankin"). Jaloista veri joutuu kulkemaan painovoiman vastaisesti sydäntä kohti, ja läpät estävät lihasten eteenpäin pumppaaman veren valumista takaisinpäin.Eli niillä on aika tärkeä rooli.
Jos läppien toiminta häiriytyy tai ne vaurioituvat, veri ei pääse enää tehokkaasti kohti sydäntä (siis esim. jaloista) vaan jää seisomaan laskimoihin ja tuloksena voi olla sitten kaikenlaista vaivaa suonikohjuista lähtien.
Eli uskoisin kyllä itse suosituksia olla kuppaamatta sisäreisistä. Vauriot läpissä tuskin tulee yhdestä kerrasta...mutta en lähtisi kyllä kokeilemaan pitkäaikaisen kuppauksen vaikutuksia. Pienempi haitta sitten loppupeleissä on selluliitti, jos miettii oman terveyden kannalta.
En ole lääkäri enkä alan ihminen, joten voin olla väärässäkin.
Aikanaan oli kuitenkin lähellä, ettei tullut lääkäriä ja sieltä tuo yllä oleva tietous(?) juontaa juurensa =) - strawberries
sivustaseuraaja kirjoitti:
mitenkäs tuossa nhs:llä on tuo maksuhomma? postiennakko vai lasku? ja kauan toimituksessa menee?? =)
maksoin ainakin omani, yhteissumma postikuluineen taisi olla 49e. ja toimituksessa meni muistaakseni kokonaiset kaksi päivää.. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748