http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id66796.html
Ei ole ihme jos parin tuhannen ylityötunnn jälkeen saa 4000 € kuussa brutto! Kaverien kanssa laskimme omalta alaltamme, että 2000 ylityötunnin vuosiansiot heittäisivät lähelle sataatonnia. Se riippuu kuinka laskee pyhät ja kirkkojutut mukaan. Kuskit hei... samalla ylityömäärällä merkonomi vetäisi 80000-100000 ekua vuodessa!
nyt ymmärrän suuret liksat
42
11740
Vastaukset
- yks kouluja käymätön rahtari
niinpä mut jos emme tekisi pitkiä päiviä sinunkin ruokapöytäsi voisi olla aika tyhjä.Tähän hommaan ei taho saada porukkaa töihin.Ne jotka ajavat Ajavat pitkiä päiviä jotta sinäkin saisit leivän pöytään.Olet oikeassa korvausten suhteen ,mutta jonkunhan ajot on ajettava
- Raaka-Reiska
No joo mutta kuka nyt haluaa olla joku helvetin merkonoomi. Sitäpaitsi eihän se raha ole tärkein vaan se että saapi ajaa! Rahaa löytyy kyllä ja lisää tulee sitä muka kun sukulaiset kuolla kupsahtavat joten se ei ole ongelma. Ajaminen on kaiken A ja O, palkasta viis.
- pikkuyrittäjä
Tosin moni toimihenkilö tekee nuo ylityöt täysin ilman korvausta kuukausipalkallaan.
Itselläni tuo oli osasyy miksi lähdin yritttäjäksi insinöörinhommista (myynti) vaikka palkka oli tuolloin 15v. sitten n. 20000 mk/kk ja päälle verottomat päivärahat ja kilometrikorvaukset.
Jälkeenpäin vertailtu ja pohdittu kaverien kanssa jotka jäivät ja heistä tuli Venäjän, Balttian ja Puolan johtajia muurin kaatumisen jälkeen.(tosin kaikki tulleet nyt takaisin).
Vaikka elämä muuten voi näyttää erilaiselta ei työmäärän ja ansaitun rahamäärän suhteen ole ollut paljoa eroa kun samalla älyllä ja motivaatiolla tehdään.
Enkä tänäpäivänä tiedä olisiko toisin ollut parempi, avioerot, alkoholi, ylirasitus masennukset jne. on varjopuoli paljossa henkisesti tai fyysisesti rasittavassa työnteossa. - voltti....
niin kuin tossa joku mainitsi että jonku on ajot ajettava.
oletko muuten tietoinen kuinka monta tonnia liikkuu rahtia suomessa yö aikaan... laskekaa golleegojen kanssa se teiltä pitäis onnistua minulta ei koska olen vaan kuski.
mut kyl vituttaa olla aamulla maalissa ja saada vittuilut palkaksi määränpäässä siitä hyvästä kun pidit tauot kun ne kuuluu pitää...
no elämä on
¨voi myrkky rekka.....
mitä tapahtuu jossain lahdessa pienissä nopeuksissa...
yöllä sitävaan virkystyy kun joutuu vaihtaa ajolinjoja kääntyillä rikkoo sopivasti jonku pitkän matkan 80km/h ajetun osuuden esim 300km
paperi tehtaitaihan ne myrkky rekat 70% palvelee tai ehkä enemmänki kun niillä ei ole mitään varastoja paprutehtailla....
en tiiä mut olis kiva kun noi ylityöt ois äijille maksettu kun ne kuuluukin kauhee pamautus olisi se
monta tonnia kuussa rupee olee kuskeja siinä vaiheessa jos rahti ois kunnossa ja ajettais 2 mieheen yhtä autoa olis liksat ja vapaat kunnossa
ELI SIIS LYHYESTI LISÄÄ RAHTI RAHAA YRITYKSET!
TUPLATKAA RAHDIT NIIN ON JONOO KUSKEIKSI- helvettiäkään
niin kauan kun kuljetuksia pidetään välttämättömänä pahana.Taksat ja palkkaus kohdalleen koskaan jos nyt!
- tuollahan pärjää
helvettiäkään kirjoitti:
niin kauan kun kuljetuksia pidetään välttämättömänä pahana.Taksat ja palkkaus kohdalleen koskaan jos nyt!
Juurihan tuossa kuskit kerskuu, että rahaa on. Mitä sinä itket kun kahden miehen palkka ja prosentit tulee joka kuukausi.
- nekin vapaita
tuollahan pärjää kirjoitti:
Juurihan tuossa kuskit kerskuu, että rahaa on. Mitä sinä itket kun kahden miehen palkka ja prosentit tulee joka kuukausi.
arvostaa ne joilla on perhettä ja ajaa vain minimi tunnit 80 kahteen viikkoon. esim auto puolella lauantai normi työpäivä mikä on mun mielestä väärin.
- ja vaativuuden
tuollahan pärjää kirjoitti:
Juurihan tuossa kuskit kerskuu, että rahaa on. Mitä sinä itket kun kahden miehen palkka ja prosentit tulee joka kuukausi.
tasolle palkkaus siten ettei huoli ajella 24/7.
- cemt ajossa
tienasin palkkaa 4000 ja päivärahat 1500
normi työllä kiekot kunnossa kilsa liksalla oli hyvä putki siinä kuussa- mutta mutta
Aina, kun isännän pihassa kapusin Volvoon oli vaihdekepissä kumilenkillä 300 euroa! Laskeuduin alas ja vein rahat isännälle. Se sanoi, että ei ole hänen ja että pitäisin ne vain. Taas nousin koppiin ja kas kummaa!! Uusi nippu 300 euroa siinä kiinni. Minä taas kertomaan sen isännälle ja tuo käski pitää.
Piimäkuorma odotti, mutta kolmannellakin kerralla kun kapusin ohjaamoon niin taas oli 300! Minä hypin siinä sitten kuusi viikkoa yötä päivää peräkkäin ja tienasin 288500 euroa puhtaana käteen. Nyt siinä hyppi mun viisi poikaani ja piimät on hapantuneet. Jonossa on sitten eukon suku seuraavaksi. - Samp
kukkanen , Ei ikuna onnistu 21 päivässä , tai siten sulla on todella hyvä kilsataksa ; joita ei kyllä CEMTissä enää tunneta.
Pistähän tarkka laskelma , jos uskallat. Ois hauska nähdä... - palkanpäälle
Samp kirjoitti:
kukkanen , Ei ikuna onnistu 21 päivässä , tai siten sulla on todella hyvä kilsataksa ; joita ei kyllä CEMTissä enää tunneta.
Pistähän tarkka laskelma , jos uskallat. Ois hauska nähdä...ensinnäkin. 53 päiväs * 31
0.18cn kilsa 22589km 4066 - verot 15%
- hakkuriharjottelia
tuskin ketään pakotetaan töitä tekeen noin paljon..kyllä se on vapaaehtoista ihan ite saan ainakin päättää ajanko 80 tuntia vai 130 tuntia kahteen viikkoon,en kuulu mihinkään kuljetus alan liittoon juuri tollasen touhun takia,kassan jäsen kyllä olen...
- juttelee
ennen mein isä oli vahvempi kuin tein isä, mul on isompi **** kun sulla, mul pienempi puhelin ku sulla, tienaan enempi vähemmällä ku sä....
Ohoijaa, toi sama juttu jatkuu huomen ku menen päiväkotiin töihin =) - Pasi_Ki
http://www.ess.fi/Article.jsp?article=156072
40 kuljettajaa ja vieläpä vaarallisia aineita. Ei mikään pieni kuljetusyritys. Oliko kyseessä Tonttila???- Rahtari81
Sitä minäkin mietin ja ei tullut muita mieleen kuin tonttila,mutta onko tonttilalla noin paljon (40) kuskeja? vai onkohan laskettu nosturikuskit mukaan???
- llllllkkjhg
se marttila/marvaila?
- Tontti la
Kyllä kyseessä on Tonttilan kuljetus
- mukana,
Tontti la kirjoitti:
Kyllä kyseessä on Tonttilan kuljetus
Tonttilalla ei autokuskeja kyllä ole noin paljoa. Enemmän nosturikuskeja.
- vasen koukku
llllllkkjhg kirjoitti:
se marttila/marvaila?
Eiköhän Marttilalla ole enimmäkseen maanajoa ja kasetteja? Tuskin vakkia?
- uneton itäsuomessa
Kannattanee pitää kiekot kondiksessa lähiviikot. Tälläset käryt aiheuttaa satavarmasti kunnon teemaviikot levikkeillä. Onneksi on pahvipiirturi ajokissa, eipä tuosta tietty paljoa apuja ole jos firma ratsataan.
- Simeon man
Taidan pitää parin kuukauden pekkasvapaata, eiköhän kalabaliikki siinä ajassa ehdi laantua.
- opli
sen takia sitä ajetaan kautta touhutaan et saatas se 3t ekua näppiin kuussa,ei näil 80 tuntisil saa ku rohkee 1600.sen takia mie rikon työaikalakia.mulle riittäs vaik 1 tunti päiväs jos sill maksas elämisen.
- olla motivoiva, toisaalta
sen tulisi olla sellainen, että normityöajoilla mahdollistuu riittävä tulotaso. Kuljetusten toimeksiantajat ovat käyttäneet sairaasti hyväkseen kuljetusalan kilpajuoksua siitä, kuka pöljä suostuu ajamaan halvimmalla. Kilpailukykyä otetaan sitten vaikka kuskin selkänahasta. Ei yksi merkittävä toimiala voi olla muiden alojen jatkuva säästämisen kohde. Vaan kun ei pikkujohtajia sellainen kiinnosta, kun pitää muiden kustannuksella kiillottaa omaa kilpeään.
Ihmisellä pitäisi olla muutakin elämää kuin pelkkä työssä notkuminen. Sillä, että polttaa kynttilää molemmista päistä yhtäaikaa, ei ole kauaskantoiset seuraukset. Pitää ymmärtää riittävän levon merkitys työteholle. Väsyneenä ei tule kuin vahinkoa. Ja niitä nuorina kuolleita.
Kyseisten tapausten ylityömäärää ei voi terveellä järjellä selittää. Varmaan on mitaleja jaettu noin "ahkerille". - hehehee...
kyllä saa merkonomi painaa siellä siwan kassalla tai mopin varressa 24 h/vrk töitä et edes lähelle noita ansioita pääsis.
- jo on
Meitä merkonomeja on muutama tuhat toimitusjohtajina, joilla normaali vuosipalkkakin menee yli 100 000 euron. Sitten on hallintojohtajina, kehitysjohtajina, erityyppisinä osastopäälliköinä sekä paljon pankkitehtävissä, joilla palkkataso liikkuu yli 5 000 euroa kuukaudessa. Joten ota ja räknää, kun kannat siwaan kaljaa hyllyyn.
- kuulee
jo on kirjoitti:
Meitä merkonomeja on muutama tuhat toimitusjohtajina, joilla normaali vuosipalkkakin menee yli 100 000 euron. Sitten on hallintojohtajina, kehitysjohtajina, erityyppisinä osastopäälliköinä sekä paljon pankkitehtävissä, joilla palkkataso liikkuu yli 5 000 euroa kuukaudessa. Joten ota ja räknää, kun kannat siwaan kaljaa hyllyyn.
Merkonomin papereilla ei ole mitään asiaa pikkupuljuja kummempien yritysten toimitusjiohtajiksi. Kyllä koulutustaso täytyy olla vähän korkeampi. Merkonomin kolulutus ei ole nykypäivänä yhtään mitään. Kassatyöntekijöitä pääasiassa.
- -sihteeri-
jo on kirjoitti:
Meitä merkonomeja on muutama tuhat toimitusjohtajina, joilla normaali vuosipalkkakin menee yli 100 000 euron. Sitten on hallintojohtajina, kehitysjohtajina, erityyppisinä osastopäälliköinä sekä paljon pankkitehtävissä, joilla palkkataso liikkuu yli 5 000 euroa kuukaudessa. Joten ota ja räknää, kun kannat siwaan kaljaa hyllyyn.
Meidän talossa merkonomi/tradenomi voi päästä korkeintaan sihteeriksi. Johdosta on suoraan ilmoitettu, ettei koulupohja muuhun riitä. Voit siis unohtaa puheet merkonomien kovapalkkaisisra töistä. Yksityisyrittäjät ovat eri juttu, mutta heidän määrä ei hirmu suuri ole.
- haisee pahalle
kuulee kirjoitti:
Merkonomin papereilla ei ole mitään asiaa pikkupuljuja kummempien yritysten toimitusjiohtajiksi. Kyllä koulutustaso täytyy olla vähän korkeampi. Merkonomin kolulutus ei ole nykypäivänä yhtään mitään. Kassatyöntekijöitä pääasiassa.
Aivan sama kun se että yksikään kuski ei ole noussut kuljetusliikeen johtajaksi tai omistajaksi. Eikä niin?
- eivät kaikki
-sihteeri- kirjoitti:
Meidän talossa merkonomi/tradenomi voi päästä korkeintaan sihteeriksi. Johdosta on suoraan ilmoitettu, ettei koulupohja muuhun riitä. Voit siis unohtaa puheet merkonomien kovapalkkaisisra töistä. Yksityisyrittäjät ovat eri juttu, mutta heidän määrä ei hirmu suuri ole.
Mene Kauppakamarien sivuille ja ota järjestön nimiluettelo naamasi alle (jos osaat). Katsele niiden toimitusjohtajien koulutaustoja. Se lyhenne (kk) on kansakoulu (ot) opistotaso ja pelkallä viivalla olevat lienevät jääneet Kurkijoen kansakoulussakin luokalle.
- stycke
haisee pahalle kirjoitti:
Aivan sama kun se että yksikään kuski ei ole noussut kuljetusliikeen johtajaksi tai omistajaksi. Eikä niin?
Minä kun luulin että lähes kaikki, etenkin pienempien kuljetusliikkeiden johtajat ja omistajat ovat aloittaneet uransa kuljettajina. Vain kaikkein suurimpiin firmoihin on sen alkuperäisen johtajan kuoltua tai eläköidyttyä saatettu palkata toimitusjohtaja, joka on kolunnut enemmän kouluja kuin maanteitä. Vai jäiköhän mulla nyt sarkasmi tunnistamatta...?
- sitähä tuo
stycke kirjoitti:
Minä kun luulin että lähes kaikki, etenkin pienempien kuljetusliikkeiden johtajat ja omistajat ovat aloittaneet uransa kuljettajina. Vain kaikkein suurimpiin firmoihin on sen alkuperäisen johtajan kuoltua tai eläköidyttyä saatettu palkata toimitusjohtaja, joka on kolunnut enemmän kouluja kuin maanteitä. Vai jäiköhän mulla nyt sarkasmi tunnistamatta...?
Kirjoittaja juuri heittikin sen sarkastisen ovelasti. Sinäkin suuressa viisaudessasi sen sekunnissa tajusit? Hooh
- ratkaisu?
-sihteeri- kirjoitti:
Meidän talossa merkonomi/tradenomi voi päästä korkeintaan sihteeriksi. Johdosta on suoraan ilmoitettu, ettei koulupohja muuhun riitä. Voit siis unohtaa puheet merkonomien kovapalkkaisisra töistä. Yksityisyrittäjät ovat eri juttu, mutta heidän määrä ei hirmu suuri ole.
Se on totta, että tämä traktonomi vai tarenommi ei ole mitään työelämässä. Typerä minitys, joka tarkoittaa mekonomia kömpelömpää tumpeloa.
Toisaalta jos ylioppilaspohjan jälkeen 3 vuoden opinnoilla ei pääse parempaan, niin ei kannata pärenomiksi lukeakaan.
- rekkajannu24h
meidän tallissa ei ajeta tuntipalkalla vaan kilometripalkalla joka on 15centtiä/km.
- 24 h
siis rahalla ei merkitystä kun saa ajaa ja olla pois kotoo.
- vai huomennako
Siis 15 € satasella brutto! LAstaukset, odotukset ja muut menee isännän taskuun? Sinä 9 tunnissa ehdit kai roikkua ratissa 7 tuntia a'70 km/h, eli vajaa 500 kilsaa. Se on 75 euraa.
Vaihda alaa! - kun pyörät pysähtyy?
Ei juokse tili ei. No, jokainenhan itselleen kuopan kaivaa.
- stycke
vai huomennako kirjoitti:
Siis 15 € satasella brutto! LAstaukset, odotukset ja muut menee isännän taskuun? Sinä 9 tunnissa ehdit kai roikkua ratissa 7 tuntia a'70 km/h, eli vajaa 500 kilsaa. Se on 75 euraa.
Vaihda alaa!Ei alaa tarvitse vaihtaa, mutta talon vaihtoa kannattaa tuollaisella liksalla harkita vakavasti.
- Nimetön
no joo jatka edelleen niiden kavereiden kanssa laskemista ja pidä omista asioista huolta! kuljetus ala on hiukan eri kun joku 7-15 toimisto työ!
- vielä parivuotta
palkat nousee kyllä. eläkkeelle jää vähintään 15% kuskeista.mä en ainkaan suostu persettäni heilauttaa alle 15e tunti plus lakis. lisät. alalle ei ole tulijoita mikä nostaa palkkaa.tavaran täytyy kulkee.
- AimoAntenni
vielä parivuotta kirjoitti:
palkat nousee kyllä. eläkkeelle jää vähintään 15% kuskeista.mä en ainkaan suostu persettäni heilauttaa alle 15e tunti plus lakis. lisät. alalle ei ole tulijoita mikä nostaa palkkaa.tavaran täytyy kulkee.
15 euroo tunti soisi yhdistelmäkuskeille ja saattaa olla, että kun siirrytään digiaikaan piirturessakin ja yhden auton yrittäjät panee pillit pussiin, niin palkat alkaa paranemaan.
Mitä nykyjään tosiasan ylitöitä tulee lähes joka firmassa.
Asenne on myös se että jos haluaa ylityökorvaukset, niin ei tule (yli)töitä eli ei ole lainkaan töitä jos haluaa ne ylityökorvaukset.
Tokihan ne voi hakea vaikkapa oikeuden kautta jälkeenpäin jos ei firma halua maksaa.
Jos firmassa tulee vaikkapa 12 tuntisia vuosoja niin miksi töitä ei voisi olla jokatoinen viikko 6*12h ja jokainen vapaa, kuski jaksaisi, palkkaa tulisi ja työntekijöitä löytyisi.
Tai jos tulee 10 tunnin vuoro niin miksi ei voisi olla jokatoinen viikko töitä KE-LA ja jokatoinen MA-TO taas tulisi pitkät vapaat, hyvät palkat jne ilman ylitöitä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224124- 183146
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3942238Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 271911
- 311777
- 321639
- 141417
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681250- 121221