Citroen Xantia turbo

ostamassa

Onko kellään tietoja, se mitä olen itse löytänyt on aika vähäistä, mikä on esim. activa turbo?
kyseessä on bensakone,

8

5694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jousitus ok

      Aikoinaan Xantia activa testattiin nelivetogolfia vastaan rallycross radalla (osittain soraa, osittain asvalttia). Aktiivijousitus oli sen verran hyvä että sen antamat lisäpidot päihitti nelivedon.

      Turbosta sitten sen verran että ei kai siinä mitään erikoista. Turbobensakone on mukava peli.

      Todennäköisesti saat vielä xantian suht halvalla verrattuna mihinkään muuhun vastaavaan. Mutta pieni varoituksen sana nyt kuitenkin koska kyseessä on activa jousitus. Sen korjaaminen voi olla hieman arvokkaampaa kuin perussitikan jossa osat ovat halpoja.

      • voitsiisus

        Siinä ruattalaisten Activa V6 vs Golf V6 4motion (neliveto) -testissä se Golf vei voiton soralla, mutta asfalttiradalla ~15hv tehokkaampi Golf jäi kakkoseksi.


    • 2.0l turbo

      En ole ihan varma onko Xantiaa koskaan tuotu tuolla 2.0l turbokoneella koska ainoat käytetyt joissa ko. 150hv konetta löytyy yleisemmin ovat olleet 605 peugeoteja. Olisiko kyseessä tuontiauto?

      Kone on käsittääkseni tuon XU10 perheen 150PS tehoinen versio:
      http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XU_engine

      Xantiaa, XM:ää ja 406:sta on sen sijaan myyty uutena aika runsaastikin 3.0l V6 koneella joka oli hinnoiteltu niin lähelle 2.0l bensaa ettei siihen väliin helposti olisi tuota turbokonetta sovittanut varsinkin kun kutosessa oli tehoa 190hv eli huomattavasti kaksilitraista enemmän.

      • Turbo C.T.

        Tuskin se mitään haittaa vaikka tuontiauto olisikin, esim. Saksassa tai vaikkapa Ruotsissa hyviä ja uutena kalliita autoja ostetaan ihan eri tavalla kuin täällä, joten luonnollisesti vähän erikoisempaa käytettyä sitikkaa kannattaa hakea myös ulkomailta. Itselläkin tuonti-XM, ja toimii kuten suomi-autokin, tosin lienee paremmassa kunnossa.

        Tuo matalapainekattila on muuten aivan mainio peli myös XM:n kaltaisessa aluksessa, ei raketti eikä muutenkaan ihan V6:n veroinen, mutta kuitenkin leppoisen joustava silti ohituskiihtyvyyttä ja ruopimispotentiaalia unohtammatta, ja täällä korkean polttoaineverotuksen paratiisissa pihi turbo on omiaan, menovettä saa palamaan jopa vähemmän kuin tavallisessa 2-litraisessa, jos malttaa välillä ajella myös alipaineella. Viritystäkin voi harkita, lastulla saanee noin 180 heppaa, isommalla turbolla taas helposti vähän enemmän, mutta konehuoneeseen ei klaustrofobiselle ole asiaa ainakaan ilman rälläkkää, ahdasta on.

        Xantia Activa taas on upea auto jos jaksaa uhrata mukavuutta rata-autoilun alttarille, maksaa kalliimmat osat ja hinnan ja vähän vielä entistä monimutkaisemman liemiputkiston. Kannattanee kokeilla, tuskin kaikki XM:n tasoista mukavuutta haluavat, eivät kuitenkaan silloin edes Xanttiaa harkitsisi.


      • vuoden verran

        mutta en nyt muista minä vuonna. ainakin tuulilasi tyypitti ko. auton aikanaan.


      • jkhko
        vuoden verran kirjoitti:

        mutta en nyt muista minä vuonna. ainakin tuulilasi tyypitti ko. auton aikanaan.

        On mainio auto hyvällä koneella. Vääntää mukavasti alhaalta ja tarvittaessa ripeähkökin. Nuo ilmoitetut 150hv/235nm ovat kyllä vähän alakanttiin koska todellisuudessa noista löytyy vakionakin 15-20hv/ 40nm ja viritettynä sitten enemmän. Myös pösö 406:ssa on noita koneita.


      • turbo activan
        jkhko kirjoitti:

        On mainio auto hyvällä koneella. Vääntää mukavasti alhaalta ja tarvittaessa ripeähkökin. Nuo ilmoitetut 150hv/235nm ovat kyllä vähän alakanttiin koska todellisuudessa noista löytyy vakionakin 15-20hv/ 40nm ja viritettynä sitten enemmän. Myös pösö 406:ssa on noita koneita.

        koneesta irtoaa 190hv ja alusta on tietokone ohjattu hydropneumaattinen kaasunestejousitus jonka tietokone-ohjatut sensorit "haistelevat"mm.ajonopeutta,kaasupolkimen asentoa ja g-voimia sekä koneen kierroslukua lisäten painetta kaarteen ulkopuoliselle puolelle jolloin auto ei kallistele mutkissa lainkaan mahdollistaen mahdollisimman suuren "tilannenopeuden"


      • Xanttu
        turbo activan kirjoitti:

        koneesta irtoaa 190hv ja alusta on tietokone ohjattu hydropneumaattinen kaasunestejousitus jonka tietokone-ohjatut sensorit "haistelevat"mm.ajonopeutta,kaasupolkimen asentoa ja g-voimia sekä koneen kierroslukua lisäten painetta kaarteen ulkopuoliselle puolelle jolloin auto ei kallistele mutkissa lainkaan mahdollistaen mahdollisimman suuren "tilannenopeuden"

        Turbo Activan koneesta irtoo 150 heppaa, kulkee vähän laiskemmin ku vapari vsx 2,0i koneella.. johtuen siitä, että tuo turbokone on matalapaineinen.. lisää vääntöä lähinnä.

        190 heppaa irtoo v6 activasta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7605
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4193
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2534
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51
      2358
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2329
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2276
    Aihe