...elikkä kohta 3 kuukautta takaperin kirjoitin joillekin keskustelupalstoille tekstiä, nyt palaan asiaan. Tällä välin olemme voineet huomata, että uusien autojen myynti on kiitettävästi taantunut maassamme. Olisivat nyt vielä nuo Corolla-papat poissa autokaupoista, niin "miinus" -prosentti vaan kasvaisi. Jostain syystä nämä 50 miehet vaan vaihtavat 4 vuoden välein Corollansa uuteen, käymättä edes tutustumassa muihin vaihtoehtoihin; AUTOIHIN!
MUTTA ASIAAN: Siis kanssa-autoilijat, jotka haluatte, että uuden auton hinnassa ei ole autoveroa (pl. ALV), niin siirtäkääpä UUDEN AUTON ostopäätöstä - kyllä valtiovalta taipuu, kun verotulot romahtavat!
-JA TAIPUU NOPEASTI-
Itse olen "vain" keskituloinen virkamies (40.000 km/v.), mutta silti olen valmis maksamaan esim. monesti esillä olleen 700 euron vuotuisen käyttömaksun...oli autoni sitten iso tila-auto tai joku katumaasturi (diesel, joka tapauksessa).
Jos muutosta ei tapahdu viimeistään 2008, niin sitten seuraava autoni tulee Saksasta. Se on pari-kolme vuotta vanha turbodieseli-commonrail ja kaikilla varusteilla!
Otetaan esimerkki: Chrysler Voyager 2,5 CRD LX, vm. 2003, ajettu 70.000 km, maksaa Saksassa 15.000 euroa! Suomeen tuotuna lopulliseksi hinnaksi tulee mm. 24.000-25.000 euroa ja millaisen "Voitsun" sillä täällä saa? No, sillä on ajettu vaikkapa 200.000 km!
SIIS: Tarkoitan sitä, että ne jotka ostavat UUDEN auton veromuutoksen jälkeen, maksavat uuden korkeamman käyttömaksun, ei suinkaan ne, jotka haluavat ajaa esim. vm. 1987 tai 1992 autoilla. Heillä jatkuisi vaikkapa "perinteinen" käyttömaksu, joka on peräisin jostain autoilun kivikaudelta tai sitten heille tulisi uusi päästöihin pohjautuva vero...tms. Iso nokivasara = iso käyttömaksu!
Autoilijaveljet - AUTONOSTOLAKKO, NYT!
30
4049
Vastaukset
- auton osto lakossa
Tämä naurettava pelleily autoveron osalta saa loppua, ja uskon siihen vakaasti. Siihen on niin monta hyvää syytä että autovero poistuu lähiaikoina. Parempaa ja turvallista autoilua odottaen. Totta kai olen mukana!!!!!
- +++++++++++
))))))))))))))
- laksdalkdjlksda
Peruutin yhdet kaupat jo tammikuussa ja toiset nyt kesäkuun lopulla (uusi Seat Ibiza).
Odotellaan nyt. Kiirettä ei ole, kun vanha vm.02 juuri katsastettu. Eiköhän se Heguli kohta ole tehnyt tarpeeksi vahinkoa. - ollaan!
Seistään nyt Suomalaiset kerrankin samassa rintamassa sitten vuoden -44 jälkeen!
- 34t4343
Olen odotellut jo tarpeeksi. Uusi auto on tilattu! Olen 100% varma, että mitään nopeaa alentumista autoveroon Suomessa ei ole tulossa moneen vuoteen. Kyllä tässä on nyt vähän eri suuruisen asia kyseessä kuin talvisodassa. Tärkeimpiä asioita ovat mm. ruuan alvin ja tuloveron laskeminen.
- tosissasi
34t4343 kirjoitti:
Olen odotellut jo tarpeeksi. Uusi auto on tilattu! Olen 100% varma, että mitään nopeaa alentumista autoveroon Suomessa ei ole tulossa moneen vuoteen. Kyllä tässä on nyt vähän eri suuruisen asia kyseessä kuin talvisodassa. Tärkeimpiä asioita ovat mm. ruuan alvin ja tuloveron laskeminen.
kuvittele, että ruoan alvin laskeminen vaikuttaisi sen hintaan? Korkeintaan 1-2 kk ajan (jos hyvin sattuu), sitten ollaan taas entisessä. Kuinkas kävi parturi- ja kampaamomaksujen kanssa? Eikös niiltäkin pudotettu alvia ja monet alan yrittäjistä jopa nostivat hintoja?
- Olikin...
34t4343 kirjoitti:
Siinä...
Että monissa muissa maissa ihmiset olisivat jo nousseet korkeiden verojen vuoksi barrikadeille,
vrt. esim. Ranskan maanviljelijät traktoreineen tai
rekkakuskit moottoriteillä.
Jotenkin tuntuu että mekin Suomalaiset voisimme joskus olla hieman aktiivisempia ja yhtenäisempiä ettei
meitä viedä tuolta arkadianmäeltä kuin "pässiä narussa"
Eikö totta?
Ai niin, jatkosota päättyi -44 ei talvisota...;)
- kolmatta etsin
koska viinankin hintaan tulossa korotuksia.Entistä suuremmalla syyllä kannattaa hakea!
- kriz.
Ostoa kannatta lykätä. Itsellä polttelisi uuden laitto ja finanssipuolikin olisi tilillä odottamassa, mutta lykkään ostoa. Syksyllä katsotaan uudestaan jos ottais saksasta ajoon ja maksimi pätkän punapäisille kilville. Olisi sitten verotusarvokin pienempi, kun auto ehtisi tavallaan vanheta vuoden vaihteen yli punapäisillä ajellessa.
- rwwewe
jos auton tarvitsee. Mitään hokkus pokkus yhtäkkistä pudotusta auton hankintaveroon ei varmasti ole Suomeen lähivuosina tulossa. Siitä vaan haaveillaan täällä keskustelupalstalla. Toinen asia on, että joka tapauksessa aina vähemmän rahaa menee harakoille, jo ei aivan uutta autoa osta. Itse olen aina ajellut käytetyillä ja tosi halvoilla ritsoilla. Rahani olen käyttänyt aivan muuhun kuin autoihin.
- tilattu....
Heh, vai että Corollan sijaan AUTO...Minä tein juuri viestiäsi vastaan kesäkuussa, tilauksessa uusi diesel-Corolla,se uusikorinen sedan. Minua ei kiinnosta teikäläisten vouhkaamiset pätkääkään vaan nauran teille. Ajakaa ne vanhat paskanne minun puolestani aivan loppuun, se on ongelmanne. Voitte sijoittaa rahavaranne vaikka autoveromuutoksia odotellen ja kiroten vaikka pubissa kaljaan ja tupakkiin.
- Uudistan tekstini
...jotta ei ole vanha paska! Vaan alkaa tämä verojen maksu riittämään tällä systeemillä.
Mitä "uuteen" Corollaan tulee, niin eihän sitä meinaa erottaa entisestä sukupolvesta - Toyotalla on automuotoilu hakoteillä pahemman kerran!
- ostitko kenties metallinharmaana, kuten 2/3 osaa tekee Corollan ostajista? Se on kuule Mercedes-Benzin väri, eikä sovellu massa-autoihin!! :-)
Minä en ole autonostolakossa, mutta siitäkään huolimatta minulla ei ole ainakaan kymmeneen vuoteen asiaa autokauppaan. 91-mallinen Carinani on vielä niin hyvässä kunnossa, että kyllä se vielä 10 vuotta kestää Essolle ajelua.
- ennen Tojotaa!
Kyllähän Carina kestää, mutta Essolla on käymässä elonpäivät vähiin. :)
- ostolakossa
jo vuodesta 2004. Kiitokset tämän palstan asiantuntijoille. Aina on joku varoitellut veromuutoksesta ja joku on tiennyt joskus tarkan päivämääränkin. En ole siksi uskaltanut tehdä kauppoja vaikka kuinka on poltellut ajatuksissani. Nyt olen pidätellyt ostohimoani tarpeeksi pitkään ja huomenna menen ostamaan kunnon pirssin jossa on kunnon autovero. KAIKKI RAHAT PELIIN! Ei haittaa vaikka veromuutos tulisi seuraavana päivänä. Tämän palstan asiantuntijat ovat tehneet minut jo hulluksi.
- syy?
"Tämän palstan asiantuntijat ovat tehneet minut jo hulluksi."
Kumpi on hullumpi, se joka hulluja puhuu vaiko se joka hullujen puheita uskoo? Aivan turhaan Sinä hermoilet tämän palstan kirjoitusten vuoksi, sillä ei täällä mitään asiantuntemusta ole. Nuoret rahattomat poikaset ainoastaan kertoilevat toiveunistaan.
Jos todellista tietoa autoista ja autokaupoista haluat, niin silloin Sinun pitää tulla Essolle keskustelemaan. Asiantuntijaraatimme kokeneet wanhat automiehet osaavat antaa Sinulle sellaisia ohjeita, että autokauppa onnistuu varmasti.- tai Golffia
halajat, niin anna mennä. Verouudistusten jälkeenkään ei takkiin paljon tule. Mikäli ajatus on taas jostain arvokkaammasta pelistä, niin odotus kannattaa varmasti. Tosin vähänkin arvokkaamman tai harvinaisemman 35 000€ kärryn hankinta kannattaa jo tälläkin hetkellä tehdä muualta euroopasta, puhumattakaan diisseleistä.
- suhistajalempi
Yleismies kirjoitti:
Aivan turhaan Sinä hermoilet tämän palstan kirjoitusten vuoksi, sillä ei täällä mitään asiantuntemusta ole. Nuoret rahattomat poikaset ainoastaan kertoilevat toiveunistaan.
Jos todellista tietoa autoista ja autokaupoista haluat, niin silloin Sinun pitää tulla Essolle keskustelemaan. Asiantuntijaraatimme kokeneet wanhat automiehet osaavat antaa Sinulle sellaisia ohjeita, että autokauppa onnistuu varmasti.taas täysin naulankantaan....!
- j...
Frank.
Raahaa vaivalla keräämäsi roposet Suomalaiseen lasipalatsiin. Älä huoli kyllä sinne mahtuu. Autokaupan pöhöttyneet kustannusrakenteet kyllä imevät kaiken mitä sinne olet valmis pumppaamaan.
Lasipalatsi maahantuojineen on rykäissyt ensin 6 prossaa tuonnin torppaus ELViä ja hamuaa sen päälle suunnilleen saman verran potista kuin auton valmistaja kaikkine tuotekehitys- ja kuljetuskuluineen saa kyseisestä lintasta.
Kyseessä on ehkä sodanjälkeisen Suomeen suurimman kusetuksen lopun alusta. Jos et malta odottaa tai raha polttaa taskussa niin siintä vaan, pistä palamaan. - totta!
Voiko joku oikeasti ottaa todesta jonkun huuhaapalstan lippalakkipoikien jutut? Etkö seuraa uutisia ja tiedotusvälineitä. Autonostajia on nyt jokaisesta tuutista valistettu siitä, että käyttömaksut muuttuvat vähän kuluttavia autoja suosiviksi, mutta autovero ei miksikään muutu.
- se siellä virallista
totta! kirjoitti:
Voiko joku oikeasti ottaa todesta jonkun huuhaapalstan lippalakkipoikien jutut? Etkö seuraa uutisia ja tiedotusvälineitä. Autonostajia on nyt jokaisesta tuutista valistettu siitä, että käyttömaksut muuttuvat vähän kuluttavia autoja suosiviksi, mutta autovero ei miksikään muutu.
totuutta julistaa? Onkos työpaikka autoverosta kiinni?
- rajuilma
Onkin hyvä, että jotkut lakkoilevat, muuten kauppa ylikuumenisi.
"Tilastokeskuksen mukaan tammi-toukokuussa vähittäiskaupan myynti kasvoi 7,5 prosenttia. Autokaupassa myynti oli samalla ajanjaksolla 9,3 prosenttia ja tukkukaupassa 7,6 prosenttia suurempi kuin edellisvuoden vastaavana aikana. Koko kaupan myynti kasvoi tammi-toukokuussa 7,9 prosenttia vuodentakaisesta."- nuo luvut?
Vai ettäkö ihan Tilastokeskuksen mukaan?
"Vale, emävale, tilasto", sanotaan :) - tilastokeskus
nuo luvut? kirjoitti:
Vai ettäkö ihan Tilastokeskuksen mukaan?
"Vale, emävale, tilasto", sanotaan :)Eihän tilastokeskuksen luvut pidä paikkansa jos Suomi24 palstalla niin sanotaan. Autovero poistuu koska arvovaltaisella Suomi24 palstalla niin sanotaan. Uskokaa jo hyvät ihmiset, kyllä Suomi24 tietää kaikesta kaiken.
- myynti kasvoi
Tuossa "myyntitilastossa" on taas yhdistetty kaikki ajoneuvolajit. Vähemmän verotetuissa lisäystä on toki reippaasti (esim matkailuautot)...
Mutta Henkilöautojen(autovero100%) myynti laski koko alkuvuoden2007, esim kesäkuussa -22%
Tilastokeskuksen tilastoja voi lukea niin kuin haluaa:)
http://www.stat.fi/til/merek/2007/06/merek_2007_06_2007-07-05_tie_001.html
Kannatan tätä autonostolakkoa täysillä. Eihän ole kuluttajalla mitään muuta asetta valtiovaltaa ja virallista tuontikoneistoa vastaan kuin se, että äänestää jaloillaan ulos autokaupasta. Itse toin Saksasta dieselauton 4 v sitten, joka toimii yhä täyttä päätä. Massautin alustan ja maalautin nyt ruosteenruskeat helmat. Eiköhän se kestä "J. Katainen ja mustat lupaukset" -bändin, kunnes taas 4 v päästä joku uusi hallitus hitailee. Sitten otetaan hitsipilli käteen, meneekö taas 4 vuotta? Onko Obama silloin enää presidenttinä USA:ssa, tai Sauli Suomessa, kun verosta päästään? Koettakaa siis veljet kestää. Mutta kylläkin: EY-tuomioistuin ja sen monet kanteet (kuten ELV!) tuntuu olevan tässä se toinen toivo. Eihän ole reilua, että maksoin yli 100 prosenttia erilaisia veroja EU:n "tullittomalta" vyöhykkeeltä tuodusta tuotteesta VAIN SIKSI ETTÄ SE ON AUTO!!!!!!!! Mixi EU:ssa ollaan, kun tavalliset tavarat voi maksaa Saksan tilillekin ilman kustannuksia, arkipäivän työkalulla ei voi edes ajaa ilman tuhansien, kymmenientuhansien VEROJA? Kansalainen, löysää hirttonarua, joka on tullut tuontilisenssejä korvaamaan 50 vuotta sitten!
- Lakkoilija2
viestini, että olen ollut jo ajokortti-iästä (18 v) saakka uuden auton ostolakossa. Nyt lakkovuosia on takana 25 ja lakko jatkuu edelleen...
- taas..........................
olen ensimmäisen uuden autoni ostanut 1973 ja sen jälkeen niitä on tullut osteltua tai vaihdeltua lähemmäs 30 kpl ja muutama käytetty päälle. Hemmetin saksantuonti on vaan romahduttanut vaihtoarvon, että kallista on autoilu nykyään vanhoihin hyviin aikoihin verrattuna. Mutta ei se mitään. Valittamalla eivät asiat miksikään parane.
- Toisinaanajatteleva
taas.......................... kirjoitti:
olen ensimmäisen uuden autoni ostanut 1973 ja sen jälkeen niitä on tullut osteltua tai vaihdeltua lähemmäs 30 kpl ja muutama käytetty päälle. Hemmetin saksantuonti on vaan romahduttanut vaihtoarvon, että kallista on autoilu nykyään vanhoihin hyviin aikoihin verrattuna. Mutta ei se mitään. Valittamalla eivät asiat miksikään parane.
Olet oikeassa, ettei se valittamalla parane, mutta jos väität auoilun Suomessa olleen edullista, niin et ymmärrä talousopista ihan yksinkertaisia perusteitakaan. Mitä taas tilanteeseen juuri nyt tulee, niin täytyy olla aika holtiton rahankäyttäjä, jos omilla rahoilla vaihtaa uuteen autoon juuri nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942