Olemme yrittäneet löytää tilaa, joka myisi suoraan "onnellisen" sian lihaa. Tärkeintä meille olisi, että sika saisi elää onnellista elämää ilman tehokasvatuksen pieniä metallihäkkejä. Pääsisi kesäisin tonkimaan ja juoksentelemaan ja saisi tosiaan ensin elää arvoisensa elämän.
Onkohan tälläinen haave ihan mahdoton yhtälö, vai löytyykö suomesta vaikka ihan pieniä parin possun kasvattajia, joilla sama periaate?
Tai löytyisikö esim. muitakin ihmisiä, jotka olisi kiinnostunut asiasta jos vaikka kimpassa löytäisimme jonkun luomuviljelijän, joka kasvattaisi näin pyynnöstämme muutaman sian hieman vanhemmaksi, kuin normaalisti?
Onnellisen sian lihaa
4
740
Vastaukset
- vanha kokki
Laatikaa ilmoitus toiveestanne Maaseudun tulevaisuus lehteen, olen aivan varma, että saatte vastauksia kiinnostuneilta maaseudun ihmisiltä. Tiedä sitten possun onnellisuudesta, mutta normaalilla laskilla (ruoan jätteillä) syötetty sika on jotain aivan muuta kuin teollisuussikalan järkyttävät "sporttipossut". Ajatuksenne on erittäin kannatettava, samaa systeemiä käytetään tänäkin päivänä venäjällä erittäin yleisesti, olen itse osallistunut kyseiseen puuhaan Pietarissa.
- onnellinen on
sitten sika, joka on joutunut lihoiksi...?
...rajoituksia lihan suoramyynnille tilalta?
Arvelisin, että lihan pitää olla vähintään eläinlääkärin tarkastama, mikä ei tietenkään ole mikään ylitsepääsemätön ongelma.
Luomulihaa, myös tuoretta possua, myydään Helsingissä esim. Hakaniemen hallissa.
Hyvänmakuisen sianlihan saanti on mielestäni hankalaa ainakin Helsingissä. Niinpä jota kuinkin lopetimme sianlihan oston siellä. Täällä Azoreilla sianliha maistuu hyvältä, niinkuin se maistui ennen muinoin lapsena maalla.- suoramyynti tarjoo
http://haku2.webinfo.fi/index.icf?search_string=luomusianlihaa &x=19&y=8
Hakiksen Reini = viljapossua ! http://haku2.webinfo.fi/index.icf?search_string=viljapossua&x=22&y=11
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5241770Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748