Onko mahdoton ajatus? Istutin tänän kesänä pioneja, mutta ne varmaan vaativat muutaman vuoden kukkiakseen. Ninpä haluaisin istuttaa saman penkin toiseen laitaan ruusuja, että kukkiviakin kukkia olisi. Ruusuja olen lannoittanut yleensä hevosenlannalla. Miten lannoitus sopisi pioneille? Ei taida kovin hyvin, sitä itsekin epäilen. Neuvoja, kiitos!
pionit ja ruusut yhdessä?
2
3496
Vastaukset
- rusalkaa
Istutin pensasruusuja pionien joukkoon uuteen penkkiin. Pioni kasvaa tuuhentuessaan aika korkeaksi...tietenkin lajikkeesta riippuen.
Ruusu tarvitsee syvän! runsasravinteisen mullan. Pionin juuret taas ovat aika pinnassa.
Minulle neuvottiin, että pionin istutuskuopan pohjamultaan sekoitetaan enintään kourallinen kanankakkarakeita...se riittää taimen lannoitukseksi seuraavat viisi vuotta.
Molemmat rakastavat aurinkoa eivätkä siedä talvimärkyyttä juuristoalueella.
On niitä muitakin kukkasia pionin seuraksi kuin ruusuja ja mitä vaan saa istuttaa, jos sopivat aurinkoiseen paikkaan. - poli5
mulla kasvaa pionit ja ruusut samassa penkissä,tosin eivät vielä kukkineet,kun olivat vasta eka vuoden. lannoitteena oli lehmän lantaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463347
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058