kansalaisaktivismia sipoossa?

itäsalmelainen

Olisiko kellään sipoolaisella ideaa laajemmasta vastarinnasta Helsinkiä kohtaan?

Kun hallitus ei noudata lakia niin ei kai meidän sipoolaistenkaan enää tarvitse?

Itse ajattelin ainakin varmistaa, että verotuloni eivät mene Helsinkiin, ikinä.

6

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wertyfg

Nukupa poika ensin yön yli ja nyt lopetat sen turhan uhoamisen!

• itäsalmelainen

Odottelen vastauksia lähinnä muilta sipoolaisilta, toki muiltakin jos on kokemusta kansalaisaktivismista. Kommenttini verotuksesta aion toteuttaa, jos pakkoliitos ei kaadu hallinto-oikeudessa.

• poikottiin

Nyt kaikki boikotoimaan stadia. Ei ostosmatkoja Hesaan. Huvipuistoja on myös muualla Suomessa. Laivojakin kulkee muualta. Ahneiden Helsingin kaupungin virkamiesten lobbaus on mennyt perille eräille ministereille. Olen samaa mieltä Hjallis Harkimon kanssa ettei Vanhanenkaan tiedä mitä tekee ja sanoo. Valtioneuvoston päätös pakkoliitoksesta saa muualla suomessa karvat pystyyn. Onko esimakua tulevaan. Tässä toimitaan vahvemman oikeudella kunnioittamatta itsenäisen kunnan oikeutta hoitaa omia asioitaan.

• Kommenttimies.

Sipoolaiset voivat vaikka lakata käymästä Helsingissä töissä, ostoksilla tai kulttuuripalveluita nauttimasta. Jos hallituksen päätös ei miellytä niin itäsalmelaiset ja muut Helsingin ikeen alla jäävät muuttakaa toki muutama kilometri idemmäksi jolloin elämänne jatkuu oleellisesti ennallaan samoilla palveluilla ja mukavuuksilla.

• itäsalmelainen

Hesan kaupoissa tähän asti. Kaupungin kaupat tunkevat mainoksia postilaatikkoon niin, ettei meinaa kiinni mennä.

Myönnettäköön, että olen tehnyt niin hirveän suuren synnin, että puoli vuotta sitten aloitin työn Helsingissä, kun ennen kävin Espoossa töissä. Mutta kiitos ehdotuksestasi, harkitsen työpaikan vaihtoa nyt vakavasti... Vaikka olenkin korkeasti koulutettu ja alalla, jolla on suuri työvoimapula. Mutta ehkä Helsinki ei nyt sitten tarvitse meitä sipoolaisia työntekijöitä, vaikka omia ei hommiin löydykään. Sitä saa mitä tilaa.

Kohta pääsette meidänkin taloa ostamaan, tosin paljon isommalla rahalla kuin mitä itse siitä maksoin.

• Kommenttimies.
        itäsalmelainen kirjoitti:

Hesan kaupoissa tähän asti. Kaupungin kaupat tunkevat mainoksia postilaatikkoon niin, ettei meinaa kiinni mennä.

Myönnettäköön, että olen tehnyt niin hirveän suuren synnin, että puoli vuotta sitten aloitin työn Helsingissä, kun ennen kävin Espoossa töissä. Mutta kiitos ehdotuksestasi, harkitsen työpaikan vaihtoa nyt vakavasti... Vaikka olenkin korkeasti koulutettu ja alalla, jolla on suuri työvoimapula. Mutta ehkä Helsinki ei nyt sitten tarvitse meitä sipoolaisia työntekijöitä, vaikka omia ei hommiin löydykään. Sitä saa mitä tilaa.

Kohta pääsette meidänkin taloa ostamaan, tosin paljon isommalla rahalla kuin mitä itse siitä maksoin.

Tuskin ne asuntojen hinnat siitä hirveästi nousee kun on tiedossa ne uudet lähiöt lähivuosina. Kannattaa myydä ajoissa ettei tule tappiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      106
      6852
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4361
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      47
      3678
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3482
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3398
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      184
      3373
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2889
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2594
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      43
      2431
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13