Huomasin tuossa aamulla että kukkapenkin hienosti kukkivat kesäpikkusydämet näyttivät erilaisilta kuin vielä muutama päivä sitten. Kukkien varret TÄYNNÄ pieniä vihreitä otukisa, varmaan kirvoja. Onko kenelläkään antaa ohjeita niiden hävittämiseen?
Suuret kiitokset jo etukäteen!
Kirvoja(?) kesäpikkusydämessä
4
786
Vastaukset
- ...suihkuta....
itse olen kyllä tehnyt niinettä olen vaahdottanut mäntysuovan niinettä siitä tulee tiivis vaahto, olen peittänyt kirvaiset alueet(koko kasvin) vaahdon alle ja ovatpahan elukat hävinneet.
- ötökäntappokone
Mikä on mäntynestesaippuan ja veden sekoitussuhde kirvojen tappoon??? Upotanko koko kasvin veteen, kuinka pitkäksi aikaa???
- ellit
ötökäntappokone kirjoitti:
Mikä on mäntynestesaippuan ja veden sekoitussuhde kirvojen tappoon??? Upotanko koko kasvin veteen, kuinka pitkäksi aikaa???
No ei sitä kukkaa nyt tarvi veteen upottaa,vaan suihkuttaa silloin kun niitä ötököitä näkyy ;)
Mäntysuopaliuos
2 dl nestemäistä mäntysuopaa
10 l vettä
Käyttö: Ainekset sekoitetaan keskenään. Käytetään laimentamattomana ruiskutteena kirvoja vastaan.
- milloin onnistun
Puhtautta kirvat vihaa.Teeliuos: rapanperinlehtien silppua noin 7-lehteä kaada n.2l kiehuvaavettä päälle annajäähtyä ja siilaa lehdet pois. Lisää mäntysuopaa (neste) maun mukaan 1-2dl ja laimenna vedellä, kaada kastelukannuun ja kastele kirvakasvitpois. Laimennus suhteen voit itse määrittää. Useita uusintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323928
- 453310
- 402909
- 172696
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392000