Minulla on pikku ongelma. Miten saan ADO-tietokannnan Select-osan määrittelyssä käytettyä WHERE-komentoa muuttujan kanssa. Olen koittanut kaikki mahdolliset yhdistelmät eikä pelaa. Tässä esimerkki:
asiakastiedot.Open "select * from Asiakastiedot WHERE as_nro = " Combo2.Text "", "Dsn=toiminnan_hallinta", adOpenDynamic, adLockOptimistic
Olen koittanut myös hipsuja muuttujan ympärille, mutta ei toimi..
ONGELMA :VB 6 & SELECT-LAUSE
Helppiä22
1
293
Vastaukset
- xxxxx
Kyllä muuttuja toimii. Voisit koittaa niin, että teet koko kyselyn ensin muuttujaan.
Ilmeisesti ongelma on lainausmerkit ("). Tietokantakyselyssä voit korvata ne yksinkertaisilla heittomerkeillä ('). Esim. Sql$="Select * from Asiakastiedot where Nimi='" Nimi$ "'"
Lainausmerkit (") saat myös komennolla chr$(34).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225134- 254308
- 272451
- 342234
- 371998
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164