Kenellä tehoikkaimmat lavetinveturit

Nimetön

Niin otsikko kertoo kysymyksen, kenellä Turussa päin on Volvo FH 16 610 lavetinveturina (jumalattoman pitkä auto)

17

10143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hushus

      Pohjanmaalla ainakin Priuskalla on 610hv volvo

      • volvoja

        Pieniä ovat silakat joulukaloiksi. Volvo vetäjistä veltoin. Vanha viisaus joka pätee myös lavetin vetäjissä


      • pojankloppii
        volvoja kirjoitti:

        Pieniä ovat silakat joulukaloiksi. Volvo vetäjistä veltoin. Vanha viisaus joka pätee myös lavetin vetäjissä

        hiljaa, mee vaan kuolaamaan kanian ronksutusta


      • Samalta kylältä

        Joo priuskalla löytyy uusia volvoja ja näyttää pihalla seisovan uusi iso lavettikin. autoja sinne ainakin tulee lisää niinkuin sieniä sateella.


    • Nimetön

      Tais se olla Auran Kuljetuksen Volvo FH 16 610 joka kiskoo 3 akselista puoliperävaunulavettia

    • Lavettikuski

      Ottakaahan huomioon, että se auton keulassa oleva teho ja koneesta irtoava teho tuppaavat lavettihommissa olemaan 2 eri asiaa, itse tiedän muutamia lavetinvetäjiä joissa pitkälle yli 800hv, merkkeinä Sisu ja Scania. Esson baarissa joskus puhuivat, että Kuljetusneliön, nykyisen Havatorin nokka-scaniassa olisi liki 1000hv... tiedä sitten onko totta vai tarua...

      • taitaa..taitaapi

        olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
        lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
        muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
        hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
        Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
        kepeästi.


      • sanonut että pitäs
        taitaa..taitaapi kirjoitti:

        olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
        lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
        muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
        hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
        Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
        kepeästi.

        olla eri perät, saahan autoa lastuttaa niin paljon kuin sielu sietää, kantaa vain omasta taskusta vastuun siitä että auto kestää


      • maksaa kun
        sanonut että pitäs kirjoitti:

        olla eri perät, saahan autoa lastuttaa niin paljon kuin sielu sietää, kantaa vain omasta taskusta vastuun siitä että auto kestää

        Etpä taida olla alan ihminen.
        Ei olis Kuljetus Neliö tehnyt tai nykyinen Havator kauan tekisi noita hommia tuolla periaatteella.
        Jos niitä periä, koneita tai vaihteistoja paukkuu kesken ison urakan yhtään enempi kun mihin on varauduttu, niin silloin seisoo tumput suorina niin paljon porukkaa ja autojen lisäksi ehkä laiva tai lentokone että rahaa menee äkkiä tunnissa duunarin vuosipalkka pelkkiin odotus kuluihin.


      • ettää
        maksaa kun kirjoitti:

        Etpä taida olla alan ihminen.
        Ei olis Kuljetus Neliö tehnyt tai nykyinen Havator kauan tekisi noita hommia tuolla periaatteella.
        Jos niitä periä, koneita tai vaihteistoja paukkuu kesken ison urakan yhtään enempi kun mihin on varauduttu, niin silloin seisoo tumput suorina niin paljon porukkaa ja autojen lisäksi ehkä laiva tai lentokone että rahaa menee äkkiä tunnissa duunarin vuosipalkka pelkkiin odotus kuluihin.

        autostahan saa vaikka 1500 hevosta mutta voimansiirrto ei kestä eikä koneellakaan ajeta sitä miljoonaa rahtiajossakaan, matalaviritteisyyteenhän ne hevosvoimat perustuu iskutilavuuten nähden, alan ihmisestä sen verraan että kyllä noita romuja pihalta löytyy


      • tiedä
        ettää kirjoitti:

        autostahan saa vaikka 1500 hevosta mutta voimansiirrto ei kestä eikä koneellakaan ajeta sitä miljoonaa rahtiajossakaan, matalaviritteisyyteenhän ne hevosvoimat perustuu iskutilavuuten nähden, alan ihmisestä sen verraan että kyllä noita romuja pihalta löytyy

        Anteeksi jos luokkasin täällä ei aina tiedä mikä on ironiaa, tai minkä joku kirjoittanut tosissaan.


      • Havatorin
        taitaa..taitaapi kirjoitti:

        olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
        lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
        muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
        hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
        Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
        kepeästi.

        En tunne firmaa sisältä päin mutta viimeksi uusina näkemäni ja uusimman näköiset ova tehtaalla raskasvetureiksi rakennettuja MAN:nneja


      • ostanut
        Havatorin kirjoitti:

        En tunne firmaa sisältä päin mutta viimeksi uusina näkemäni ja uusimman näköiset ova tehtaalla raskasvetureiksi rakennettuja MAN:nneja

        uusia FH 660;siä vulvuja!


      • yleensähän
        Havatorin kirjoitti:

        En tunne firmaa sisältä päin mutta viimeksi uusina näkemäni ja uusimman näköiset ova tehtaalla raskasvetureiksi rakennettuja MAN:nneja

        ...kai noihin järeimpiin tehdään erikseen raskasveturit, joissa ei käytetä sarjatuotantomoottoreita ja voimansiirtokin on vähän eri luokkaa. Eli ei niitä hevosia lastuttamalla irroteta vaan moottorit tehdään erikseen. Itsekin muistelisin siinä ex-Kuljetusneliön isoimmassa Scaniassa olevan 800-1000 hevosta. Lisäksi kun se moottori pyörittää myös aika järeää hydrauliikkapumppua, ei kaikki teho mene voimansiirrolle asti. Niitä lavetin renkaitakin kun täytyy saada käänneltyä, vaikka sitä painoa on lavetin päällä satoja tonneja.


      • Scaniankin
        taitaa..taitaapi kirjoitti:

        olla tupakkipaikalla!Tuskin scania tekee muutamaa
        lavetin veturia varten erilaiset perät ja akselit.Havatoorin uusimassa scaniassa on
        muuten ZF momentin muunnin laatikko!Ja lavetti-
        hommissa se liikkelle lähtökyky ratkaiseva.
        Volvo lupaa I-shift laatikolla(jäähdytin pitää olla)120 tn "juna"painot.Telamurska liikkuu vielä
        kepeästi.

        kokoinen tehdas tekee erikoismalleja asiakkailleen tilauksesta.Kaikki on neuvoteltavissa esim. tuollainen raskas lavetinvetäjä on erinomainen mainos tehtaalle liikkuessaan ympäri Eurooppaa ja Venäjää.

        Lisäksi Scanialla on laaja alihankkijoiden verkosto joka varustelee asiakkaiden erikoisautoja tehtaan toimittamilla komponenteilla.

        Ja jos maltat lukea tuolta alempaa kollegan kirjoituksen,niin osa moottorin tehosta menee tosiaan hydrauliikan pyörittämiseen eikä suinkaan suoraan voimansiirrolle.

        Ent. Kuljetusneliön,nykyisen Havatorin vanhemmissakin Scanioissa on momentinmuunnin.Se ei ole mikään uusi keksintö.

        Kannattais ottaa asioista selvää,ennenkuin kirjoittelee tupakkipaikalla kuultuja,tai Scanian asiakaslehdestä luettuja juttuja tänne.


    • eilen hiljalleen

      Helsingisttä Turkuun ja ohitin ylämäessä yhden kuljetuslavetin. Sitä kiskoi 6-akselinen
      Manni ja lavetissakin oli 5 akselia. Tyhjänä tuli,
      lavetin pari akselia oli noistettu ylös. Se oli Myntin auto. Tietääkö joku lisää?

      • kumminkin

        Ollut niin että,Myntin 4 akselinen Man kiskoi lavettia jonka 2 etuakselia oli nostettu ylös.Siis 4 akselinen veturi ja 7 akselinen moduulilavetti perässä.

        Ei millään pahalla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4504
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3635
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2397
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2101
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1994
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1668
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1487
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe