en pese kun vedellä ja ollut kaksi (siis koko elin aikana) juuri hoitoa ja 5 reikää. onko hyvin??? :) olen nyt 22v
en pese
29
12487
Vastaukset
- Se..
Ite oon 30v ja ei yhtään paikkaa, eikä reikää..Juurihoito on aina kuollut hammas, paikka aina lohkeama.
- teemunideapaja
Edellinen reikäni oli peruskoulussa. Yhteensä niitä on 3. Juurihoitoja? Mitä hittoja ne ovat? Käytän iltaisin hammaslankaa, Pepsodent-suuvettä ja fluorihammastahnaa. Koko prosessiin menee 6 minuuttia.
- xxxxx
teemunideapaja kirjoitti:
Edellinen reikäni oli peruskoulussa. Yhteensä niitä on 3. Juurihoitoja? Mitä hittoja ne ovat? Käytän iltaisin hammaslankaa, Pepsodent-suuvettä ja fluorihammastahnaa. Koko prosessiin menee 6 minuuttia.
kaverit taitaa pitää etäisyyttä suhun kun suu ja hengitys haisee koko päivän.
- vaan
Jos tota menoa jatkat niin kymmenen vuoden päästä on reikiä ja juurihoitoja. Reikiä tuppaa muutenkin tulemaan lisää kun ikää tulee lisää. Niin ja jos 22 vuotiaana on jo 2 juurihoitoa tehty niin ei tuo oikein hyvältä näytä sullakaan. Luulisi sitäpaitsi että suus haisee jos et koskaan käytä hammastahnaa :(
- käytän
hammastahnaa ja mulla ei ole koskaan ollu reikiä yms..Ikää 21v
- tohjona on
Tätini pesi suolavedellä, ei reikiä koskaan. Faijani ei pessyt koskaan ja oli 5-kymppisenä hampaaton. Minä pesen tahnalla eikä ole kuin 24 hammasta jäljellä, olen nyt 48v. Meillä kaikilla on erilainen hammasluu.Myös syljen koostumus vaikuttaa asiaan.Olen naisihminen.
- kerkiit
pestä. Kuule itselläni meni kans 23-vuotiaaksi
käytännössä pesemättömillä hampailla. Minulla
on nyt 46- vuotiaana vielä luonnonkaunis hammas-
rivi - siis alkuperäinen. Ja kiitos intin hammas-
lääkärin joka osasi kehua hammastahnoja.
Jos sulla on kauniit hampaat ala hitossa pestä.
En tiedä antaisinko viisaan neuvon/vihjeen jos
sanon että ehkä kannattaa otattaa viisaudenham-
paat ensin pois kun ne tuppaa reikiintymään
helposti (ainakin itsellä).
Ja hammaslääkäreissä olen aina toivonut saavani
muovipaikkoja, tosin terveyskeskuksissa tuppaavat
pistämään amalkaamia. Ja eikun HARJAAMAAN. - Littu
Omasta Mielestäni hammastahna maistuu epämiellyttävälle. Mutta kyllä tahnaa kannattaa käyttää.
- ja hohhoh
mutta käytä sitä tahnaa, muuten haiset itse epämiellyttävältä.
- Turma79
Ite olen 28v ja ei koskaan juurihoitoja. Muutama reikä, taitaa olla 4.
Harjannut tahnalla olen joka päivä siitä kun sen opin.
Hammastahnoissa on monenlaisia makuja, ja jos ei niistä tykkää kannattaa ostaa apteekista kunnon hammastahnaa missä makeutusaineita ei ole...oppii arvostamaan kaupan hammastahnoja.
Vaikka en ole hammaslääkäri, suosittelen tahnan käyttöä, mutta on mielenkintoista että kokeilet moista, onpahan vertailupohjaa hieman. - kikka33
Mulle ei ole ikinä tehty juurihoitoja ja ikääkin 33.v
Reikiä kyllä jonkun verran ja hammastahnaakin käytän.
Kannattaa nuorenakin pitää huolta hampaistaan,huonot hampaat ja suuhygienia saattaa meinaan aiheuttaa muutakin vaivaa ja sairauksia kun vain reikiä hampaisiin. - gxdf
mikset käytä? estupidoos... käytä edes Xylitol hammastahnaa!
- Omantiensätallaaja
Vaikken mikään hammaslääkäri ole, tiedän minäkin sen verran että kuten luustokin, ihmisen hammaskalusto on täysin yksilöllinen eikä aina edes periytyvää, kuten esim. silmien väri. Vanhemmillani olleet piskuruiset helmihampaat kun eivät ole suurisuiselle tyttärelleen periytyneet. Eivätkä ikuiset hammaslääkärikäynnit. Viimeksi olen käynyt tirsulekurilla ylä-asteella - pesen hampaitani viikoittain ja olen jopa makeanpersokin. Reikiä ei siis ole ainoatakaan, kehuja hampaista sataa harvoilla lääkärikäynneillä, eikä vihlomisiakaan ole.
Toki huolehdin hajuhaitoista - mutta kas, kun hampaita ei pese säännöllisesti ja huomioi terveellisen ruokavalion, niin pahan hajuista hengitystä ei synny. Ovathan eläimetkin huolehtineet suuhygieniastaan aikojen alusta asti ruoalla..
Niin ja ikää tällä prinsessalla oli 25 kakkukynttilän verran.
Popsipopsi porkkanaa..- fdsfdsfsdf
Ei voi muuta sanoa kuin että hyi vittu. Paskan hajuisen hengityksen pääsäännöksi itse nimittäisin tämän: Jos kieli on muuta kuin luonnollisen värinen (esim vaikka jos se olisi harmaa pinnasta) on täten suussasi aivan helvetisti bakteereja ja niistä se paha haju johtuu. Ensiksi toki pitäisi olettaa että myös hampaat ovat puhtaat paskasta.
Miksi jotkut ihmiset tosiaan angstaavat ja kapinoivat hampaiden pesemistä/hammaslääkäriä vastaan, eihän hampaiden pesuun mene kuin pari minuuttia. Koitetaan vain keksiä tekosyitä miksi hampaita ei kannattaisikaan pestä.
- esa500
ggjghhfhgkhjgssgvnnynuinvbnynvn nhncgcncgbnc
itse olen 44 ,ei juurihoitoja 3 paikkaa,revi siitä!
- reiätön
en juo limuja tai syö karkkeja, en myöskään pese hampaita, leegot on hyvässä kunnossa ja valkoiset, liika harjaaminen vain kuluttaa hampaat..
- kateellinen..
Isäni oli psyykkisesti sairas. Meillä kantovesi ja likaämpäri.
Sain ekan hammasharjan koulusta, eikä sitä saanut käyttää, koska voi sylkeä likasangon ohi??
Muutin omilleni 16-vuotiaana ja vasta silloin aloin hoitaa hampaita.
Kun menin hml, niin lähes jokaisessa hampaassa reikä.
Mulla on ny 10 juurihoitoa ja vain 4 täysin ehjää hammasta.
Poistoja on useita.
Olen 50-nainen ja pelkää tekohampaita. Miltä näyttävät, miten pysyvät, onko syöminen ongelmatonta?
Repikee siittä. - käyttämään tahnaa
itse pesen hampaat 2krt/vrk. Tähän ikään mennessä ei ole ollut ainuttakaan reikää maito- eikä rautahampaissa, olen 33-v.
- ehjät hampaat
no ei tosiaankaan ole hyvin! ite olen 22v ja aamuin illoin pesen h-tahnala eikä hampaissa ole koskaan ollu ainuttakaan reikää eikä mitään muutakaan häikkää. sie olet joko laiskuuden huippu tai äärimmäisen tyhmä! sinun henki haisee varmaan yhtä raikkaalta ko paskalaitos. hampaita saa vain yhen setin elämän ajaksi, onneksi olkoon vain sitte ko sulla on tekarit 30-40-vuotiaana! mie ainaki ajattelin pitää omani.
- hrhshjf
olen kuullut että kun ei pese pitkään aikaan hampaita niin alkaa tulla vaan leuka mätää ja se ei ole varmasti mikään hyvä juttu, että joutuu vaan käydä kallista hammas hoitoa jos sen ite päättää
- kiva provo=)
Itse pesen hampaani säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta vähintään aamuisin. Muuta en tee. Reikiä tasan kaksi, toinen puhkeamassa olevassa viisauden hampaassa, ei muita ongelmia. Lucky me.
Mies pesi säännöllisesti pari kertaa päivässä ja hampaat oli murentuneet 30v mennessä kokonaan pois, kuten hänen isällään ja isoisällään. Miehen pojalta taas on jo alle 10v vedetty pois reikäisiä hampaita ja koko ajan selvitetään miksi noinkin nuorella, hyin hampaansa hoitavalla on jo tuollaisia ongelmia.
Minä kyllä veikkaisin jotain perinnöllistä suusairautta, mutta tiedä sitten... - tervesuu
mä en haluis olla sun kaa tekemisis jos et eeskunnollapese hampaita!! siis etkö sä ymmärrä että hammastahna on suun terveydelle yks ja parhaimmista keinoista pitää kunnossa. se että peset vain vedellä,sinulta ei todellakaan lähe kaikki plakki pois, suu ei ole koskaan raikas, hengitys haisee, bakteerit kiertää, tulee ientulehduksia ja voi syntyä kaikenlaista mätää... mun äiti on suuhygienisti ja pitäny meidän lasten suut kunnos. ei ole ollut koskaan yhtään mitään... suosittelen et alat pestä fluori hammastahnan kanssa ellet haluu et sun koko terveytes tulee kärsii... hyi hemmetti
- kpojoiiuhuy
Mitä suu hygienisti tekee?
- hml-65
ei pitäisi olla yhtään jh:a eikä pahemmin reikiäkään. Tahnaa ei käytetä siksi että se puhdistaa vaan siksi että fluori vahvistaa hampaita.Sanoo asiantuntija...
- muttamutta
Ei se siitä riipu, millä hampaat pesee.
Sylki on se, joka määrää hampaiden kunnon. - tahnailija
meikä pesee hammastahnan kanssa, tosin en joka päivä, ikää 22wee ja reikiä kaiken kaikkiaan ollut 1, joka sekin maitohampaassa..
- tekari3
ikää 23 ja hampaita oli 22, eli aika tiuhaan on niitä tippunu.
- Haloo, kansalaiset
Peskää ja hoitakaa hyvät ihmiset hampaitanne, sitä ei kukaan muu voi puolestanne tehdä. Vanhempien tehtävä on tietenkin huolehtia lastensa hampaiden pesusta ja opettaa siten huolehtimaan itsestään. Itse olen 50-luvun alkupuolella syntynyt ja silloin ei lasten hampaiden hoidon merkitystä ymmärretty, asuinolot olivat usein kehnot ja niin useimmilla ikäisilläni purukalusto on harventunut ja joillakin jopa tekarit. Itsellänikin kovin paikatut ja parilla implantilla täydennetyt. Minua niin kovasti surettaa kun terveysvalistus ei uppoa ihmisiin. Terveydenhuollon kustannukset, joihin hammashuoltokin sisältyy leikkaavat yli puolet kuntien määrärahoista. Jokaisen on aika herätä ja lopettaa selittelyt.
Sähköhammasharjalla saa pestyä hampaansa tosi helposti ja tehokkaasti. Jos ei muuten saa itseään motivoitua hampaiden hoitoon, kannattaa tarkastella hymyään peilistä hyvässä valaistuksessa ennen ja jälkeen tehokkaan hampaiden harjauksen. Oletteko muuten nähneet televisiossa esiintyvillä likaisia tai hoitamattomia hampaita muilla kuin Uuno Turhapurolla?
Nuorten miesten ja vanhempienkin on hyvä tiedostaa että ientulehduksella on tutkimuksen mukaan negatiivinen vaikutus erektioon. Suun terveys on siis hyvin laaja-alainen juttu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394943Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6694155Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732301Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401868- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671451OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 881146
- 941144