Mikä helvetti tuota -00 1.6 focusta vaivaa kun ehkä joka 20 käynnistyskerta saa veivata sekunttitolkulla ennen kuin suostuu käynnistymään. Eikä näytä olevan mitään eroa, onko kone kuuma, kylmä tai haalee.
On tuo aina lopulta lähtenyt käyntiin, mutta alkaa jo hävettää marketinpihalla tuo käyntiin veivaaminen, kun on noinkin uudesta autosta kyse.
Niin niinä muina 19 kerta 20:stä focus herää eloon, kunhan ehtii vähän avainta vilauttamaan.
????
focuksen käynnistyvyys
12
1107
Vastaukset
- Mondeoman
Tätä on puitu täällä palstalla jo aikaisemminkin.
Ja kyseessä taitaa olla Fordien (itselläni uusi Mondeo, ennen Focus 2002) ominainen käynnistyksen satunnainen sahausilmiö jota kukaan ei osaa selittää mistä se johtuu... - mjo33400
Kun käännätte virran päälle antakaa tietokonepoksin parin sekunnin ajan tunnistaa anturien tilaa ja startatkaa sitten vasta.
- d-i
Ei se mikään windows ole. Anturi tsekkaus kestää prosessorilta muutaman millisekunnin kaikkineen heräämisaikoineen, eli paljon nopeammin, kuin ehdit kääntää avainta starttausasentoon.
- Julmis
d-i kirjoitti:
Ei se mikään windows ole. Anturi tsekkaus kestää prosessorilta muutaman millisekunnin kaikkineen heräämisaikoineen, eli paljon nopeammin, kuin ehdit kääntää avainta starttausasentoon.
..mut tosiaan antakaa olla kuitenkin virran vähä aikaa päällä ja startatkaa sitten vasta, ehtii nääs polttoainepumppukin pumppaan käynnistykseen tarvittavan paineen.
- focus 99 stw
Tuommoista satunnaista sahaus ilmiötä on mullakin ilmennyt, silloin tällöin kone kuulostaa ihan elottomalta, mutta lähtee sitten käyntiin sinnikkäällä sahaamisella.
Tarkistin juuri että DTC:kin näyttää NONE:a... aika hankala keksiä muuta syytä, kuin että bitit nyrjäyttää nilkkansa välillä.- mikko
mitä tarkoittaa DTC ja mitä se kertoo???
- focus 99 stw
mikko kirjoitti:
mitä tarkoittaa DTC ja mitä se kertoo???
DTC elikkäs "Diagnostic Trouble Code" eli suomeksi vikakoodi, jonka näet kun asetat focuksen mittariston diagnostiikka moodiin.
Jos tuommoinen koodi löytyy niin sen merkityksen voi tarkistaa vaikka täältä http://www.diagnosticdialog.com/LookupCode.asp
Diagnostiikka moodin taas saat päälle kun painat ja pidät trippimittarin nollausnappia pohjassa ja käännät sytytysvirrat päälle tai vaihtoehtoisesti käynnistät moottorin. 5-10 sekunnin kuluessa trippimittarin tilalle ilmestyy teksti tESt ja voit löysätä napin ylös. Nappia painelemalla pääsee selailemaan diagnostiikkaa läpi. Sieltä löytyy mm. mittariston viisarien, polttimoiden testit, digitaalliset nopeus ja kierroslukumittarit, lämpötila ja polttoaine anturin datat, ym. sälää ja sekä se dtc. Diagnostiikka moodi päällä voi myös ajella. - mikko
focus 99 stw kirjoitti:
DTC elikkäs "Diagnostic Trouble Code" eli suomeksi vikakoodi, jonka näet kun asetat focuksen mittariston diagnostiikka moodiin.
Jos tuommoinen koodi löytyy niin sen merkityksen voi tarkistaa vaikka täältä http://www.diagnosticdialog.com/LookupCode.asp
Diagnostiikka moodin taas saat päälle kun painat ja pidät trippimittarin nollausnappia pohjassa ja käännät sytytysvirrat päälle tai vaihtoehtoisesti käynnistät moottorin. 5-10 sekunnin kuluessa trippimittarin tilalle ilmestyy teksti tESt ja voit löysätä napin ylös. Nappia painelemalla pääsee selailemaan diagnostiikkaa läpi. Sieltä löytyy mm. mittariston viisarien, polttimoiden testit, digitaalliset nopeus ja kierroslukumittarit, lämpötila ja polttoaine anturin datat, ym. sälää ja sekä se dtc. Diagnostiikka moodi päällä voi myös ajella.Mielenkiintoinen ominaisuus tosiaan. Varsin kätevää ja ehkäpä jopa hyödyllistäkin.
Mulla näytti akun jännitteeksi pysähdyksissä ollessa 12.2 volttia mahtaakohan tuo olla kohdallaan.. mielestäni vähän alhainen. Pitäis varmaan mitata vielä oikeallakin mittarilla. - focus 99 stw
mikko kirjoitti:
Mielenkiintoinen ominaisuus tosiaan. Varsin kätevää ja ehkäpä jopa hyödyllistäkin.
Mulla näytti akun jännitteeksi pysähdyksissä ollessa 12.2 volttia mahtaakohan tuo olla kohdallaan.. mielestäni vähän alhainen. Pitäis varmaan mitata vielä oikeallakin mittarilla.Mittaa vaan yleismittarilla akunjännite kun auto vähän aikaan seisonut. Tuommoista 12.4 volttia voidaan pitää täyden akun alarajana. Jos akullasi alkaa olemaan ikää 3-4 vuotta niin ehkäpä ajelet tuolla akulla kesän ja hankit sitten talveksi uuden.
- Voortisti
Eli pidä n. 0,5 tuntia miinusnapaa akusta irti, ruuvaa kiinni, aja n. 10km normaalia ajoa. Jos ei auta, vie penkkiin eli testeriin johonkin autosähkökorjaamoon. Tsekkaa kuitenkin ensin johtoliitokset!
- Joonas
Ei tuohon ongelmaan resetointi ole auttanut yhtään, kahdesti jo tehty.
Kyllä alkaa tuntumaan siltä että kyseessä on nimenomaan Ford-ominaisuus. Varmaan joku intialainen koodari on pikku pieruissaan vääntänyt koko moottorin softan.
- fooorti
Ford ei oo auto eikä piika ihminen..mutta momemmat tarjoaa hyvät kyydit...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225214- 254378
- 272501
- 342264
- 372008
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191607- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211267Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101184