Homo kuolee ja jostain syystä joutuu helvettiin. No millainen on homon helvetti? Siellä on tuhansittain helluntailaisia, jotka alkavat heti käännyttää homoa parannukseen. :) 8) 8D
Gay/helluntalais-vitsi
17
3214
Vastaukset
- zimb
Vitsistä välähti mieleeni, että onko kaikki helluntailaiset niin homovastaisia kuin aina puhutaan vai löytyykö, vaikka tältä palstalta joku homo/lesbo, joka on helluntailainen ja pystyy elämään tämän asian kanssa?
Olisi kiva kuulla mietteitä miten homoseksuaali helluntailainen suhtautuu itseensä, onko pakko pysytellä kaapissa loppuelämä vai voiko elää vapaasti rakastaen tunteidensa mukaan?- Äimän käki
En ole seksuaalisesti poikkeava, mutta ex-hellarina tiedän asiasta jotain.
Ko. liikkeessä ei hyväksytä homoutta missään muodossa, ei avoliittoja, uskottoman kanssa avioitumista, eikä tietystikään avioliiton ulkopuolisia heterosuhteitakaan.
Rikkomukseta seuraa seurakunnasta erottaminen ja mitään keinoja kaihtamaton parjauskampanja. - juuri
Äimän käki kirjoitti:
Ko. liikkeessä ei hyväksytä homoutta missään muodossa, ei avoliittoja, uskottoman kanssa avioitumista, eikä tietystikään avioliiton ulkopuolisia heterosuhteitakaan.
Rikkomukseta seuraa seurakunnasta erottaminen ja mitään keinoja kaihtamaton parjauskampanja.helluntailaiset kaikkien kristillisten uskonryhmien joukosta sortaa noin kiihkeästi homoja? Ymmärrän että he uskovat kaikkein homovihamielisimpiin raamatunkäännöksiin, mutta siitä huolimatta raamattu painottaa voimakkaimmin ihan muita asioita. Kuitenkin helluntailaiset kiivailevat vaikka kuolemaansa asti juuri kaste-kysymyksestä ja homouden syntisyydestä.
Kasteen ymmärrän, että se on tärkeää helluntai seurakunnalle ja identiteetille, mutta miksi se homous? Miksi se on niin poikkeuksellisen tärkeää helluntailaisille? - hedelmäsoppa
Omat tunteet voivat viedä pahasti harhaan.
Järki käteen ensin ja totuus, kyllä ne tunteetkin sitten sieltä tulevat. - Sent1nel
juuri kirjoitti:
helluntailaiset kaikkien kristillisten uskonryhmien joukosta sortaa noin kiihkeästi homoja? Ymmärrän että he uskovat kaikkein homovihamielisimpiin raamatunkäännöksiin, mutta siitä huolimatta raamattu painottaa voimakkaimmin ihan muita asioita. Kuitenkin helluntailaiset kiivailevat vaikka kuolemaansa asti juuri kaste-kysymyksestä ja homouden syntisyydestä.
Kasteen ymmärrän, että se on tärkeää helluntai seurakunnalle ja identiteetille, mutta miksi se homous? Miksi se on niin poikkeuksellisen tärkeää helluntailaisille?Vaan homoseksuaalisuus-kysymys sattuu vain olemaan trendi tässä yhteiskunnassa. Eli Kysynnän ja tarjonnan laki vain ...
- eräs hellari
En ole homo/lesbo mutta olen helluntailainen.
En tiedä kaikkien suomen hellareiden mielipidettä asiasta ovatko kaikki niin ääreis homovastaisia ym sivustolla mainittua. MUTTA! Oma mielipide homoista/lesboista ja mitä vanhemmilta uskovaisilta opetustakin olen kuullut kuuluu seikkaperäisesti näin. Homoutta itsessään en hyväksy mutta ihmisenä henkilön tottakai hänet hyväksyn. Oli ihminen kuinka homo, transu ym. niin ei se oikeuta minua hylkäämään häntä ihmisenä?!
Tämä nyt on iankaikkinen kysymys ja tullaan varmasti erittäin pitkään kiistelemään ja väittelemään asiasta. Myös kysymys siitä mistä homous johtuu on myös mielenkiintoinen.
Johtuuko homous ympäristöstä tai jostain muusta tekijästä.
Vai onko yläkerrassa vika?
Luoko Jumala jonkun ihmisen homoksi? - hellarilesbo
Vastauksena zimbin kysymykseen. Mä oon helluntailainen nuori ja oon lesbo. Uskon Jeesukseen ja Raamatun Jumalaan ja mulla on tosi ristiriitasia tunteita. En pystyis elää suhteessa naisen kanssa. Oon kyllä siihenkin erehtynyt, mutta se vaan rikko mua ja en pystyny olla lähellä Jumalaa sillon. Oon kyllä kertonu joillekin seurakunnassani ja hyvin ne on sen asian ottanu.. Ei se oo väärin et lintu lentää pään yli mut se on jos antaa sen tehä pesän oman pään päälle. Uskon että tuutte vielä kuulee musta joskus myöhemmin, koska uskon että Jumala auttaa mua vaikka nyt onkin vaikeeta itsetunnon kanssa. Tärkeintä on että omatunto on kohallaaa ja että voi elää ilman syyllisyyttä Jumalan kasvojen eessä.
- reddari
En helluntalainen ole mutta sanotaanko näin että se mihin/miten uskon on hyvin helluntailainen/vapaiden suuntien idealogian mukainen. Uskon siis Jumalaan ja Jeesukseen johon uskomalla meillä on ainut mahdollisuus iänkaikkiseen elämään ja että Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden jne.
Ja nyt se kuuluisa mutta kohta. Mutta tästä huolimatta olen Bi-seksuaali, joka on kiinostunut enemmän naisista (nainen olen itsekin) En mielelläni itseäni lokeroi mutta edellä oleva kuvaa seksuaalistasuuntatumistani parhaiden.
Asian kanssa on hieman ristiriitaista elää. Minulle asia tuntuu luontevalta. Miksi se, että ihminen rakastaa toista ihmistä voi olla väärin? Vaikka kuinka luen perusteluja/raamatunkohtia joilla homouden perustellaan olevan väärin niin en saa sitä päähäni upotettua. Tällainen minä olen, miksi minun pitää koittaa itseäni heteroksi käännyttää väkisellä?
En ole pystynyt tulemaan kaapista ulos kenellekään uskovaiselle. Monet uskostaosattomat kaverit tästä tietävät ja he suhtautuvat siihen hyvin. Mutta en halua edes kuvitella perheeni reaktiota jos kertoisin olevani bisse.
Pelkään että perhe hylkää minut sen takia mitä olen. Pelkään että rakastun naiseen niin paljon että haluaisin jakaa koko elämäni hänen kanssaan, koska sitä en voisi keneltäkään piillotella. Pelkään että perheeni veisi minut jonnekin käännyttämiskursseille.
Ja kaikki tämä sen takia että perheelleni on absoluuttinen totuus se että homous/bisseys on ehdottomasti väärin. On kurjaa kuunnella miten he mollaavat ja esittävä silkkaa inhoa homoseksuaaleja yms. kohtaan kun itsekin sellainen olen. Ei siinä auta muuta kuin niellä sanansa ja toivoa että jospa sitä sittenkin rakastuis mieheen ja pääsisi naimisiin niin ei tarvisi ikinä kertoa perheelle tästä asiasta.
Olen puhunut. Jaksamista ja siunausta kaikille, olkoon mielipiteesi mikä tahansa! Koitetaan elää sovussa. :) - ex hellari -gay
Äimän käki kirjoitti:
Rikkomukseta seuraa seurakunnasta erottaminen ja mitään keinoja kaihtamaton parjauskampanja.Juuri näin. Itse tulin kaapista ulos ab 20 v sitten ja olin aika näkyvällä paikalla hellareissa, yks kaks minulle tutut kenties sadat jos ei... olivat poissa. Minua ei ollut enää heille olemassakaan. paitsi jos olisin tehnyt ns parannuksen ja pyytänyt hairahdustani anteeksi seurakunnan edessä. Sanon suoraan että siinä yhteisössä harrastetaan julkista nöyryytystä ja diktatuuria.
- Jeesuksen sotilas.
Vastaus tuohon kysymykseen löytyy Raamatusta, pääsäänöisesti helluntaiset eivät vihaa ihmisiä, vaan syntiä,,samaa tekee muutkin uskovaiset.( Pitäs ainakin). Synti on eroa Elävästä Jumalasta, ja homous on jostain syystä eturintamaassa siinä keskustelussa.
Itse olen elävässä uskossa, ja Heteromies. Jeesuksen sotilas. kirjoitti:
Vastaus tuohon kysymykseen löytyy Raamatusta, pääsäänöisesti helluntaiset eivät vihaa ihmisiä, vaan syntiä,,samaa tekee muutkin uskovaiset.( Pitäs ainakin). Synti on eroa Elävästä Jumalasta, ja homous on jostain syystä eturintamaassa siinä keskustelussa.
Itse olen elävässä uskossa, ja Heteromies."Itse olen elävässä uskossa, ja Heteromies."
Siksipä sinun on vaikea ymmärtää homon asemaa. Hetero-sanan voi kyllä kirjoittaa pienellä alkukirjaimella lauseen keskellä, vaikka varmaan oletkin paljon meidän homojen yläpuolella.
- Raamattuun uskova.
Helvetissä ei enää nähdäkseni ketään käännytetä.
Ratkaisut tehdään tässä ajassa ,joka meillä on.
Kuvaahan Jeesus kadotusta paikaksi ,jossa toinen ei voi mennä sammuttamaan toisen janoa.
Jokainen on vastuussa itsestään ,ei toisesta, ei edes niistä helluntalaisista.! - ex-vistsiniekka
Raamatussa 100 %:n varmuus Helvetin olemassaolosta. Jeesus on totuus, Hän ei päästänyt yhtään valhetta, Hän ei tehnyt yhtään syntiä, siksi Jeesus pelastaa syntisiä tänään ja Jerusalemissa kalliohauta on tyhjä, Hän on ylösnousemuksellaan kuolleista todistanut sen, että Hän valmistamansa pelastus on voimassa.
Helvetti on:
Tulinen järvi Ilm. 20:15
Syvyys ilm. 20:3
Tulta ja tulikiveä Ps.11:6
Kuluttava tuli Jes. 33:14
Itkun paikka Matt. 13:41-42
Vaivan paikka Luuk.16:23
Tulinen pätsi Matt. 13:42
Kirouksen paikka Ilm. 16:11
Paikka ilman lepoa Ilm. 14:11
Pimeyden paikka Matt.25:30
Siellä huudetaan apua Luuk. 16:24
Ei enää mahdollisuutta parannukseen. Matt.12:32
Iankaikkinen rangaistus Matt. 12:46
Pureskelevat kieltään Ilm.16:10
Jumalan vihan paikka Ilm. 14:10
Perkeleen ja hänen enkeleittensä paikka Matt.25:41
Sammumaton tuli Mark. 9:48
Iankaikkinen hehku Jes. 33:14
Ne, jotka siellä ovat,
eivät haluasi
rakkaittensa tulevan sinne. Luuk.16:28
Ilm. 21:8:
Pelkurien paikka
epäuskoisten paikka
saastaisten paikka
murhaajien paikka
huorintekijöiden paikka
velhojen paikka
epäjumalanpalvelijain paikka
valehtelijoiden paikka"
Syy, miksi Jeesus kuoli ristillä myös
sinun syntiesi tähden, mutta vain parannuksen ja uskon kautta jokainen ihminen pelastaisi helvetin tuomiolta, Joh.3:16
Paikkana helvetti on olemassa 100 % varmuudella, ja siellä viettää ikuisuuden ne, joille Jumalan Pojan tarjoama uskon kautta saatava armahdus synneistä ei kelpaa. Siis ihminen tuomitsee itsenä helvettiin olemalla niin ylpeä ja hylkäämällä tämän Jeesuksen kalliilla verellä maksaman pelastuksen mahdollisuuden.
Ihmisen suurin synti on:"SYNNIN, KOSKA HE EIVÄT USKO MINUUN" Joh. 16:9
Vain yksi vilpitön sydämen rukous Jeesuksen puoleen ja syntisi pyyhitään Jeesuksen lahjan kautta pois, minkä Hän valmisti sinulle ristillä.
Lue. Room. 10:9-13, Joh.1:12-13, Mark.1:15, 1.Piet. 1:23, ja saat aloittaa uuden elämän Jumalan lapsena, ilman mitään KADOTUS TUOMIOTA:
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista." Room. 8:1-2Sanot: " Raamatussa 100 %:n varmuus Helvetin olemassaolosta."
Tämä edellyttää jo aika paljon oletuksia. Tiedätkö mitä kaikkia?" Jeesus on totuus, Hän ei päästänyt yhtään valhetta"
Mistä tiedät? Valehteliko Jeesus kun hän sanoi (ks. Matt. 16:28 ja Mark. 9:1), että eräät paikalla silloin olleet näkisivät hänen toisen tulemisensa ja Jumalan valtakunnan tulevan kaikessa kunniassaan?
Tiedän, että tätä raamatunpaikkaa yritetään väännellä tarkoittamaan kokonaan muuta kuin mitä siinä sanotaan? Miksiköhän?
- Vapaa!!!!
Itse kuuluin ennen helluntaiseurakuntaan, mutta kun tulin kaapista ulos niin en enää ollut tervetullut mihinkään. Vuosikymmenten ystävyyssuhteet katkesivat perhe mukaan lukien. Helluntaipiireissä toitotetaan juuri tuota "Hyväksyn ihmisen, mutten homoutta=syntiä hänessä". Käytännössä asia ei sitten toimikkaan. Ihmiset pelkäävät pitää yhteyttä, koska joutuvat muuten ristituleen asian kanssa.
Ihmistä ei voi hyväksyä, mutta jättää suurinta osaa ihmisen identiteetistä ulos siitä hyväksynnästä. Homous on ominaisuus siinä missä naiseus tai ruskeat silmät. Sitä ei noin vain muutella. Ymmärrän, että moni homo tuntee ahdistusta seurakunnassa olemisesta ja omasta seksuaalisesta suuntauksesta. Se paine on valtava, kun joudut kokemaan, että Jumala on tehnyt kohdallasi virheen. Itse opin kyllä, että en ole virhe. Minun siniset silmät ja homous ovat Jumalan luomia. Seurakuntaa minulla ei ole, mutta Jumala on. :) Se riittää. Joskus kaipaan yhteyttä seurakuntaan, mutta kun muistan sen kaksinaamaisuuden mitä niissä piireissä on, olen tyytyväinen etten elä enää siinä maailmassa.
Homoja kyllä parjataan paljon hellaripiireissä. Sen sijaan esimerkiksi etelä-Suomen eräässä helluntaiseurakunnassa isä, joka seksuaalisesti hyväksikäytti omia lapsiaan sai jatkaa seurakunnan kuoronjohtajana. Lasten ja naisten oikeudet ovat todella alas painettuja siellä. Ei väliä vaikkka lasten elämä menee pilalle väkivallasta, kunhan mies muistaa pyytää anteeksi seurakunnalta ja lapsiltaan. - Kata -91
Melko masentavaa lukea näitä juttuja. Itse olen lesbo ja uskon Jumalaan, enkä koe asiassa mitään ongelmaa. Masentavaa on se, että olen aivan älyttömän ihastunut erääseen tyttöön, joka sattuu kuulumaan helluntaiseurakuntaan.
Ymmärrän ja tiedostan, ettei jutusta tule koskaan mitään, mutta kun en vain voi tunteilleni mitään!
Tätä on jatkunut kohta vuoden, enkä tunnu saavan tyttöä mielestäni :( hän on ihana, suloinen, kiltti ja kaikin puolin mahtava. Haluaisin viettää enemmän aikaa hänen kanssaan, mutta yritän osittain vältellä häntä sillä pelkään satuttavani itseni.
olen ihan romuna kun välttelen vaikken oikeasti haluaisi.
Tunteeni ja järkeni tuntuvat molemmat lähettävän minulle koko ajan monia ristiriitaisia viestejä, enkä tiedä mitä tehdä...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477735
- 334283
- 573765
- 503220
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692636- 642518
- 582469
- 402349
- 162306