Stihl 10 AV ei käynnisty

Make

Moottorisahani Stihl 10 AV ei edes lupaa. Nyt meni jo sormi suuhun!

Kipinä tulee. Tulppa on märkänä, vaikka esimerkiksi kaikki säätösuuttimet ruuvaa kiinni. Mistähän ihmeestä se silloin saa bensaa tulpan kasteluun?

Kaasuttimeen vaihdettu tiivisteet ja kalvot. Neulaventtiili säädetty ja sulkeutuukin (ainakaan puhallustestissä ei vuotanut).

Kärjet ovat olleet irroitettuna puhdistuksen ajaksi. Säädetty kärkiväli. Onko sytytyksen ajoitukselle erillistä säätöä, eli onko se voinut muuttua?

Joka yrityksen jälkeen tulppa siis on märkä, mutta voihan se johtua siitä, ettei seos vain syty. Kipinä on kyllä hyvä, mutta onko se kohdallaan. Voiko sen ajoitus edes muuttua?

Olisin kovasti kiitollinen vinkeistä.

Terv. Make

22

6207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kampikammio

      Olethan kuivannut koneen kampikammion käynnistys yritysten välillä ?

      • Bensaa saa

        Mutta kuinka tuoretta ?


      • puristaako?
        Bensaa saa kirjoitti:

        Mutta kuinka tuoretta ?

        Muuallakin kuin kengässä eli ettei vaan ole kiinnileikannut ?


      • tuli mieleen
        Bensaa saa kirjoitti:

        Mutta kuinka tuoretta ?

        Vaihtoehdot on vähis.. vanha bensa ei syty


      • Minävaan..
        tuli mieleen kirjoitti:

        Vaihtoehdot on vähis.. vanha bensa ei syty

        tulpanjohto tässä mallissa jäähdytysrivoituksen ja kotelon välissä? Mulla oli 011AV:ssä kumi sulanut
        ja iski kipinää runkoon.


      • Make

        Joo. On kuivailtu kampikammiota ja bensa on tuoretta.

        Kipinä tulee kyllä tulpalle saakka, ettei se johtokaan rikki taida olla.
        Mitenkäs se sytytysennakko. Onko se kiinteää mallia?

        Kun ei se kertaakaan ole luvannut, niin pitäisikö ryhtyä epäilemään männänrenkaiden kuntoa?


      • puristuksista
        Make kirjoitti:

        Joo. On kuivailtu kampikammiota ja bensa on tuoretta.

        Kipinä tulee kyllä tulpalle saakka, ettei se johtokaan rikki taida olla.
        Mitenkäs se sytytysennakko. Onko se kiinteää mallia?

        Kun ei se kertaakaan ole luvannut, niin pitäisikö ryhtyä epäilemään männänrenkaiden kuntoa?

        onko vai ei Jos puristuksia on niin turhaa epäilet


      • se kone
        puristuksista kirjoitti:

        onko vai ei Jos puristuksia on niin turhaa epäilet

        tarvii käydäkseen myös ilmaa..

        juu se sytytyksen ajoitus on tietenkin tärkeää.
        en ymmärrä näistä nykyaikaisista kärjettömistä mitään, mutta onko siitä ollut jotain virtalaitteita irrallaan, että ennakko olisi voinut muuttua???


      • tai sitten
        Make kirjoitti:

        Joo. On kuivailtu kampikammiota ja bensa on tuoretta.

        Kipinä tulee kyllä tulpalle saakka, ettei se johtokaan rikki taida olla.
        Mitenkäs se sytytysennakko. Onko se kiinteää mallia?

        Kun ei se kertaakaan ole luvannut, niin pitäisikö ryhtyä epäilemään männänrenkaiden kuntoa?

        pakoputki tukossa. ota putki irti ja kokeiles sitten.
        tai sitten stefa vuotaa . käyttää kytkimen tai magneeton irti niin näkee jos ovat stefat vuotaneet bentsiiniä.:D
        viimeinen konsti on purkaa saha nippeileiksi ja kasata saha uudestaan uusilla stefoilla ja tiivisteillä.


      • onhan
        tai sitten kirjoitti:

        pakoputki tukossa. ota putki irti ja kokeiles sitten.
        tai sitten stefa vuotaa . käyttää kytkimen tai magneeton irti niin näkee jos ovat stefat vuotaneet bentsiiniä.:D
        viimeinen konsti on purkaa saha nippeileiksi ja kasata saha uudestaan uusilla stefoilla ja tiivisteillä.

        kaasari kunnolla kiinni ja tiiviste kunnollinen kaasarin ja sylinterin välissä.kerran oli korjattavan samanlainen saha ja siinä oli kaasari irti ja tiiviste huono. :D


    • unohtaa

      vaihtaa sen tulpan?

    • Make

      Kiitän asiallisista vastauksista. Niistä on hyötyä myös tulevaisuudessa.

      Irroittaessani sylinterin totuus kävi ilmi. Männän rengas poikki ja jumissa. Männässä hioutumia joka puolella.
      Sain k.o sahan kaverilta veloituksetta, joten eipä siltä paljoa voinut toivoakaan. Ei kuitenkaan osannut kertoa miksi saha ei enää käynnistynyt. Kertoi vain, että "se vain sammui".
      Oliskohan vain jääneet öljyt lisäämättä polttoaineeseen.

      No joo. Taitaa mäntä ja rengas maksaa liikaa.
      Lisäksi: en kyllä ymmärrä kuinka kiertokangen alapään laakerin irtonaiset rullat saadaan takaisin paikoilleen kampiakselin kaulaan?
      Olipas erikoinen kokemus.....

      • betsi

        Koneen hankalien paikaltaan tippuvien osien kokoamisessa on hyvä käyttää laakerivaseliinia


      • Make
        betsi kirjoitti:

        Koneen hankalien paikaltaan tippuvien osien kokoamisessa on hyvä käyttää laakerivaseliinia

        Voisitko tarkemmin selittää, että kuinka tuo kiertokangen alapään laakeri kootaan. En ehtinyt huomata siitä mitään, ennenkuin se oli jo purkunut osiksi kammion pohjalle.

        Jos vaikka sen männänrenkaan hankkisi...


      • bertsi
        Make kirjoitti:

        Voisitko tarkemmin selittää, että kuinka tuo kiertokangen alapään laakeri kootaan. En ehtinyt huomata siitä mitään, ennenkuin se oli jo purkunut osiksi kammion pohjalle.

        Jos vaikka sen männänrenkaan hankkisi...

        Kuinka väljä se laakeri eli kannattaakos sitä edes koota jos alakerrasta kerran osat tippuu.. enne kuin ryhtyy korjaamaan kannatta se korjaus-arvio tehdä..


      • Make
        bertsi kirjoitti:

        Kuinka väljä se laakeri eli kannattaakos sitä edes koota jos alakerrasta kerran osat tippuu.. enne kuin ryhtyy korjaamaan kannatta se korjaus-arvio tehdä..

        Eipä kait se alakerta huonossa kunnossa ole, mutta kun sitä kiertokankea siinä vääntelin niin laakerin rullat tippuivat pois pesästään. On vain niin kumma systeemi tuo laakeri, kun ne rullat pitäisi saada yhtäaikaa kampiakselin kaulalle ja kiertokangessa olevan reiän sisäpuolelle. Ainut sivutuki niille näyttäisi olevan kampiakselin kaulan ura.

        Onko siis tarkoitus saada ne paikoilleen latomalla rullat kampiakselin kaulan uraan ja sen jälkeen työntää kiertokangen reikä sivusta niiden ympärille?


      • bertsi
        Make kirjoitti:

        Eipä kait se alakerta huonossa kunnossa ole, mutta kun sitä kiertokankea siinä vääntelin niin laakerin rullat tippuivat pois pesästään. On vain niin kumma systeemi tuo laakeri, kun ne rullat pitäisi saada yhtäaikaa kampiakselin kaulalle ja kiertokangessa olevan reiän sisäpuolelle. Ainut sivutuki niille näyttäisi olevan kampiakselin kaulan ura.

        Onko siis tarkoitus saada ne paikoilleen latomalla rullat kampiakselin kaulan uraan ja sen jälkeen työntää kiertokangen reikä sivusta niiden ympärille?

        Sehän on ihan lopussa jos sielä osat tippuilee ja antaa periksi siinä laakerissa klappi pitää olla 0


      • Make
        bertsi kirjoitti:

        Sehän on ihan lopussa jos sielä osat tippuilee ja antaa periksi siinä laakerissa klappi pitää olla 0

        Voi olla jo mennyttä kaluakin, mutta rakennehan näyttäisi olevan sellainen, että kun kiertokankea siirtää kampiakselin kaulalla sivuun (näinhän se esimerkiksi irroitetaan kaulalta), pääsevät uudetkin laakerirullat tipahtamaan kammion pohjalle.

        Laakerissa ei näyttänyt olevan kulumaa ja olisi kiva tietää kuinka se kuuluu oikeaoppisesti koota.


    • jaaretti

      Kokeile kuivalla pensalla .

      • jnkiujnkmoikjn

        Mitä se o?


    • Anonyymi

      Teräk.öljyt menee kampikammioon

    • Anonyymi

      Oli jo korkea aika nostaa tämä niin tärkeä aloitus...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6875
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3878
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3260
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2834
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2218
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2040
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2017
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      34
      1910
    Aihe