Onko kukaan korjannut/parannellut vihkisormustaan jälkikäteen?
Itsellä sormus josta irtosi pari kiveä ja sain kultasepältä tuomion ettei tämänlainen sormus välttämättä kestä käytössä kovin hyvin. Olisi mahdollista korjata (uusia kivet hiukan muuttaa sormusta) jotta olisi kestävämpi TAI ostaa kokonaan uusi sormus.... alkuperäisellä on tietty tunnearvoa enkä oikeastaan haluaisi siitä luopua, mutta kestääkö korjaus vai olisiko viisampaa vaihtaa uuteen?.
-Harmittaa ettei ostettu alunperin laadukkaampaa :-(
sormuksen "parantelu"
jälkikäteen
1
598
Vastaukset
- kysymys hmmmm
itse tekijänä olen tehnyt kumpaakin parannellut vanhoja sormuksia käyttöön ja uusia kokonaan. Tunnearvo on kiistaton. Kannattaa miettiä mitä itse haluaa ja millaiseksi sen sormuksen saisi muokattua. Osa sepistä voi esimerkiksi haluttaessa sulattaa vanhan ja käyttää sitä kultaa lisämateriaalia uuden tekemiseen.
Itse jos olis oma kyseessä korjauttaisin jotta esim kaiverrukset säilyis, tai ottaisin kokonaan uuden sormuksen. Vanhan joko säilyttäisin muistona tai teettäisin vaikka riipukseksi niin et siinä näkyis kaiverrukset yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323928
- 453300
- 402909
- 172686
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392000