Tekohampaat Thaimaasta

jotari

Tämä voi tuntua hyvähampaisista ihan huvittavalta kysymykseltä, mutta ei se mitään. Onko kukaan teettänyt Thaimaassa tekareita ja jos on, oliko laadukkaat ja mikä hintataso on verrattuna Suomeen. Täällähän hinnat ovat sikakorkeat niin kuin silmälaseissakin.

12

4214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensimmäistä

kommenttia kannattaa jättää omaan arvoonsa.
      Itselläni ei ole henk.koht.kokemusta.Mutta kaverini
      joka asusteli viimetalven Pattayalla.Otatti huonot hampaat siellä pois ja hommasi tekarit tilalle.
      Kertoi,että kokonaisuudessaan prosessi oli yksinkertaisen helppo ja todella edullinen verrattuna Suomen hintaan.Koko hinta oli noin kolmannes,mitä maksaa Suomessa.
      Kyseinen klinikka sijaitsee Pohjois-Pattayankadulla.
      Second Round'ilta oikealle noin 200 metriä,kun menosuunta on Second Round'ia pohjoiseen.Lähes vastapäätä suomalaisten suosimaa silmälasiliiketta
      Pattaya Optical'ia.
      Myös kyseisellä silmälasiliikkeellä on toimisto/takuu Suomessa,Tampereella.

• näyttää sitten olevan useitakin hyviä
        hammasklinikoita. Mieheni teetti myöskin
        uuden "kaluston" muutamia vuosia sitten
        ja hyvät tuli.
        Tämä klinikka oli Jomtien tien varrella.
        Sveitsiläinen omistus ainakin silloin.
        Kannattaa varata aikaa niin paljon,
        että ehtii huomaamaan jos jotain korjattavaa
        sattuisi olemaan. Mieheni ei tarvinnut
        korjauskäyntejä.

• yrjokaarle

On kyllä Keskuskadulla. Pattaya Klang

• hece

Teetin Hua Hinissä ns. rankaprotesit. Molempiin leukoihin, alas ja ylös kolme hammasta. Olen erittäin tyytyväinen hintaan ja laatuun.

Proteesien tekoon kannattaa varta aikaa mielellään vähintään 1 kk, koska sovitukset vievät oman aikansa. Yllätyksiäkin saattaa tulla matkaan. Itselläni kaksi istuntoa ja hampaat suussa. Vain hieman piti korotuksia hioa toisella käynnillä, eli samalla käynnillä, 10 pv:nä kuluttua ensimmäisestä, kun proteesit laitettiin suuhun. Sitten kävin vielä kerran kahden viikon kuluttua kiristelemässä pinteitä. Siinä kaikki. Olin 3 kk matkalla.

Tämä tapahtui viime vuonna. Ennen matkaa olin hinnoitellut saman asian Suomessa omalla hammaslääkärilläni ja hinta oli n. 1200 e, koska hän ei tiennyt montako kertaa pitää hioa ja korjata? Joten lopullinen hinta jäi minulta tietämättä. Thaimaassa sain heti ensi käynnillä tietää hinnan tarkasti 2x7500 bahtia, eli 7500/leuka, euroissa 2x162 e = n. 320 e yhteensä, eikä siis muita maksuja lisäkäynneistä, ne kuuluvat hintaan sanoi hammaslääkäri. Kaiken tämän lisäksi voin mennä vielä tulevana talvena korjauttamaan samaan hintaan jos tarvetta. Vielä ei ole tarvetta. Suosittelen osaproteeseista rankaproteeseja. Kyllä po. hammaslääkäriltä olisi saanut myös implantit ja sillat ym., mutta minulle riittävät nämä. Kaikista palveluista annettiin lopullinen hinta heti selkeästi, toisin kuin meillä täällä Suomessa ja takuusta puhumattakaan ole Suomessa varmuutta. Luulen, että jos nämä omani esim. hajoaisivat, tuskin joutuisin maksamaan täyttä hintaa?

Joten suosittelen. Jos Hua Hinissä hammasasiaa niin voin kertoa osoitteen - tosi siisti ja nykyaikainen klinikka ja kaunis miellyttävä nuori hammaslääkäri - ja muistakaakin Suomikollit että käyttäydytte kunnolla, jos sinne menette.. ettei tarvitse hävetä..

• jotari

Olipa naseva ja hyvä kirjoitus. Menen marraskuussa matkallani 1-2 vko:ksi Hua Hiniin, joten olisi kiva tietää firman nimi. Puhutaanko siellä suomea tai englantia? Ennen Hua Hiniä olen myös Pattayalla. Mitä se rankaproteesi tarkalleen ottaen tarkoittaa ja riittäkö siihen 1-2 viikkoa?

• hece
        jotari kirjoitti:

Olipa naseva ja hyvä kirjoitus. Menen marraskuussa matkallani 1-2 vko:ksi Hua Hiniin, joten olisi kiva tietää firman nimi. Puhutaanko siellä suomea tai englantia? Ennen Hua Hiniä olen myös Pattayalla. Mitä se rankaproteesi tarkalleen ottaen tarkoittaa ja riittäkö siihen 1-2 viikkoa?

En tiedä osaanko ymmärrettävästi kuvata rankaproteesia, mutta yritetään.

Mutta aivan aluksi kiitos itsellesi. Kyllä siellä englantia tarvitsee mielellään osata, muussa tapauksessa hyvä olla mukana tulkki, mutta niitähän Hua hinistä löytyy - paikallisia ym. suomalaisia.

Mielestäni kaksi viikkoa on liian lyhyt aika, kun aina tulisi varata myös aikaa tehdä korjauksia. Sillä jos niitä ei tee ajoissa, saati ollenkaan, syntyy ongelmia, kun hampaat eivät ns. istu, hampaat ja leuat kipeytyvät, voit myös rikkoa proteesin, tai ehjiä hampaitasi, jne... Ei siis pidä hosua hyvää asiaa.

Osaproteeseja on kahta sorttia ns. ranka- ja akryyliproteesia. Näitä molempia käytetään jos omia hampaita on vielä suussa.

Oma kuvaukseni. Ns. rankaproteesin muodostaa metallinen runko eli ohut ja kapea ns. rankaosa, se vie vähän tilaa suusta ja on erittäin tukeva ja kestävä metallisen rakenteensa johdosta, hampaat kiinnitetään ns. akryyliin ja se sitten tähän metallirunkoon, samalla metallirunkoon rakennetaan myös ns. pinteet, jotka kiinnittyvät jousen tapaisesti taas omien hampaiden kaulaosaan. Nämä pinteet pitävät proteesin tiukasti pakallaan. Aluksi nämä laitokset tuntuivat hieman oudoilta suussani, mutta pian niihin totuin. Nyt en ole huomannut niiden oloa suussani enää aikoihin. Olen erittäin tyytyväinen. Täytyy lopuksi sanoa vielä, että minulla oli mukanani Suomesta hammasalan asiantuntija, joka seurasi asian hoitumista. Hänkin piti ko.lääkäriä erittäin asiansa osaavana.

Tässä osoite. Hammaslääkäri Dr Warangkana Wongnairat, siis naislääkäri, 1/5 Sra Song Rd. HUA HIN Prachuapkhirikhan, puh. 032-531510.

Sijainti tarkemmin, suomalaisen Danin baarista samaa tietä kohti etelää, n. 200-300 m, tien samaa puolta seuraavaan risteykseen, jossa talon kulmassa on uusi siisti DENTAL CLINIC. HUOM! Siinä on kaksi hammasklinikkaa aivan rinnakkain, mutta tämä minun tarkoittamani on aivan siinä talon kulmassa. Onnea matkaan.

• ArjatarOriginal

Tuttu teetti hienossa paikassa tuohon hintaan. Halvemmallakin kuulemma saa. Itse olen teettänyt kruunuja ja työn jälki on loistavaa ja hinta halpa.

• rankkaproteesi

mitäköhän nykyään kustanttaa nuo rankaproteesit ja onko tämä hml vielä voimissaan

• Pattayallaosaavat

Pattayalla olen teettänyt, siellä on monia vaihtoehtoisia klinikoita ja hinnat edullisemmat, kuin esim Bangkokissa, jossa teetätin kerran parin hampaan pikkuproteesin.

• Diipadaapadiipadaapaa

Niin hinnat olisi mukava tietaa edes sinnepain , muuten turhaa kommentoida etta teetin sita ja tata siella ja taalla , hyoty=0

• Anonyymi

olen teettänyt siellä ja täällä sitä ja tätä pattaijan kulmalla ja siinä justiinsa
      informatiivisuus on tätä luokkaa kiitti vitusti

• Anonyymi

Otatin edestä 3 hammasta pois,ja siihen tehtiin tilalle tekarit,hyvin pysyvät suussa hiukka nyt vuoden jälkeen väljät hinta oli 1500 b Koratissa meen just teettää uudet ennen kesälomaa

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe