Onko kellään tietoja, se mitä olen itse löytänyt on aika vähäistä, mikä on esim. activa turbo?
kyseessä on bensakone,
Citroen Xantia turbo
8
5694
Vastaukset
- jousitus ok
Aikoinaan Xantia activa testattiin nelivetogolfia vastaan rallycross radalla (osittain soraa, osittain asvalttia). Aktiivijousitus oli sen verran hyvä että sen antamat lisäpidot päihitti nelivedon.
Turbosta sitten sen verran että ei kai siinä mitään erikoista. Turbobensakone on mukava peli.
Todennäköisesti saat vielä xantian suht halvalla verrattuna mihinkään muuhun vastaavaan. Mutta pieni varoituksen sana nyt kuitenkin koska kyseessä on activa jousitus. Sen korjaaminen voi olla hieman arvokkaampaa kuin perussitikan jossa osat ovat halpoja.- voitsiisus
Siinä ruattalaisten Activa V6 vs Golf V6 4motion (neliveto) -testissä se Golf vei voiton soralla, mutta asfalttiradalla ~15hv tehokkaampi Golf jäi kakkoseksi.
- 2.0l turbo
En ole ihan varma onko Xantiaa koskaan tuotu tuolla 2.0l turbokoneella koska ainoat käytetyt joissa ko. 150hv konetta löytyy yleisemmin ovat olleet 605 peugeoteja. Olisiko kyseessä tuontiauto?
Kone on käsittääkseni tuon XU10 perheen 150PS tehoinen versio:
http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XU_engine
Xantiaa, XM:ää ja 406:sta on sen sijaan myyty uutena aika runsaastikin 3.0l V6 koneella joka oli hinnoiteltu niin lähelle 2.0l bensaa ettei siihen väliin helposti olisi tuota turbokonetta sovittanut varsinkin kun kutosessa oli tehoa 190hv eli huomattavasti kaksilitraista enemmän.- Turbo C.T.
Tuskin se mitään haittaa vaikka tuontiauto olisikin, esim. Saksassa tai vaikkapa Ruotsissa hyviä ja uutena kalliita autoja ostetaan ihan eri tavalla kuin täällä, joten luonnollisesti vähän erikoisempaa käytettyä sitikkaa kannattaa hakea myös ulkomailta. Itselläkin tuonti-XM, ja toimii kuten suomi-autokin, tosin lienee paremmassa kunnossa.
Tuo matalapainekattila on muuten aivan mainio peli myös XM:n kaltaisessa aluksessa, ei raketti eikä muutenkaan ihan V6:n veroinen, mutta kuitenkin leppoisen joustava silti ohituskiihtyvyyttä ja ruopimispotentiaalia unohtammatta, ja täällä korkean polttoaineverotuksen paratiisissa pihi turbo on omiaan, menovettä saa palamaan jopa vähemmän kuin tavallisessa 2-litraisessa, jos malttaa välillä ajella myös alipaineella. Viritystäkin voi harkita, lastulla saanee noin 180 heppaa, isommalla turbolla taas helposti vähän enemmän, mutta konehuoneeseen ei klaustrofobiselle ole asiaa ainakaan ilman rälläkkää, ahdasta on.
Xantia Activa taas on upea auto jos jaksaa uhrata mukavuutta rata-autoilun alttarille, maksaa kalliimmat osat ja hinnan ja vähän vielä entistä monimutkaisemman liemiputkiston. Kannattanee kokeilla, tuskin kaikki XM:n tasoista mukavuutta haluavat, eivät kuitenkaan silloin edes Xanttiaa harkitsisi. - vuoden verran
mutta en nyt muista minä vuonna. ainakin tuulilasi tyypitti ko. auton aikanaan.
- jkhko
vuoden verran kirjoitti:
mutta en nyt muista minä vuonna. ainakin tuulilasi tyypitti ko. auton aikanaan.
On mainio auto hyvällä koneella. Vääntää mukavasti alhaalta ja tarvittaessa ripeähkökin. Nuo ilmoitetut 150hv/235nm ovat kyllä vähän alakanttiin koska todellisuudessa noista löytyy vakionakin 15-20hv/ 40nm ja viritettynä sitten enemmän. Myös pösö 406:ssa on noita koneita.
- turbo activan
jkhko kirjoitti:
On mainio auto hyvällä koneella. Vääntää mukavasti alhaalta ja tarvittaessa ripeähkökin. Nuo ilmoitetut 150hv/235nm ovat kyllä vähän alakanttiin koska todellisuudessa noista löytyy vakionakin 15-20hv/ 40nm ja viritettynä sitten enemmän. Myös pösö 406:ssa on noita koneita.
koneesta irtoaa 190hv ja alusta on tietokone ohjattu hydropneumaattinen kaasunestejousitus jonka tietokone-ohjatut sensorit "haistelevat"mm.ajonopeutta,kaasupolkimen asentoa ja g-voimia sekä koneen kierroslukua lisäten painetta kaarteen ulkopuoliselle puolelle jolloin auto ei kallistele mutkissa lainkaan mahdollistaen mahdollisimman suuren "tilannenopeuden"
- Xanttu
turbo activan kirjoitti:
koneesta irtoaa 190hv ja alusta on tietokone ohjattu hydropneumaattinen kaasunestejousitus jonka tietokone-ohjatut sensorit "haistelevat"mm.ajonopeutta,kaasupolkimen asentoa ja g-voimia sekä koneen kierroslukua lisäten painetta kaarteen ulkopuoliselle puolelle jolloin auto ei kallistele mutkissa lainkaan mahdollistaen mahdollisimman suuren "tilannenopeuden"
Turbo Activan koneesta irtoo 150 heppaa, kulkee vähän laiskemmin ku vapari vsx 2,0i koneella.. johtuen siitä, että tuo turbokone on matalapaineinen.. lisää vääntöä lähinnä.
190 heppaa irtoo v6 activasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467605
- 334193
- 573695
- 503180
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons602534- 542388
- 512358
- 402329
- 162276