Matizin kestävyys

"Uutta" autoa har...

Moro!

Pitäisi ostaa vähän bensaa vievä ja muuten suhteellisilla käyttökustannuksilla oleva pikku henkilöauto vähän käytettynä (ajettu max. 65000 km).

Kilometrejä tulee aikas paljon vuodessa mittariin (sellaiset n. 30-35 tkm). Muutaman vuoden olisi tarkoitus nyt hankittavalla menopelillä mahdollisesti ajella, joten kilometrejä voisi mittarissa olla seuraavan autokaupan ajankohtaiseksi tullessa jopa jotain 150-200 tkm.

Nyt käytössä Fiat Punto, jossa mm. kannentiivisteen jouduin vaihtamaan ennen 100.000 km:ää ja muutenkin jotenkin en luota, että kestäisi montaa vuotta enää hyvänä. Aiemmin oli Citroen Saxo, jolla ajelin ilman suurempia ongelmia vielä kun mittarissa oli jotain 190 tkm.

Mitenhän on tuon Matizin yleinen kestävyys? Kokemuksia ja ajettuja kilometrimääriä kaipailisin. Miltä muuten on menopeli tuntunut?

Kiitos kaikille vastaajille.

2

1401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 800cc

Minulla on tuollainen vm 99 Matiz käytössä täällä Irlannissa missä asun,

se on sillä pienemmällä 798cc 3-syl koneella,

olen ajanut 45-56 000 (mailia) välisen matkan,

vähän pettymys on ollut,

sähkövikoja oli kahdesti, molemmat jätti tielle, ensin polttoaineen syöttö koneeseen katkesi, kun jostain ihme syystä meni turvakatkaisu päälle, sitä sitten 3 päivää pähkäilin ennenkuin löysin pienen napin penkin vierestä mistä resetoida se turvakatkaisu,

toisella kertaa otti johto puolan ja virranjakajan väliltä (tässä on vielä sellaista vanhaa teknikkaa) kiinni kaasuvaijeriin, joka kulutti sen poikki ja taas jäätiin tielle:(

Sitten nyt hajosi lämppärin kenno, on muuten vmäainen vaihtaa, se halkesi ja uusi hajosi kk myöhemmin, vasta nyt tajusin että paisuntasäiliön korkki oli viallinen ja järjestelmä kovasti ylipaineinen,

eli tälläistä kaikkea pientä, osat on halpoja mutta auto on ahdas kuin mikä korjata, 1l on varmaan vielä pahempi,

näppärä ajaa, kääntyy tosi pienessä tilassa sekä vie vähän bensaa, noin 6.5l sekailaisessa ajossa, ruuhkassa pahimmoilleen ehkä 8l

• Matizz

Ei ole ollut mitään pieniä eikä suuria vikoja. Molemmat etu polttimet on vaihdettu, lisäksi 1. katsastuksessa huomasivat toisen takarekisterikilven valon sammuneen.

Ajamisesta se on ketterä (ei varmaan yllätys) mutta herkkä kovalle sivutuulelle.

Itse olen tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5214
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4388
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2521
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1928
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1184
    Aihe