elikkäs minulla on valmet 212k 12/70 malli.
kysyisin et kestääkö/onko testattu 70mm magnumeilla. piippuun on stanssattu teksi proof tested 12ga.
valmet
9
6682
Vastaukset
- efwefwv
en suosittele. tarttis olla 15 vähintään, siis se painemerkintä joka tarkoittaa satoja baareja.
- Jokuukko
Kyl sen pitäis kestää. Tai siis mul on käytös kans 212 valmet ja oon ampunu sil ihan kaikkii panoksii. Siis rautahaulei en tietyst, mut siis kaiken maailman minimagnumit ja 70mm-magnumit se on kyl kestäny. Mut en mä siis tiedä et onko sitä moisille paineille testattu. Eli en voi luvata mut luulisin...
- Luulisinko
En tiiä, mutta ehkä silti, vaikka kuitenkin toisaalta, eli luulisin olevani varma että saattaa olla että voi ehkä ampua.
- Pumppumies
Toi 12ga tarkoittaa että on 12 kaliberinen...
Ja kyllä toi myös sen kestää että noita max. 42 grammaisia ampuu. Ainakin mulla kesti... - aika voi loppua
olkaa hupsimatta-- ei ole tarkoitettu mag. eille voi kestää,tai sitten ei..
jos mag.. ammut nosta henkivakuutuksesi korkeammaksi- Pumppumies
Noi mini-Magnumit ei oo mangnumeita... Hylsy 70 mm pitkä jossa haulilataus 40 - 42 grammaa.
- Zetor
Miksi ampua? Se ero 32g ja 42g välilä on aika pieni.. Saatava hyöty ei kata riskiä!! Ostaa sitten paremman aseen niille magnumeille jos niitä tarvii ampua.
- Pumppumies
No toi Valmetti on kyllä jo ihan hyvä ase, ja käytännössä noilla esimerkki-panoksilla on jo iso ero.
En silti sitä tarkoita että AINA olisi parempi se panos jossa on raskaampi lataus.
Itsellänikin on tuossa eniten käyttämässäni haulikossa mahdollista käyttää 89mm paukkua, mutta metsästyksessä en edes noita "normaali-magnumeita" (76 mm) käytä kuin erikois tarkoituksiin.
Eniten käyttämäni ovat 36 grammaisia (kyyhkyselle ja alkusyksyllä jäniksille), ja lokakuun puolenvälin paikkeillä siirryn käyttämään 40 grammaisia niklatulla hauleilla. (jänikselle ja ketulle).
Siis noistakin valittuna niin että niillä saan käyttötarkoitukseeni parhaiten sopivan kuvion/ upotuksen.- allakantekijä
Kyllä 212 kestää ja on tehty kestämään mini magnumit. Aivan huoletta voi niitä käyttää.Itellä on tuo 212 vuodelta 71 ja on tosiaan paljon ammuttu myös näitä minimagnumeja eikä ole tähän päivään mennessä mitään ongelmia esiintynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447296
- 324048
- 573575
- 503110
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492259- 372258
- 492245
- 432238
- 162226