auto ei tunnista kauko-ohjainta,

Toledo1999

Niin, kauko-ohjain alkoi reistailla vuosi sitten, ja lopulta lakkasi toimimasta kokonaan. tänään hain uuden kauko-ohjaimen merkkiliikkeestä, mutta auto ei tunnista sitä. Mistähän voi johtua? Yritin luoda sen koodin ohjekirjan mukaan, mutta ei niisä napeista silti mitään tapahdu. Onkohan käyttöohjekirjan ohje oikein?? Ainakin huoltovälinäytön nollaus on siellä väärin. Voisiko olla mahdollista, että ohjaimen koodaus-ohjekin on väärä??

Ohjekirja siis käskee painamaan toista ohjaimen nappia, ja sen jälkeen avaamaan auton ovet avaimella... tämä pitää tehdä minuutin sisällä.

Jos joku on saanut tämän homman onnistumaan, niin voisitko kertoa jotain vinkkiä. Onkohan kauko-ohjaimella oma johtosarjansa auton sähkökeskuksessa. VOisi ehkä olla mahdollista, että joku liitin olisi irronnut. Keskuslukko toimii kuitenkin normaalisti avaimella, joten sulakkeessa vika ei ole.

Kiitoksia jo etukäteen!

7

7992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seat

Mulla täsmälleen sama ongelma. Samaten lakkas
      toimimasta pikkuhiljaa.
      Ei onnistu uudelleen ohjelmointi, vaikka
      kuinka tekee ohjekirjan mukaan.
      Avaimella toimii keskuslukitus, joten olen
      käyttänyt viimeset puoli vuotta avaimella.
      Oishan se kaukokin ihan kiva jos vaan sais
      toimimaan.

• 20vt

Taitaa olla tyyppivika, yleensä joku kontaktihäiriö eli virta ei yksinkertaisesti kulkeudu paristosta avaimeen.
        Helpoimmalla pääsee kun aukaisee avaimen, putsaa sen ja vääntää pariston kiinnitystä (metalliläpyskät) vähän tiukemmalle.

Ainakin parissa avaimessa tuo on toiminut. Oman avaimen olen joutunut avaamaan vuoden kuluessa yli kymmenen kertaa, mutta nyt on toiminut jo kolme kuukautta putkeen... ;)

• Seat
        20vt kirjoitti:

Taitaa olla tyyppivika, yleensä joku kontaktihäiriö eli virta ei yksinkertaisesti kulkeudu paristosta avaimeen.
        Helpoimmalla pääsee kun aukaisee avaimen, putsaa sen ja vääntää pariston kiinnitystä (metalliläpyskät) vähän tiukemmalle.

Ainakin parissa avaimessa tuo on toiminut. Oman avaimen olen joutunut avaamaan vuoden kuluessa yli kymmenen kertaa, mutta nyt on toiminut jo kolme kuukautta putkeen... ;)

Ei muuten aukaseminen ja tiukennus auttanu mitään !

• Toledo Tdi110 vm. 2000

Termos! Lähes tarkalleen vuosi sitten koin saman sinä nyt. Entinen ohjain meni rikki, ja uusi piti koodata/ohjelmoida merkkihuollossa, ennen kuin se alkoi pelata. Mikään muu - edes kavereiden ja käsikirjan ohjeet - eivät vaivaan tepsineet! Salaisuudeksi vain jäi, mitä huollon puolella tehtiin kaukosäätimelle!

• Lille

Muistaakseni koodaus meni jotenkin näin:

1. Aseta avain virtalukkoon (ovet suljettuina)
      2. Käännä avainta niin, että virrat menee päälle (n.30 sek)
      3. Irroita avain virtalukosta ja paina nopeasti lukitusnäppäintä (pidä se pohjassa), sen jälkeen paina 3 kertaa avaus näppäintä (edelleen se lukitusnäppäin pohjassa). Päästä molemmista näppäimistä irti.

Tässä hommassa pitää olla aika nopea, että koodaus onnistuu...

• seat toledo -02

itellä kävin niin että ostin seat toledon -02. kauko lukitus ei toiminut niin ostin uudet patterit ja kun laitoin uudet patterin sisään ja kokeilin niin avaimessa välkkyi pari kertaa se punainen valo mutta silti ovet eivät auennut ja se punainen valokaan ei enää palanut kun, pari kertaa kokeilin että toimiiko! ja edellinen omistaja sanoi että kun joskus oli patterit häneltä loppunut ja vaihtanut uudet tilalle niin ei ollut enää toiminut tämä kauko lukitus. ja sitten vaan päätti mulle että varmaan pitää ohjelmoida uudestaan niin kuinka tämä ohjelmointi sitten tapahtuu osaisiko kukaan kertoa?

• Jormi1999

Volkkarin kaukosäätimissä on ilmeisesti tyyppivikana jonkin komponentin hajoaminen. Tämä ilmenee siten, että säätimen kantama heikkenee hiljalleen, lopulta lukituksen avaus onnistuu ainoastaan vastaanottimen lähellä. Toledossa tämä tarkoittaa tuulilasin matkustajanpuoleista osaa.
      Omassa tapauksessani merkkiliike hoiti uuden kaukosäätimen koodauksen liikkeen pihassa. Aikaa meni n. 3 min (en edes tajunnut seurata toimitusta, olivat nopeita) ja työ sisältyi kai palikan listahintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5740
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5150
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2944
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      30
      1768
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1593
    Aihe