Himmeät valot

Olen hieman tyytymätön Mazda6:n valoihin. Ensinnäkin lähivalojen polttimoiden vaihto, H4. Mitä kaikkea pitää purkaa? Toisaalta kaukovalot ovat erittäin huonot. Onko ehdotuksia miten kannattaa parantaa. Paksummat johdot, releet . . . vai mitä?
Saako Mazda6:een mistään korjausopasta?
Kiitos

6

3310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainaskin

Mestari oot jos onnistut kuutosmasaan laittamaan H4 polttimot...

• Mali

Itse myös huomannut että kaukovalot on tehottomat. Jotenkin tuntuu että valokiila näyttää kapealle, lähelle ja jostain kumman syystä ylös. Valojen korkeussäätö ei poista ko. ongelmaa. Olen harkinnut lisävalojen asennuttamista, todennäköisesti helpoin ja halvin tapa saada lisää näkyvyyttä pimeään.
      Käyttöohjekirjassa on neuvottu polttimoiden vaihto.

• poks...

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin taitaa mennä referenssiluvut yli sallitun, jos lisäpitkät laittaa. Mutta ei taida nykyisin kovin tarkaa olla niitten kanssa, korkeintaan jos on kovin hankala katsastusmies joskus autoa syynäämässä, eikä muuta keksi sanomista...
        Ja näyttäähän noita lamppuja olevan rekkojenkin keulilla toistakymmentä kappaletta, vaikka samat säädökset niilläkin pitäisi olla.

• Mali
        poks... kirjoitti:

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin taitaa mennä referenssiluvut yli sallitun, jos lisäpitkät laittaa. Mutta ei taida nykyisin kovin tarkaa olla niitten kanssa, korkeintaan jos on kovin hankala katsastusmies joskus autoa syynäämässä, eikä muuta keksi sanomista...
        Ja näyttäähän noita lamppuja olevan rekkojenkin keulilla toistakymmentä kappaletta, vaikka samat säädökset niilläkin pitäisi olla.

Montakos luxia sitä henkilöautossa saa olla valotehoa kerrallaan?

• pykälissä
        Mali kirjoitti:

Montakos luxia sitä henkilöautossa saa olla valotehoa kerrallaan?

"Kaukovaloja sallitaan enintään kuusi kappaletta, kuitenkin siten että yhtä aikaa kytkettävissä olevien kaukovalojen referenssiluku ei ylitä arvoa 75. Mikäli asennettujen kaukovalojen yhteenlaskettu referenssiluku on suurempi kuin 75, on valojärjestelmään asennettava erillinen kytkin, jolla estetään yhtä aikaa kytkettävissä olevien valojen referenssiluvun ylittäminen. Kytkentä on toteutettava siten, että kytkimen toimintaa ei voida ohittaa. Ilman sähkökytkentää tai polttimoita olevia kaukovaloja ei sallita."
        Itse asiassa , kun kävin katsomassa nyt kutosen lyhtyjä, niin ymmärtääkseni niitten referenssi luku on 17.5, eli yhteensä 35. Siihen kärsisi laittaa vielä lisävalot, joissa refrenssiluku on 20. Ja sellaisia varmaan löytyy. Jostain syystä oli mielikuva, että olisi ollut 25 tuo alkuperäisten luku, jolloin lisävalot olisi saanut olla vaan 12,5...
        Mutta tiedä tuota sitten, katsooko ne enää nykyisin katsastuksessakaan noita lukuja...

• Anonyymi

se on sata referenssi tänäpäivänä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5184
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4358
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2471
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1597
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1257
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe