Neuvostoliiton moottoripyörät

Perttu

Jos jollakulla olisi tietoa, kyseisistä
laitteista, olisi todella mukava kuulla ko.
laitteiden hyvistä ja huonoista puolista. Onko
esim, onko em. laitteissa miehekkäät moottori
äänet? ym. Onko niillä mukava ajella, pysyykö ne
kasassa. Kertokaahan kokemuksistanne jooko.
Kiitän vastaajia etukäteen. KIITOS!

12

3469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tbird

      Itselläni on soolo mallinen K-750 M lättäpää
      koneella ja suorilla putkilla. Pyörää on
      hieman "Kustomoitu", mm. perää laskemalla ja
      silleen. Laitos pitää miehekkään äänen, on
      lähtenyt hyvin käymään, aika mörkö ajella, jarrut
      on mallia ABS, kääntää päät eikä ole ainakaan
      vielä tämän kesän ajoilla hajonnut, sekä kaiken
      lisäksi vielä pakkikin löytyy. Koneeseen on tosin
      vaihdettu länsilaakerit, ja perään vaihdettu
      harvempi "miliisi" välitys. Ts. pyörä sopii
      mikäli kuskilta löytyy "harraste" asennetta,
      haluaa massasta erottuvan laitoksen, eikä ole
      kiire. Pyörä kun ei oikein kulje. Lisätietoja,
      kuvia yms. löytyy Ural Roikan sivuilta,
      osoitteesta
      http://home.setol.fi/~kal/ural
      Että näin.

      • Perttu

        Niin haluaisin tietää vielä, että mitä
        hyväkuntoisesta K-750 pyörästä kannattaa maksaa.
        Olen saanut kaikenlaisia tarjouksia, on tarjottu
        rakenneltuja, joihin on myyjän mukaan tehty sitä
        sun tätä ja sitten on kyllä hintaakin osattu
        laittaa. Sitten on taas paljon myynnissä
        sellaisia, joista myyjä kertoo, että paperit
        löytyy, ei paljon muuta osaa sanoa. Luonnossa en
        ole koskaan edes nähnyt itäpyörää vielä, mutta
        silti olen vakavissaan ajatellut sellaisen
        hankkia, mutta en halua maksaa itseäni kipeäksi.
        Toisaalta en halua menettää hermojanikaan
        totaalisesti romun kanssa, jota ei saa kasaan,
        kun ei löydy osia. Olen ajatellut sellaista
        peliä, jolla voisi körötellä turvallisin mielin,
        ilman pelkoa perseen alla, laitteen ei tarvitse
        välttämättä olla kaunis.


      • Tbird
        Perttu kirjoitti:

        Niin haluaisin tietää vielä, että mitä
        hyväkuntoisesta K-750 pyörästä kannattaa maksaa.
        Olen saanut kaikenlaisia tarjouksia, on tarjottu
        rakenneltuja, joihin on myyjän mukaan tehty sitä
        sun tätä ja sitten on kyllä hintaakin osattu
        laittaa. Sitten on taas paljon myynnissä
        sellaisia, joista myyjä kertoo, että paperit
        löytyy, ei paljon muuta osaa sanoa. Luonnossa en
        ole koskaan edes nähnyt itäpyörää vielä, mutta
        silti olen vakavissaan ajatellut sellaisen
        hankkia, mutta en halua maksaa itseäni kipeäksi.
        Toisaalta en halua menettää hermojanikaan
        totaalisesti romun kanssa, jota ei saa kasaan,
        kun ei löydy osia. Olen ajatellut sellaista
        peliä, jolla voisi körötellä turvallisin mielin,
        ilman pelkoa perseen alla, laitteen ei tarvitse
        välttämättä olla kaunis.

        En ole kyllä itsekään mikään asiantuntija, mutta
        sanoisinpa että monasti hieman laitettu on
        parempi ostos, kuin aivan koskematon (paitsi jos
        haluaa esim. entisöidä itse alusta pitäen tms.).
        Koska mikäli konetta ei ole läpikäyty (vaihdettu
        länsilaakereita yms.), niin semmoinen homma
        kannattaa tehdä heti alkuunsa. Mikäli laitoksessa
        on jo valmiiksi harva perä tai välitetty nelonen,
        niin maantieajo on paljonkin mukavempaa. Tosin en
        tiedä miten moiset muutokset vaikuttaa sivuvaunun
        kanssa ajeluun, eli piisaako vielä voima? Jarrut
        olis myös hyvä käydä läpi, ja alkuperäiset NL
        maalit on myös aika persiistä. Muuten kyllä ihan
        hyvä peli. Maksettava hintahan riippuu täysin
        siitä mitä olet itse valmis maksamaan. Pyytäähän
        nyt voi mitä tahansa...


      • Perttu
        Tbird kirjoitti:

        En ole kyllä itsekään mikään asiantuntija, mutta
        sanoisinpa että monasti hieman laitettu on
        parempi ostos, kuin aivan koskematon (paitsi jos
        haluaa esim. entisöidä itse alusta pitäen tms.).
        Koska mikäli konetta ei ole läpikäyty (vaihdettu
        länsilaakereita yms.), niin semmoinen homma
        kannattaa tehdä heti alkuunsa. Mikäli laitoksessa
        on jo valmiiksi harva perä tai välitetty nelonen,
        niin maantieajo on paljonkin mukavempaa. Tosin en
        tiedä miten moiset muutokset vaikuttaa sivuvaunun
        kanssa ajeluun, eli piisaako vielä voima? Jarrut
        olis myös hyvä käydä läpi, ja alkuperäiset NL
        maalit on myös aika persiistä. Muuten kyllä ihan
        hyvä peli. Maksettava hintahan riippuu täysin
        siitä mitä olet itse valmis maksamaan. Pyytäähän
        nyt voi mitä tahansa...

        En ole valmis maksamaan paljon, mutta minkäverran
        on paljon. Ja mikä on mielestäni halpa, on
        varmaan jonkun mielestä kallis, tai toisinpäin.
        Kysynkin sellaista noin hintaa hyvälle
        laitteelle. Esim mitä itse maksoit ko.
        laitteesta, vai voiko sellaista kysyäkkään. Kysyn
        kuitenkin. Viroksi halba merkitsee huonoa ja
        huonoa en haluaisi ostaa. Toisaalta kyllähän
        näissä aikalailla on hintahaitaria, enemmän, kuin
        missään muissa moottoriajoneuvoissa. Käytettyjen
        Ural/Niepr ym. vastaavien hinnastoja, kun ei ole
        olemassakaan ilmeisesti.


      • Tbird
        Perttu kirjoitti:

        En ole valmis maksamaan paljon, mutta minkäverran
        on paljon. Ja mikä on mielestäni halpa, on
        varmaan jonkun mielestä kallis, tai toisinpäin.
        Kysynkin sellaista noin hintaa hyvälle
        laitteelle. Esim mitä itse maksoit ko.
        laitteesta, vai voiko sellaista kysyäkkään. Kysyn
        kuitenkin. Viroksi halba merkitsee huonoa ja
        huonoa en haluaisi ostaa. Toisaalta kyllähän
        näissä aikalailla on hintahaitaria, enemmän, kuin
        missään muissa moottoriajoneuvoissa. Käytettyjen
        Ural/Niepr ym. vastaavien hinnastoja, kun ei ole
        olemassakaan ilmeisesti.

        Käypä hinta kun on vähän yksilöstä kiinni.
        Tommoset 60-lukuiset tuntuis kympin tietämille
        yleensä maksavan. Uudemmat tai MR katsastetut
        onkin sitten jo enempi. Ei kai noita laitteita
        nyt kukaan sijoitusmielessä voi pitää,
        harrastushan se nyt on...? Maksat sen, mikä
        ittelle tuntuu sopivan, mitä sitten jos joku
        pitää sitä halpana/kalliina???!!


    • vääntöä

      isälläni on myytävänä laitettu k750 sopuhintaan
      tarjoaa sitä minulle ostettavaksi.

      • Anonyymi

        No ostitko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ostitko?

        pitää vielä tovi miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitää vielä tovi miettiä.

        Kunnon ämpyilyä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon ämpyilyä ...

        Hyvä se on rauhassa miettiä, kun itäpyörästä on kysymys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä se on rauhassa miettiä, kun itäpyörästä on kysymys!

        Ostaa vaan.


    • Anonyymi

      Paskoja ajaa, luotettavuus on huonon puoleinen. Soundit riippuu pyörästä. Joku kaksipyttyinen IC kuulostaa lähinnä tikkakoskelaiselta. Tarkoitan ompelukonetta. Kulkevat huonosti ja vievät runsaasti polttoainetta. Huonoja puolia on paljon - riippuen toki siitä mihin vertaa.

      Noin 50 000:n IC selässä vietetyn kilometrin perusteella kuitenkin sanon, että jos löytyy sinnikkyyttä, tahtoa ja lehmän hermot, niin nää on aivan perkeleen kovia vehkeitä. Vaativat siis käyttäjältään soveltuvia henkisiä ominaisuuksia. Ja opettavat samalla kärsivällisyyttä, ongelmanratkaisutaitoja ja kykyä käsitellä pettymyksiä.

      Neuvostopyörät ovat harrastuskohteina tai arkiajoneuvoina vaativampia kuin monet muut. Kuka tahansa ostaa ja ajaa tuoreehkoa Harrikkaa, mutta itäpyörät eivät ole sillä tavalla helppoja ja turvallisia vaihtoehtoja. Itäpyöräilijä osaa muutakin kuin vääntää kaasua ja ruuvata motonetin palikan tankoon. Itäpyöräilijä joko kasvaa konemieheksi tai lakkaa olemasta itäpyöräilijä. Tässä ei ole kolmatta vaihtoehtoa.

      Helppoa pyörää arvostavat eivät aina välttämättä pysty käsittelemään henkisesti sitä, että jollakulla muulla on kanttia ja taitoa ajaa itäpyörällä. Myönnän piikitteleväni tässä tahallani. Toisin sanoen itsevarmuus ja -ironia ovat itäpyöräilijälle tärkeitä ominaisuuksia, jotta osaa kettuilla riittävästi takaisin päin kaikenlaisille moottoripyörien tojotilla ajelijoille.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe